No active "ca-sidebar-197687" sidebar

TOP POTRAVINÁR Z REGIÓNU: Zdravá životospráva nie je módny výstrelok. Je to nevyhnutnosť

koro-perexPri chladiarenskom boxe v predajni známeho obchodného reťazca stojí jedna zo zákazníčok a očami rýchlo preletí zloženie nátierky, po ktorej siahla. O malú chvíľu ju vracia späť do regálu. Vezme inú. Opäť expresne preskúma obal, zoberie ešte jednu rovnakú,  spokojne ich vkladá dokošíka, hneď vedľa cereálneho pečiva a v mysli odškrtáva z nákupného zoznamu „niečo rýchle na raňajky“. Dve nátierky s malým bielym lístočkom v logu na obale prešli aj poslednými, najdôležitejšími rukami -  rukami zákazníka - aby sa ocitli na jeho tanieri ako správna voľba pre zdravie. Ten malý lístok denne pristane na stoloch mnohých domácností. Pochádza pritom zo silného stromu potravinárskych výrobkov, ktorý sa čoraz viac rozrastá, no korene má pevne zapustené v malom meste na juhu Slovenska.

Rimavskosobotská rodinná firma KORO už osemnásť rokov vyrába vysoko kvalitné potraviny a pravidelne ich distribuuje na pulty predajní nielen u nás, ale aj v ďalších krajinách Strednej Európy. Jej zakladateľ Vladimír Košin je presvedčený, že úlohou potravinárov je nielen produkovať, ale aj neustále inovovať a hľadať vždy nové a nové možnosti, ako prispievať k zdravšiemu životnému štýlu ľudí.

Vladimir Košin

Vladimír Košin

Zákazníci, skúmajúci zloženie potravín a počet éčok v nich, to už dnes zrejme nie je v obchodoch žiadny ojedinelý úkaz. Nie je to len preto, že teraz je akosi v trende zaoberať sa tým, čo jeme, koľko jeme, odkiaľ pochádza to, čo jeme...?

Je pravda, že o zdravom životnom štýle, a ten sa netýka len stravy, sa veľa píše, veľa hovorí, no nepripisoval by som to módnym trendom. Stačí sa pozrieť na hrozivé štatistiky civilizačných ochorení, na spôsob, akým žijeme a čo má za následok. Pribúdajú srdcovo-cievne ochorenia, nádorové ochorenia, ťažkosti s metabolizmom, rôzne alergie a tak je prirodzené, že sa do popredia dostávajú otázky správnej životosprávy. Ľudia sa začínajú čoraz viac zaujímať o to, čo majú na tanieri, záleží im na zložení jedál, siahajú po kvalitných potravinách, viac športujú, starajú sa o svoje telo. Je to tak správne. Všetci predsa chceme zdravotným ťažkostiam skôr účinne predchádzať, ako ich riešiť. Úpravou nesprávnych návykov si dokážeme zabezpečiť kvalitnejší a zdravší život. Takže zdravá životospráva nie je otázka módneho trendu, ale v dnešnej dobe skôr nevyhnutnosť.

Vyprážaný syr s hranolkami dnes definitívne nebudem mať na večeru...

(smiech) Chcem tým len povedať, že aj poslaním potravinárov by podľa mňa malo byť ponúkať ľuďom čoraz viac možností, ako sa stravovať kvalitne a zdravo.Pomocou vhodných surovín a moderných technológií dokážu v spolupráci s obchodnými partnermi ponúknuť spotrebiteľom potraviny chrániace ich zdravie. Aj naša firma pochopila túto svoju úlohu a preto sme sa rozhodli venovať všetko úsilie vývoju výrobkov, ktoré budú spotrebiteľom pomáhať zdravšie žiť.

Na tom stavia váš produktový rad Nature Line so spomínaným lístkom v logu?

Presne tak. Pod touto značkou sme zhruba pred dvomi rokmi uviedli na trh výhradne výrobky bez chémie a vyrobené zo surovín, ktoré majú pozitívne účinky pre zdravie.Spomeniem napríklad  nátierky z cíceru, ktoré dokazujú, že aj zdravé potraviny môžu byť mimoriadne chutné.Cícer je v súčasnosti veľmi populárny, no nie je žiadnou novinkou. Ľudstvo ho pozná od nepamäti, no až dnes znova objavujeme jeho skvelé vlastnosti.

natureline-600

Soboťania, ale aj spotrebitelia v iných mestách, poznajú pod značkou KORO možno skôr ruské vajce, tresku či vajíčkový šalát... Schválne. Ako sa ujala taká cícerová nátierka?

Celkovo značka Nature Line zožala naozaj veľký úspech, čo len dáva za pravdu tomu, čo som povedal v úvode, a síce že ľudia čoraz viac dbajú na zloženie potravín, nie preto, že byť fit je hit, ale preto, že im skutočne záleží na ich vlastnom zdraví.Samozrejme, KORO je stále aj o tradičných a známych výrobkoch, aj tie vyrábame z najkvalitnejších surovín. Keď ste spomenuli napríklad vajíčkový šalát, používame doň čerstvé vajcia zo slovenského chovu, naše rybacie výrobky sú známe vysokým podielom kvalitnej aljašskej tresky, cestá vyrábame bez pridaných konzervačných látok a podobne. Kvalita potravín je pre nás prvoradá.

Práve vďaka novým produktom značky Nature Line  sa nám však podarilo výrazne expandovať aj na nové trhy a preto v nich vidíme svoju budúcnosť. V súčasnosti len na Slovensku dodávame potravinárske výrobky už do tisícky obchodov týždenne a do takmer štyristo prevádzok známych obchodných reťazcov aj menších sietí predajní. Podarilo sa nám však etablovať aj v susednom Česku, Poľsku, Maďarsku.

To už je na firmu z „malej“ Rimavskej Soboty skutočne úctyhodné.

cicerkoTeší nás, že značke KORO sa darí a že sa stala stabilnou súčasťou potravinových regálov doma i v zahraničí. Náš podnikateľský príbeh však rozhodne nezačal raketovým štartom, je za ním  postupná, vytrvalá cesta krôčik po krôčiku, už od roku 1998. Začali sme lahôdkarskými výrobkami, ktoré sú stále veľmi obľúbené, časom pribúdali nátierky, zeleninové šaláty, sortiment hotových jedál, pekárenské výrobky a najnovšie aj produktový rad výrobkov Nature Line. Viete, keď je človek zanietený pre svoju prácu, hľadá stále nové možnosti, ako ponúkaný sortiment rozvíjať, ako prinášať na trh aj čosi nové, inovatívne. Znie to možno veľmi jednoducho, no keď sa obhliadnem späť, nebolo to vždy ľahké. Stáli sme neraz pred mnohými výzvami a prekážkami, museli sme sa presadiť v silnom konkurenčnom prostredí, obstáť v náročných podmienkach,vybudovať značku, ktorá bude zákazníkmi vnímaná ako značka pre kvalitné a čerstvé potraviny.

Ako správny potravinár môžete prezradiť recept, ako na to?

Ingrediencie áno, pomer je tajný (smiech). Asi každý, kto buduje firmu poctivo od základov, mi dá za pravdu, že je za tým tvrdá drina, oddanosť svojej práci, chuť neustále napredovať, rozvíjať produktové portfólio, vylepšovať. Samozrejme, s tým sú spojené investície do moderných technológií. A v prvom rade, dôležitá je opora v šikovných zamestnancoch. Nie nadarmo sa hovorí, že firma nemôže byť úspešná ak nemá tých správnych ľudí, oni sú jej hlavnou devízou. Aj vďaka húževnatej práci našich zamestnancov sa malá firma z malého mesta mohla rozrásť do pultov predajní na Slovensku aj v susedných krajinách.

Trúfate si uspieť aj na vzdialenejších trhoch?
Za pokus to rozhodne stojí. Môžem prezradiť, že plánujeme expanziu do južnej Európy, aj smerom na Západ. Naším dlhodobým cieľom je stať sa globálnym hráčom, najsilnejšou firmou v Strednej Európe, vyrábajúcou zdravé potraviny. Tomu zodpovedajú aj naše najbližšie kroky, chceme rozširovať výrobné kapacity a postaviť novú halu, ktorá bude vybavená novými, modernými technológiami. Samozrejme, rast firmy je spojený aj s rastom počtu zamestnancov a teda vytvorením nových pracovných miest. Verím, že to bude mať pozitívny dopad na situáciu v okrese. Všetci dobre vieme, že má neslávne prvenstvo v počte nezamestnaných. Ponúkame zaujímavú prácu pracovitým a šikovným ľuďom, ktorí si tak vedia vytvoriť slušnú existenciu priamo doma.Pri našich ambíciách nikdy nezabúdame, že naše korene sú tu, v tomto regióne. Pomôcť sa mu snažíme aj inak. Postupne nadväzujeme spoluprácu s viacerými tunajšími firmami, aby sme suroviny potrebné k výrobe našich potravinárskych produktov nemuseli dovážať, ale aby sme ich najviac, ako je to možné, nachádzali u miestnych poľnohospodárov a prispeli tak k rozvoju regiónu. Nehovoriac o tom, že aj takouto formou sa kúsok kvalitných potravín z Gemera-Malohontu môže dostať k miliónom zákazníkov v Európe.

Značka KORO sa ako synonymum zdravých potravín dostala do povedomia aj tým, že podporuje Majsterku Európy v naturálnom fitnes...

Koro zdravé potraviny...vyplýva to z toho, čo som už spomínal, a síce že úlohou potravinárov by podľa mňa malo byť aj to, aby prispievali k zdravému životnému štýlu ľudí. Nie je to len o strave, patria sem aj športové aktivity – prečo by sme my ako producenti potravinárskych výrobkov nemohli byť tí, ktorí motivujeme ľudí k pohybu, lepšej životospráve? Nie je to len o podpore Lucii Fraňovej, ktorá sa venuje naturálnemu bodybuildingu. Opäť spomeniem tunajší región. Už niekoľko rokov usporadúvame (v spolupráci s automobilovou značkou Mercedes-Benz) tenisový turnaj, ktorý sa rozrástol do najväčšieho amatérskeho tenisového turnaja vo štvorhre na Slovensku. Do Rimavskej Soboty naň prichádzajú hráči z celého Slovenska ale aj Maďarska. Teší nás, že aj takto môžeme prispieť k zviditeľneniu nášho mesta a k podpore športu.

Je pravda, že plánujete aj iné športové podujatie, tentokrát pre nadšencov behu?

Zatiaľ sme to ešte nikde neprezentovali, ale v tejto chvíli už skutočne môžem potvrdiť, že v spolupráci s občianskym združením Naša Sobota, ktoré usporadúva množstvo aktivít pre obyvateľov Rimavskej Soboty a okolia, pripravujeme bežecké podujatie. Podrobnosti zatiaľ neprezradím, no pôjde o polmaratón, ktorého sa bude môcť zúčastniť ktokoľvek, kto aktívne alebo rekreačne holduje tomuto športu. Verím, že sa na ňom stretneme!

koro logoSpoločnosť KORO vznikla v roku 1998, zaoberá sa vývojom, výrobou a distribúciou vysokokvalitných potravinárskych výrobkov na Slovensku a v okolitých krajinách. Produkty pod značkou KORO pokrývajú široké spektrum od šalátov, nátierok, pekárenských výrobkov až po hotové jedlá a čerstvé zeleninové šaláty. Firma KORO sídli v Rimavskej Sobote, zamestnáva viac ako sto zamestnancov, zásobuje maloobchodných partnerov po celom Slovensku a v zahraničí a jej výrobky opakovane získali prestížne ocenenie ZNAČKA KVALITY SK.

 

Zdroj: platený PR článok


Odoberajte novinky spravodajského portálu Rimava.sk, ktoré vám v e-mailovej schránke budú pristávať pravidelne.

Páčil sa ti článok? Zdieľaj ho
Odporúčáme
No active "ca-sidebar-197688" sidebar
cross