Rimava.sk

Yura Corporation zvažuje svoje pôsobenie na Slovensku

21. Február 2010

Yura Eltec Corporation Slovakia, s. r. o., Rimavská Sobota, a jej sesterská spoločnosť Yura Corporation Slovakia, s. r. o., Lednické Rovne, sa nechystá rozširovať svoju výrobu na Slovensku. Ak budú aj naďalej v strate niekoľko miliónov eur, Yura bude nútená zvažovať odchod zo SR.

Po príchode na Slovensko sa kórejskej firme, ktorá vyrába káblové zväzky, automobilové časti a súčiastky pre Kiu Motors Slovakia a Hyundai Motor Czech, začalo dariť do takej miery, že okrem závodu v Lednických Rovniach a Hlohovci rozšírila svoje pôsobenie aj do Hnúšte a Rimavskej Soboty. V súčasnosti zamestnáva vo všetkých fabrikách približne 3700 ľudí. O rozšírení výroby už však neuvažuje.

“Aj nás zasiahla hospodárska kríza, ovplyvnilo nás aj posilnenie koruny a následné zavedenie eura. Minulý rok sme boli v strate niekoľko miliónov eur,” uviedol pre TASR konateľ a generálny riaditeľ spoločností Seung Kil Park, ktorý vidí riešenie nepriaznivej situácie vo zvýšení produktivity. To by však znamenalo aj zlepšenie pracovnej morálky. “Rokujeme s našou centrálou a zvažujeme ďalšie možnosti. Hľadáme vhodnú stratégiu. V prvom rade musíme znormalizovať firemné financie,” povedal Park.

Podľa neho je väčšina zamestnancov na Slovensku pracovitá a aj flexibilná, no sú aj takí, ktorí často absentujú a sú dlhodobo práceneschopní. “V Kórey je pracovná morálka iná. Ľudia si vážia svoje miesta a stoja za svojím zamestnávateľom. Chápu aj problémy firmy, no tu to tak nie je,” potvrdil generálny riaditeľ.

Kórejskú firmu negatívne ovplyvnil aj nedávny incident, keď mladý zamestnanec fyzicky napadol v závode v Hnúšti práve Seung Kil Parka. Yura sa obáva následkov. “Zákazníci nám môžu prestať dôverovať. V najhoršom prípade nám stopnú všetky svoje objednávky, a to by malo veľmi vážny dopad na celú výrobu. To, čo sa stalo, sa už nedá napraviť a zanechalo to vážne následky,” vyhlásil Park, podľa ktorého ich spoločnosti sa v žiadnom prípade nesprávajú k zamestnancom ako k otrokom. Ľudia pracujú v čistom a bezpečnom prostredí. Väčšina zamestnancov v Hnúšti a Rimavskej Sobote má len základné alebo stredné vzdelanie a zamestnávajú tam aj mnoho Rómov.

“Aj kvôli tomuto incidentu naše rozšírenie na Slovensku už nie je možné, aj keď sme dostali ponuku od mesta Hnúšťa, ktoré by nám z projektu zrekonštruovalo halu. Musíme znova prerokovať celú stratégiu nášho pôsobenia na Slovensku,” zhrnul riaditeľ.

Napriek nepriaznivej situácii však Yura Eltec Corporation a ani Yura Corporation zatiaľ nemajú v pláne pozastaviť výrobu.

Zdroj: Rimavská Sobota 21. februára (TASR)

Podeľte sa o tento článok vo vašej obľúbenej sociálnej sieti
  • VybraliSME
  • Facebook
  • Pošlite článok e-mailom známemu!
  • Vytlačte si tento článok!
Rimava.sk on Facebook


Komentáre

26 komentáre(ov) k článku “Yura Corporation zvažuje svoje pôsobenie na Slovensku”

  1. harley dňa 21. Február 2010 19:01

    Paľo, mal si radšej potichu odisť. Neviem koľkí ti teraz zatlieskaju :-))))

    750 odpovedal:

    Takže problém Yury nie je vyfackanie riaditeľa a ani neziskovosť ale to že im ide po krku kontrola kvôli nedodržiavaniu zákonníka práce!!!
    Doteraz sa robili úrady slepými a všetky sťažnosti na Yuru boli zamietnuté kvôli jednoduchej veci- keby to riešili Kórejci by sa dávno zdekovali zo Slovenska a prečo je vysvetlené nižšie… ľuďom ostalo na výber buď sa nechajú zneužívať alebo budú bez roboty! Ale po tom incidente a vereného vyjadrenia nespokojnosti celej fabriky už musia aj úrady prešetriť dané skutočnosti a vyvodiť dôsledky…

    1. keby je Yura v mínuse tak sa tu nerozmáha ale by sa pekne zbalila do štátov s nižšími nákladmi na pracovnú silu…

    2. v mínuse budú možno po tom čo prejde závodom kontrola a nedoplatia sa za porušovanie zákonníka práce a aj iných zákonov

    3. jedna vec je že budú sankciovaný a keď to aj prežije firma tak potom si už nemôžu dovoliť porušovať zákonník práce

    4. keď nebudú môcť porušovať zákonník práce prídu o ďalšie milióny a to je dôvod prečo skončiť..

    A čo vlastne napr. porušujú?
    -v zákonníku je jasne dané že zamestnanec môže odrobiť týždenne 40 hod v jednozmennej prevádzke, 38 a pol hod v dvojzmennej a 37a pol hod v trojzmennej prevádzke. K tomu môže odrobiť nadčasy max. 8 hod týždenne čo je v dvojzmennej prevádzke 46 a pol hodiny. V Yure robia bežne celé týždne dvanástky čo je 60 hod!!!
    -za každú hodinu nadčasu musí byť príplatok minimálne 25% čo v Yure neexistuje!!!
    -pri práci s nadčasmi musí zamestnávateľ umožniť odpočinok minimálne dva za sebou idúce dni každý týždeň, v Yure sa robia aj soboty takže dva dni nie sú splnené!!!
    - v jednom kalendárnom roku možno nariadiť zamestnancovi prácu nadčas v rozsahu najviac 150 hodín čo v Yure odpracujú za 2 mesiace a ostatné robia nezákonne!!!
    -nočná zmena nesmie presiahnuť 8 hod pričom v Yure pracujú aj v nočnej zmene 12 hod!!!
    -za každú odpracovanú hodinu v nočnej zmene prináleží príplatok minimálne 20% čo v Yure neexistuje!!!
    -každému zamestnancovi prináleží aj dovolenka čo je v Yure nemožné čerpať akurát keď je celozávodná dovolenka aj to nie je toľko dní koľko im za rok prináleží
    -jedinú vec ktorú dodržujú je že majú prestávku počas zmeny nič viac!

    A porovnávanie Kórei zo slovenskom je ako porovnávať nás s Ukrajinou a ďalšími štátmi kde je chudoba, ľudia tam sú naozaj ako otroci robia v nehoráznych podmienkach skoro zadarmo a ešte sú aj fyzicky týraný aby boli produktívnejší a firmy tým ziskovejšie.. Veď to by chceli aj u nás- pri príchode na SVK podali žiadosť na fyzické tresty pre zamestnancov čo im chvalabohu zakázali. Len mi tu máme inú spoločnosť a iné zákony čo je pre nich najväčší problém nie ich výmysly o neziskovosti a fackaní!!!

    Philip J. Fry odpovedal:

    kontrola sa pochopiteľne ohlási v dostatočnom predstihu a všetko bude OK
    veď to poznáme

    ivko444 odpovedal:

    velmi spravne napisane ale hlavne pravdivo!!!! a viete este preco su v strate ak naozaj su??? mam presne info ako obchoduju a nemusis byt ani manazer aby si si vypocital ze posielat do Prahy (CZ) 10 zvezkov kablov je urcite stratove a hlavne ked to robia aj 5 krat za tyzden… a co sa tyka Koreii je smutne ze sa tym este chvalia ako tyraju ludi ale tu platia nase zakony tak nech ich dodrzuju!!!!!!!!!!!!!!!!! ODKAZ PRE VEDENIE YURA : PRISLI STE DO EUROPSKEJ UNIE A MUSITE DODRZIAVAT NASE ZAKONY A NORMY A AK SA VAM NEPACI VRATTE SA TAM KDE MOZETE TYRAT LUDI !!!!!!! a nedajte sa vysmiat ze pojdete do Rakuska poznam tam podmienky a rakusania by vas vyhnali skor ako by ste otvorili !!! oni si po hlavach sliapat nedaju!!!!

  2. pista dňa 21. Február 2010 19:29

    Ty tomu veríš že kvoli tomu odídu zo Slovenska. Teraz to len zneužívaju a ludia budú už držať hubu a makať a makať. V Korey to vraj ludia chapu ale isto nie za tie peniaze co slováci. Palo urobil dobre. Skoro kazdy mu da za pravdu ale vecsina sa boji a o to firme ide.

  3. harley dňa 22. Február 2010 6:58

    mate pravdu, ale hrdinstva a potlesky a hlavne facky znizili nasu uroven na ich :-)
    sme cicilizovaná krajina, á kontrolo sa dá zavolať normálnym spôôsobom. Fackajte sa tam kľudne ďalej. Mam kopu známich čo im to nepride zrovna vhod.

    harley odpovedal:

    … a dodavam že problémy Yury nie sú s výrobou, rastú, majú odbyt, ale s inými vecami to máš pravdu. Vacsiu cast viny nesie slovenský manažment, ktorý nedokázal spojiť robotníkov s vedením. Byt na mieste riaditela, tu facku by som si poriešil elegantnejšie, to je fakt. A to by Paľovi dobre nebolo (súd). Dodávam že ani mne sa “vraj” praktiky investora ohľadom zamestnancov nepáčia, ale toto rozhodnutie, ktoré oficiálne spomína aj Yura (je jedno či je to pravda dôvodu) rozhodne do civilizovanej krajiny nepatrí. Ani v Hnúšti pred krčmou, hoci fakt je že všetci máme jedni nervy. Ak tento investor odíde bude to obrovská strata, hlavne pre ľudí ktorí nemaju pracovné návyky a namá ich ani Pa%l, lebo ak boli porušené jeho práva mal sa obrátiť (nezapočul som že by sa inak angažoval) na kompetentné miesta. Odkaz pre zamestnancov YURA:
    Držím Vám palce a ak v akejkoľvek inej práci budete mať problémy so šikanovaním nefackajte, robte to za vlasť keď pôjdete robiť do Kórei:-) Slovensko má more možností ako dať poprstoch takýmto zamestnávateľm. Čudujem tým čo tliestkali na čo tam ešte sú.

  4. luculus dňa 22. Február 2010 9:41

    Zrejme presunú výrobu do Rakúska alebo Nemecka :-D

    bordy odpovedal:

    alebo niekam do škandinávie :-)

  5. jana dňa 22. Február 2010 14:44

    Pred 5 rokmi som robila pre korejsku fy v Lednickych Rovniach. Hoci som im/ ja sprosta, veriaca genteman agreement nadnarodnej fy/ spravila podklady pre audit za predchadzajuci rok , ktory uznala aj madnarodne renomovana fy KPMG, nemala som zmluvu a nezpalatili mi ani SK, ale ma vyhodili, lebo som nebola ochotna tolerovat ich pristupy k zamestnacom, o ktorych tu pisete.

    Za 20 000 Sk mesacne chceli viest uctovnictvo pre fy o 200 zamestnacoch , vcitane riadenia skladovych zasob just in time a polozky evidovat v 3 reciach Slovencine, anglictine a korejstine. Pracovali tam ludia, ktori sa inde neboli schopni uchytit a vzdy zatali zuby.”manazment” tvorili absolventi, ktori nevedeli o čom je reč, ale boli ochotné posluchať na slovo. Mohlo im to byť jedno, mali veľmi rychlo vysoke postavenie, dodavatelia ich obskavali a mali rychlu sancu si najst lepsie miesto. Tak prečo nie.
    Ak som mala namietky, ze ich rozne praktiky - prijat ludi, dat im podpisat zmluvu, kde sa zavazovali odpracovat 2 roky za minimalnu mzdu a ihned / na druhy deň po prijati/ ich poslali do Koree na zácvik zase s podpisom vernosti a 500 000 Sk záväzku voci fy za zaskolenie, tak som bola neziaduca.

    A na Slovensku plati este jedno pravidlo: Doma nie si prorokom. Ak domaci manazment, aj mal nazor a pravdu, neakceptoval ho ani podriadený Slovak, lebo boli plne noviny dobrych Korejcanov, a Korejcan uz vobec, lebo bol kryty z hora a manazer slovensky nebol akceptovany ani z dola.
    Oni sa nespravaju k nasim ludom horsie ako ku svojim. Ich vysoko postaveni manazeri sa naozaj doslova triasli pred nadriadenymi, a ak mohli ist po roku na vikend domov plakali od stastia. Odtaty prst sefa bol mozno zavazkom ich kartelom.
    Tolko k manazmentu, a ako sa mal proti nim postavit.

    Je treba pripomenut, ze napr. KIA dostala na vytvorenie pracovneho miesta nenavratnu dotaciu 3 000 000 Sk z dani slovenskych poplatnikov. Slovenski podnikatelia ani velki ani mali nikdy takuto dotaciu nedostali.
    Za 3 mil / zamestnanec by vedeli stvorit vyrobu kablovych zvazkov mnohí. Ale to by im nedovolila slovenska zavist a aj keby sa im to podarilo boli by tahani po sudoch a odsudzovaní ako vykorisťovatelia dobreho pracoviteho slovenskeho ludu. Takze vlastne bez tych cudzincov ani byt nemozeme.

    Nedalo sa vzburit voci fy, ktore boli takto podporovane statom.
    Skusil to zvaz velkych podnikatelov a neuspel, hoci im priamo konkurovali, alebo chceli / bola diskusia aj o vyrobe pneumatik/ v produkcii rovnakych vyrobkov.
    Su to vsak rovnocenne podmienky ak jeden dostane gratis 3 mil/ na pracovne miesto a niekto musi zaplatit dane, z ktorych ten druhy ma dotaciu?

    Uz vtedy vedeli, ze 8 rokov pojdu dalej na vychod. Investicie vlozene do Slovenska sa im museli za tych 8 rokov vratit. Slovensko pre nich bola jednoznacne krajina, ktora je

    Clen EU s lacnou pracovnou silou a nizkou vymozitelnostou prava a vlastnou menou.

    Menovy kurz ovplyvňuju medzinarodne nákupy cudzej meny. S so slovenskou korunou sa dalo hybat lahsie ako s eurom.
    Clen EU, takze na auta tu vyrabane a rovnako komponetny do nich sa nepalti clo a ine dovozne prirazky.
    Nizka vymozitelnost prava a nizka uvedomelost pravnej moralky im umoznovala a umoznuje robit divy , o ktorych tu prave pisete. Nizka vymozitelnost prava je tu nadalej a to , co predbvadzaju politici nikoho nepresvedci, ze by sa mal na pravo niekto spoliehat, i ked je fakt, ze je to jedina dlhodobo funkcna cesta. Ale treba na nu cas a peniaze a boziu trpezlivost a znamosti.

    Kalich sa postupne naplna. Kriza, vycicanost robotnikov, vycerpane dotacie, zmeny v EU,nastup Eura a blizi sa aj tych 8 rokov. Mozno zase Rumunsko, alebo ine krajiny, kde ludia drzia hubu a krok, daju sa opit rozkom a da sa im vyhrazat su ich ciel.

    Riesenie: Pochopit, ze sa neda spoliehat na cudzich. Uz pri nastupe automobiloveho priemyslu povedal predseda unie atomobilovych vyrobcov, ze hlavny prinos investorov musi byt v tom, ze sa Slovaci od nich naucia ako uspiet na medzinarodnych trhoch a vytvori sa sytem subdodavatelov.
    Ak aj odidu zostanu vyrobne prostriedky - haly, mozno stroje. Zaiste bez odbytu. Ale zostanu. Budeme sa musiet spolahnut sami na seba. To sa podari len vtedy ak zacneme spolupracovat , hladat riesenia a nehadzat vinu na tych druhych.
    Ci sa to niekedy podari? To ja neviem. Je to na kazdom z nas. Chce to zasadnu a obrovsku zmenu v postojoch a pri sucasnej politickej klime jedneho spravodliveho vodcu, ktoreho uznava 40% naroda to nemozno ocakavat.

    Ziadneho zamestnavatela a investora zamestnaci, ktori nevedia riesit problemy a buria sa fackami nepotesia. Investovali by ste vy svoje peniaze do takeho podniku? Asi by ste mu neverili.

    Na druhej strane, zial az medializovana facka zacala tuto diskusiu aj to nie celonarodne. Radsej zachranujeme Haity. To je predsa modne a tak pekne to znie a hlavne sa s tym nik nezaspini, nemusi zaujat stanovisko.
    Takze asi nas zase caka len revolucia a revolucia ako poslednych kazdych 20 rokov. Generacna zmena. A zase znicime vsetko, co sa vytvorilo, ohovorime a ociernime. Takych opustenych fabrik je v Rimavskej Sobote vela.
    Poucit sa z vlastnych chyb? Vzit sa do koze toho druheho? Akceptovat nazor druheho? Nezavidiet - “ked mi skapala koza, nech skapu susedovi dve”
    Som stara a uz tomu neverim, ale mozno sa stane zazrak.
    Dakujem kazdemu, kto to precital.

    jozo odpovedal:

    Stat drzi ochrannu ruku nad takymito investormi…ako bolo spomenute,vsetko je len o politike,dotaciach,investiciach,navratnosti a ziskoch…a ty jednoduchy clovece trap sa dalej..

    Pinochet Rulez odpovedal:

    aj kandidatúra niektorých na primátora je o “dotaciach,investiciach,navratnosti a ziskoch”.

  6. bordy dňa 22. Február 2010 21:06

    Môžu sa hanbiť, za to čo robia svojim zamestnancom. Chápem, že väčšina zamestnancov nemá žiadne, alebo minimálne vzdelanie, ale zákony by mali platiť aj pre nich. Len keď príde kontrola, aby sa aj ozvali, lebo keď budú čušať, tak sa nič nevyrieši a zamestnávatelia sa budú len a len smiať, ako je dobre využívať hlúpych slovákov. A k tej facke si myslím, že by si zaslúžil generálny aj viac.

  7. Marhulo dňa 23. Február 2010 13:14

    Prosím Vás, dajte im na hlavy a pošlite ich preč…čo si tu budú šefovať, my niesme komunisti ako oni, otrocký štát ale tu to takto nebeží…mali by sa s tím zmieriť a pobaliť kufry a smer Korea…čau toľko bolo zdieraniu ľudí koniec…

  8. dudu dňa 23. Február 2010 15:25

    Neviem, aké máte skúsenosti s tým, čo sa vlastne odohráva deň čo deň v tejto firme. Nemáme to ľahké. Už siedmi mesiac ťaháme tie dvanácky, momentálne 3x do týždňa a dva dni máme krátky deň. Čítala som aj ja “Zákonník práce”, a podľa všetkého naozaj porušujú zákon. Na nešťastie to oni velmi dobre vedia. Všetko majú prepracované, nemáme žial voči nim nič. Majú dobrých právníkov. Oni radšej zaplatia pokutu, ale v skutočnosti na nič nezmení. Máme mat pochopenie voči firme,
    hlavne teraz, ked je “finančná kríza”. Viacej makáme za menej peňazí. Ludia sú už vyčerpaný.
    Čo sa týka toho, že nemáme kvalitnú pracovnú morálku, tak zato si možu oni sami.
    Keď sa výroba rozbehla potrebovali ludí. Zobrali každého. Mnoho z nich nerobí, iba sa poflakuje. Oni to ale nechcú vidiet. Všetko vidia len v číslach. Necenia si tých naozaj dobrých pracovníkov. Nútia ludí podpisovat papier s nadčasmi, a komu sa to nepáči dajú mu výpoved. Koli nadčasu. Sme v takej situácii, že nemáme na výber, a ked naozaj rozmýšlaju o odchode zo Slovenska, vela ludí
    by prišlo o prácu, ktoru zas potrebujeme. Tomu sa hovorí ŠACH-MATT.

    laly odpovedal:

    prepáč - tomu čo robíš sa nedá inak povedať len hlúposť, daj výpoveď čo tam hladáš ?

    dudu odpovedal:

    Možno máš pravdu, dat výpoved je velmi lahké. Ale ked nemáš pravidelný príjem…
    Účty za mna nikto navyplatí. Neviem, či robíš, ale ako vieš momentálne nemáme vela volných miest v našom meste, či v regione. A zas každý nemože z mesta odíst.
    Je to velmi zložité. Pochopí to iba ten, kto to už raz zažil, mat takéhoto zamestnávatela.

  9. jana dňa 23. Február 2010 19:03

    Verim, ze to je vo fy velmi tazke. Ja som odtial odisla skor ako som cosi podpisala.
    Asi jedine riesenie sa vola noviny, video, dokumentacia a strajk. A mozno nejaka politicka strana, ktora si potrebuje prihriat polievocku. Jedinec ma smolu. Kapitalizmus v svojom dokonalom prevedeni.
    Pokuta je naozaj lacnejsia, ako prijat dalsie pracovne silY a platit odvody. Naozaj vidia vsetko cez cisla a naozaj nie su schopni potlacat sikan a ohodnotit tych, co pracuju. Musite si to vybavit medzi sebou. Pytajte sa starsich muzov, ako sa riesi mazacka vojna a sikan. Ine nefunguje.

    Aj tak, aj tak odidu, vedeli to ked sem prisli, max 8 rokov. Skuste to vyuzit pre seba. Facka im len prisla vhod ako zamienka.

    Poznamka : nie su to komunisti.Su z Juznej Koree a oproti ich beznemu vybaveniu domacnosti sme vraj opice my. Ja som tam nebola, iba pocula od tych, co tam boli. Ich chladnicky hovoria a vedia, co treba kupit a mozno to aj cez internet nakupia. Len ich hlavne mesto ma 14 milionov obyvatelov.
    A ich mlada generacia je proti spojeniu so Severnou komunistickou Koreou, lebo by im znizila zivotnu uroven. Takze je asi v ich podstate vyuzivat kazdeho co sa da. Jednotlivec moze len odist.

    Lityi odpovedal:

    V podstate s vybavením ich domácnosti je pravda, ale čo majú nevymysleli v Kórei.
    Vymoženosti techniky pekne okopírovali a dali im vlastné názvy.
    Tu však nejde o tom čo majú, ale o ich zdedené chovanie k druhému a ich nevymazateľné podraďovaniu sa k vyššej kaste v spoločenskom rebríčku. Zato
    sa chovajú k pracovníkom ako k otrokom.U nich doma robotník na nič nemá právo len sa podradiť, poslúchať rozkazy a makať bez slova. To majú zdedené a to do nich aj hučia v mladosti ako dogmu. To že vo svete sú aj iné spoločenské zradenia pre nich je neakceptovateľné. Nevedia sa prispôsobiť ale ani nechcú.
    Vlastne sa boja niečo iné robiť, ako čo majú prikázané od nadriadených.Keby to nerobili, boli by odvolaní a doma zosmiešnené za neschopnosť. Dogma pracuje aj u nich. Skôr by som povedal, že strach je ich pánom.
    To naši politici mali určiť výšku latky, čo môžu a čo nie. Zase sme tam, že nie len zmrzlina sa líže, ale to už poznáme.

  10. Luis11 dňa 24. Február 2010 9:07

    Osobne si myslím, že tú facku mal dať už aj niekto iný. Možno keby v úvode padla takáto facka, tak sa toto nestane. Viem od ľudí ktorí tam pracujú, či pracovali, že bol zvyk, či aj je?! že ich paličkou byli po rukách, ak sa im nevidelo niečo. Zrejme toto je u nich TK. Nuž ja osobne by som neostal pri jednej facke. Zamestnávam ľudí 20 rokov, ale toto je poriadna divočina. A viem dobre čo sú to kontroly. Jeden čas som sa už aj opýtal, či som jediný zamestnávateľ v regióne.
    Odpoveďou mi bolo, že u mňa im nehrozí fyzický atak, ako pri iných a tak sú u mňa častejšie, ako inde pretože výkon treba aj im vykázať. Čo dodať nedostal som ani jednu pokutu. Prečo asi?
    Ak si niekto neváži ľudí, ktorí pracujú pre jeho firmu tak si ani taký človek nezaslúži aby bol vážený on, či jeho firma.

    ivko444 odpovedal:

    tlieskam takemuto zamestnavatelovi a ta posledna veta ktoru si napisal je mojim pracovnym mottom…. podarilo sa mi len raz pracovat pre takeho cloveka len skoda ze mu to nakoniec nevyslo ale asi preto ze si vybral zleho partnera ktory ho zruinoval….. ale poviem vam ze ked mi chybal nejaky material tak som sa zobral a odisiel som ho kupit za vlastne peniaze lebo som vedel ze pomozem jemu a on nebude mat problem mi to vratit….. ked bolo treba slusne prisiel a poprosil ma o nadcas a ani sme nemuseli preberat ci dostanem priplatok to bolo samozrejme… pracoval som u neho aj 24 hodin v kuse ked potreboval ale som to aj zbadal na vyplate… takze LUIS ak budes potrebovat zamestnanca a naozaj sa chovas k ludom ako pises bude mi ctou pre teba pracovat…. nie ze by som nemal pracu mam aj dobre platenu ale musi za nou dochadzat 300 km a uz ma to prestava bavit…

  11. Pinochet Rulez dňa 24. Február 2010 9:57

    už som sa nechcel k tejto téme vyjadriť, ale Luis, toto sa mi veľmi páči: “Osobne si myslím, že tú facku mal dať už aj niekto iný. Možno keby v úvode padla takáto facka, tak sa toto nestane” — naozaj perfektné odporúčanie: ak som Vás pochopil správne, tak navrhujete, aby zamestnanci ihneď po nástupe vyfackali šéfa, veď nikdy neviete…
    to je zatiaľ najlepšie odporúčanie ktoré som k tejto téme počul, naozaj.

  12. rodina dňa 24. Február 2010 15:23

    A kde by zohnali takych hlupych “otrokov “ako u nas???Urcite nie v Cesku :-)

    Zoolio odpovedal:

    trafil si klinec po hlave:
    http://ekonomika.sme.sk/c/5255500/hyundai-s-azijskymi-praktikami-v-cesku-nepochodil.html

  13. zajko dňa 24. Február 2010 17:28

    Ja si myslim ze v tejto firme slovenske zastupitelstvo su horsi svojim zamestnacom ako korejcania.Kedy ich nastivi inspektor prace? dufam ze informaciu si budu zelat aj od zamestnancov.

  14. Lityi dňa 16. Marec 2010 18:59

    No, ale nezabudnite, že inšpektor práce sa pekne zahlási dopredu aby náhodou nemusel písať dlhú zápisnicu. Rákosníci pekne mu pripravia privítanie, niečo na domov,lebo by to nebolo to pravé orechové u nás na Slovensku. A potom klapky na oči ako koňom na dostihoch. Keby sa tam dostavil neohlásene ako do našich firiem
    tak by sa priveľmi čudoval, že aj také niečo ešte nájde a to ešte v EU.
    Ale také niečo spraviť nemôže lebo by dostal pucung od smeráckeho nadriadeného, predsa nemôže uraziť súdruhov našej vládnej garnitúry.
    Žiaľ to nie je ako v Česku vykopať tých hnusných rákosníkov môžu len samotný robotníci.

Máte k tomu čo povedať?

Musíte byťprihlásený aby ste mohli komentovať.