No active "ca-sidebar-197687" sidebar

VIDEO: Roky využívaný "chodník" pri železnici zrušili, iný tam rekonštruujú

Roky využívanú plochu na prechádzanie popri ceste k železničnému priecestiu pod Šibeničným vrchom v Rimavskej Sobote zrušili. Nový projekt s ňou nepočíta a železnice obnovujú nový chodník na druhej strane cesty. Má spĺňať všetky bezpečnostné opatrenia. Ľudia, ktorí chcú ale ísť na Družstevnú ulicu, kde je najväčšia základná škola v meste, musia križovať cestu navyše trikrát, namiesto toho, aby prešli súvisle po jednej strane cesty. Keď ľudia videli, ako sa vyvíjajú práce na priecestí, upozornili nás na tento stav. Zisťovali sme, kde mohol nastať problém a ako ho vyriešiť.

Článok pokračuje pod reklamou



Popri ceste zo Šibeničného vrchu je po ľavej strane chodník, končí odrazu pred priecestím. Tam už treba prejsť na druhú stranu cesty a neskôr krížom cez križovatku. „Situácia s chodníkom nie je doriešená a ani bezpečná pre chodcov. Bol tam vyasfaltovaný chodník, ktorý nebol oficiálny či zakreslený a teraz ho zasypali zeminou. Deti idúce do neďalekej školy, tam doteraz nemuseli prechádzať cez cestu, lebo išli po jednej strane cesty," upozornil Rimava.sk Robert z Rimavskej Soboty, podľa ktorého teraz musia niekoľkokrát prejsť cez priechod a aj križovatku. Podľa jeho slov sa s rovnakou otázkou na neho obracajú ďalší obyvatelia. Ako podotkol, išlo zrejme o čiernu stavbu, no ľudia asfaltovú plochu pri ceste využívali desaťročia. Zaujímajú sa preto, ako postupovať ďalej, aby problém vyriešili pre bezpečnosť chodcov.

Priamo na Družstevnú ulicu sa zo Šibeničného vrchu po ľavej strane, smerom do mesta, pešo nedalo dostať po regulárnom chodníku. „Nakoľko takýto chodník tam nie je vybudovaný. V rámci projektu bol riešený aktuálny stav prechodu cez železničnú trať," informovala Rimava.sk hovorkyňa Železníc Slovenskej republiky Ria Feik Achbergerová. Podľa jej slov ŽSR v rámci rekonštrukcie kopírujú pôvodný stav. Ako zdôraznila, ŽSR postupujú podľa projektovej dokumentácie overenej v stavebnom konaní a podľa podmienok stavebného povolenia z augusta 2019 a námietku voči tomuto neevidujú. „Projektová dokumentácia riešila úpravu existujúceho stavu priecestia a chodníkov. Predmetom stavby nebolo budovanie nového chodníka na Družstevnú ulicu," podotkla hovorkyňa ŽSR.

Aby ľudia nemuseli chodiť po ceste, doteraz roky využívali aj neďaleké parkovisko, ktoré však patrí súkromnej spoločnosti. V nej sa však rozhodli, že v najbližších týždňoch oplotia svoju časť pozemku. „Máme na to stavebné povolenie na postavenie plotu," priblížil pre Rimava.sk Tibor Lukáčka zo spoločnosti Agroobchod.sk, ktorý je poverený konať v jej mene. Ako priblížil, nikto nekontaktoval v súvislosti s týmto chodníkom a neboli iniciátori jeho zrušenia. Naopak, neoplocujú celý svoj pozemok, a tak by sa v prípade záujmu mohol dať chodník postaviť. Podľa jeho slov tam má aj mesto časť pozemku, ktorú chcela ich spoločnosť odkúpiť kvôli parkovisku pre svojich klientov z ministerstva pôdohospodárstva.

„Povedali mi, že mi ho nepredajú, lebo tam môže byť chodník," podotkol Lukáčka a dodal, že teoreticky by sa popri ich plote chodník možno aj zmestil, nebude však ideálne nadväzovať na novú časť železničného priechodu kvôli závorám. Súhlasil však, že je bezpečnejšie, keď ľudia nemusia zbytočne prechádzať niekoľkokrát cez cestu.

Cesta križujúca železničné priecestie je v správe mesta. Časť chodníka, ktorý bol zahádzaný zeminou a oddelený od cesty betónovou krajnicou, mesto neeviduje ako chodník. Pre Rimava.sk to potvrdili na tunajšom stavebnom úrade mestského úradu s tým, že železnice majú vlastný stavebný úrad, a preto sa k stavbe nevyjadrovali. Nešlo pritom o chodník, ale len o plochu, cez ktorú ľudia doteraz prechádzali. Ako ďalej pre Rimava.sk vysvetlila vedúca odboru rozvoja mesta Eva Muráriková, keď dostanú podnet od občanov či poslancov na výstavbu chodníka, tak sa ním budú zaoberať. „Chodník tam nebol. Doteraz sme za uplynulé roky nezaznamenali takýto podnet na jeho výstavbu," doplnila Muráriková.

Rozsiahla rekonštrukcia Železníc Slovenskej republiky má byť vo výške viac ako 15,5 mil. eur s DPH. Práce má na starosti firma Strabag. Dôvodom rekonštrukcie je podľa ŽSR to, že v Železničnej stanici Rimavská Sobota sa nachádzajú stupňové výhybky z rokov 1957 až 1975, na ktoré sa náhradné diely už nevyrábajú. Rekonštrukcia sa okrem výhybiek týka aj priecestí či mostov na trati Jesenské – Tisovec.

Článok pokračuje pod reklamou



V uplynulých dňoch bola rekonštrukcia presunutá na Ulicu Markuša * K. Mikszátha, kde v istom čase nebola k dispozícii lávka pre chodcov. Tí sa nemali ako dostať do mesta. V tejto súvislosti spísali tamojší ľudia petíciu. S takmer sto podpismi ju prostredníctvom poslanca Jaroslava Matzenauera odovzdali mestu a interpelovali tento stav a dožadovali sa priechodu staveniskom. Samospráva sa k tomuto má vyjadriť v stanovenej lehote.
„Rekonštrukcia oboch priecestí bude ukončená do 25. júna 2020. Zároveň sa v tomto dátume predpokladá zahájenie predčasného užívania uvedených priecestí. Obyvateľom ďakujeme za dodržiavanie predpisov pri prebiehajúcej rekonštrukcii, ktorá v najbližšom čase prinesie skvalitnenie a väčšiu bezpečnosť pre všetkých," uzavrela hovorkyňa ŽSR.

Zdroj: Rimava.sk

  • Oprava 10. júna o 17:00 hod. V texte bol upravený názov ulice, rekonštrukcia železničného priechodu je na Ulici K. Mikszátha. Ďakujeme za upozornenie.

Odoberajte novinky spravodajského portálu Rimava.sk, ktoré vám v e-mailovej schránke budú pristávať pravidelne.

Páčil sa ti článok? Zdieľaj ho
Diskusia k príspevku
Odporúčáme
No active "ca-sidebar-197688" sidebar
cross