Okrem nového vlaku, ktorý premáva podľa potreby medzi Fiľakovom a Rimavskou Sobotou prebieha na železničnej stanici veľká rekonštrukcia technických zariadení za viac ako 12 mil. eur. Aktuálne v Rimavskej Sobote vymieňajú koľajnice či výhybky, zrekonštruovaný má byť perón a zrušená bude jedna koľaj. Automatizácia bude mať vplyv na zamestnancov ako aj na cestujúcich. Ako pre Rimava.sk uviedol hovorca ŽSR Michal Lukáč, práce na prijímacej budove a nástupištiach budú realizované za plnej prevádzky stanice. Podľa jeho slov výluky koľají budú nahradené autobusmi v súlade s harmonogramom prác a Projektom organizácie výstavby. "Cestujúci budú o týchto obmedzeniach a opatreniach informovaní formou informačných tabúľ, rozhlasu a vývesiek.," priblížil pre Rimava.sk Lukáč s tým, že práce realizuje Strabag a výška investície vyplývajúcej zo zmluvy o dielo je v hodnote viac ako 12 mil. eur.
V súčasnosti sú na stanici odstránené takmer všetky koľaje, rekonštrukcia sa týka hlavne výhybiek, ktoré sú z prevažnej miery zastarané. "Požadované stavebné úpravy sú z dôvodu ich opotrebovania a udržiavať ich v prevádzkyschopnom stave je finančne náročné," dodával hovorca ŽSR. Stavenisko bolo zhotoviteľovi odovzdané 17. septembra 2019 a termín ukončenia prác je do 17. novembra 2020. Rekonštrukcia sa podľa hovorcu týka hlavne technických zariadení stanice, vynovenie vzhľadu prijímacej budovy sa týka len minimálne.
Dôvodom rekonštrukcie je podľa ŽSR to, že v Železničnej stanici Rimavská Sobota sa nachádzajú stupňové výhybky z rokov 1957 až 1975, na ktoré sa náhradné diely už nevyrábajú. „Pri ich výmene za pomerové výhybky je potrebná prestavba oboch výhybkových zhlaví. Pri prestavbe je potrebné odstrániť zaústenie zrušenej trate Poltár – Rimavská Sobota do ŽST Rimavská Sobota a upraviť nástupištia v zmysle prijatých štandardov staníc,“ uvádzajú ŽSR.
Rekonštrukcia sa okrem výhybiek dotkne aj priecestí či mostov na trati Jesenské – Tisovec, taktiež nástupíšť ako i samotnej štvorpodlažnej železničnej stanice v Rimavskej Sobote, ktorá od roku výstavby 1931 bola viackrát čiastkovo rekonštruovaná. Budova prejde kompletnou rekonštrukciou, zriadi sa nová stavadlová ústredňa, výmenou prejde aj elektroinštalácia a v rekonštrukcii sa počíta aj s vybudovaním klimatizácie i opravou vonkajšieho osvetlenia.
V pracovných dňoch premáva na linkách Jesenské – Rimavská Sobota celkom 27 vlakov, Rimavská Sobota – Tisovec spolu 20 vlakov a Tisovec – Brezno spolu šesť vlakov.
Zdroj: Rimava.sk