
Možno sa už aj vám stalo, že k vám zaklopal na dvere podomový predajca, u ktorého ste si neboli stopercentne istý, či naozaj zastupuje organizáciu, za zástupcu ktorej sa vydáva. Sem-tam sa niektorí z vás o takéto skúsenosti podelia aj prostredníctvom sociálnych sietí.
Zaznamenali sme, že aj v tomto období sa takíto predajcovia vyskytli priamo v Poltári či Rimavskej Sobote na viacerých sídliskách. Ako tvrdili, sú zástupcovia SPP a ponúkajú výhodnejšie ceny za plyn. „Zvonili a búchali na všetky bytové dvere a chodili z vchodu do vchodu. Boli komunikačne zdatní. Chceli sa hneď pozrieť do bytu na stav plynomeru,“ povedal pre Rimava.sk jeden z oslovených majiteľov bytu. Podľa ďalšieho suseda nevyzerali dôveryhodne, chceli vidieť faktúry a dosť sa ponáhľali. "Ani som im neotvoril, som len nájomník bytu," poznamenal tretí oslovený.
Článok pokračuje pod reklamou
Privolaná bola aj polícia. Tá ich preverila a konštatovala, že robia pre plynárov, keďže sa preukázali kartičkami od SPP. Poznamenali si však ich kontaktné údaje. O podvodníkov by tak ísť nemalo.
V súvislosti s dôveryhodnosťou predajcov sme oslovili hovorcu Slovenského plynárenského priemyslu Ondreja Šebestu. Poslali sme mu aj fotku dvoch predajcov, ktorú sme dostali. Či ide o ich externých pracovníkov nepotvrdili, ale ani nevyvrátili. Podľa slov ich hovorcu v prípade, ak majú odberatelia pocit, že sa k nim niektorý dodávateľ správal nekorektne, alebo dostali neúplné či zavádzajúce informácie, môžu sa, bez ohľadu na to, či sú zákazníkmi SPP, obrátiť osobne alebo telefonicky na Férovú linku SPP. Ide o bezplatné číslo 0800 126 076. K dispozícii je im aj Zákaznícka linka SPP 0850 111 363 a ďalšie informácie môžu získať aj na webovej adrese.
„SPP je vždy pripravený každý podnet, v prípade ktorého má k dispozícii dostatočné informácie, riadne preveriť. Akékoľvek nekorektné správanie voči našim súčasným alebo potenciálnym zákazníkom zo strany externých obchodných zástupcov, je pre našu spoločnosť absolútne neakceptovateľné,“ podotkol Šebesta.
SPP rozšírilo v roku 2019 svoju ponuku služieb zákazníkom o osobný predaj energií, takzvané Door to Door služby, ktoré sú zabezpečované prostredníctvom externých partnerov. Podľa Šebestu platí však základné pravidlo pre zákazníkov. „O prípadnej zmene dodávateľa energií by mali rozhodnúť informovaní, teda mali by poznať všetky výhody, práva a povinnosti vyplývajúce zo zmluvy,“ zdôraznil. Zároveň pripomenul, že ak by došlo k uzavretiu zmluvy v rozpore s férovými pravidlami stanovenými spoločnosťou, zákazník má, samozrejme, možnosť v zákonnej lehote od zmluvy odstúpiť.
Päť rád, ako sa vyhnúť podpisu nevýhodnej zmluvy:
-Nepodpisujte nič medzi dverami a nekonajte pod nátlakom.
-Požiadajte o čas na zváženie ponuky a využite ho na overenie informácií a zodpovedanie vašich prípadných otázok.
-Všetky dokumenty si pozorne prečítajte a všetky informácie, vrátane totožnosti predajcu, si vždy preverte.
-Ponuku si žiadajte predložiť písomne, najlepšie na hlavičkovom papieri spoločnosti.
-Nenechajte sa zlákať zdanlivo výhodnou cenou – môže skrývať rôzne prekvapenia. Pozor na skryté poplatky. Preverte si všetky produkty, služby, jednotlivé zložky ceny, poplatky, obchodné podmienky. Overte si, či v zmluve nie sú zohľadnené aj ďalšie poplatky za uzatvorenie alebo sankcie za predčasné ukončenie zmluvy.
Od zmluvy, uzavretej pri podomovom predaji, môžete podľa zákona odstúpiť do 14 pracovných dní bez udania dôvodu.
Zdroj: Rimava.sk