No active "ca-sidebar-197687" sidebar

Zhrnutie roku 2023 očami majiteľa portálu Rimava.sk, Daniela Csúra

Zdroj foto: E. Nagyová

RIMAVSKÁ SOBOTA – Daniel Csúr vedie portál Rimava.sk tri roky a za ten čas sa portfólio mediálneho domu rozrástlo o mnoho ďalších projektov.

Ako hodnotíte rok 2023 v redakcii Rimava?

Pred tromi rokmi som prevzal portál Rimava.sk a za tie roky sa jeho miesto ustálilo. Udialo sa veľmi veľa vecí aj vo svete a ja osobne si myslím, že práve preto majú médiá, ktoré robia faktografickú žurnalistiku práve ako Rimava.sk na trhu svoje stabilné miesto. Čo sa týka tohto roka, počas neho sme zastabilizovali portfólio, ktoré sme mali, pretože dovtedy sme ho nejakým spôsobom stále rozširovali. Rimava bola 15 rokov najčítanejším médiom v regióne a ďalších 15 rokov aj bude. Čo sa týka čítanosti, bol to veľmi dobrý rok. Spomedzi všetkých regionálnych médií na Slovensku v okresných mestách sme jednozačne načítanejší. Mesačne nás číta od 110 tisíc do 150 tisíc unikátnych čitateľov.

Článok pokračuje pod reklamou


Začiatkom roka vám do portfólia pribudla aj televízia.

Predchádzajúci majiteľ TV Rimava sa rozhodol, že ju už prevádzkovať nebude. Dlhšie to bolo tak, že portál Rimava mal jedného majiteľa, televízia druhého a teraz sú konečne pod jednou strechou a značka Rimava má jednu konzistentnosť. Druhá strana je ale to, že televízia je na finančné náklady veľmi náročná a my nemáme žiadne verejné zdroje, neplatí nás mesto, samospráva ani štát. Jediné zdroje našich príjmov sú reklamní partneri, ktorým by som chcel veľmi pekne poďakovať.

Čo v televízii diváci nájdu?

Je v nej nastavená dvojtýždňová programová slučka, ktorá sa pravidelne mení.

Nemohlo by toho byť viac?

Určite mohlo, ale televízia nie je sociálny podnik. Keby sa v meste našiel počet ľudí, ktorí si povedia, že televíziu chcú, môžeme robiť aj 5 krát viac obsahu, žiaľ, je to momentálne obmedzené rozpočtom s ktorým pracujem a v rámci neho sa dá vyrábať toto. Napriek tomu sa snažíme divákom prinášať aktuality, reportáže z podujatí, reklamné reportáže a z času na čas aj relácie. Čo sa ale vysielania týka, som rád, že sme divákom umožnili televíziu sledovať z viacerých uhlov pohľadu. Prepojili sme ju aj s webom Rimava.sk či so sociálnymi sieťami.

Mediálny dom Mediálna.sk zahŕňa aj weby Novohradské.sk a Echoviny.sk. Ako sa im darí?

Našli si svoje stabilné miesto na trhu. Portál Novohradské zastrešuje región Lučenec, Veľký Krtíš a Poltár a Echoviny okolie Hnúšte. Sú to vlastne akési doplnkové projekty, ktoré nám umožňujú čerpať témy z okolitých regiónov. V rámci mediálneho domu máme ešte inzertné skupiny a ak by som to mal zhrnúť, tak v portfóliu máme okolo 10 aktivít mediálneho charakteru.

Na portáli Rimava.sk si čitatelia môžu prostredníctvom menu.rimava.sk vybrať aj obed a v sekcii inzerátov nájsť prácu či nehnuteľnosť. Ako úspešné sú tieto stránky?

Keď sme s ponukou menu začínali prvý mesiac, čitatelia si vybrali 150 obedov a za posledný mesiac to bolo 25 tisíc, má to naozaj veľký výtlak, ľudia si na to postupne zvykali a dnes je to najväčší vyhľadávač obedov v regióne. Čo sa týka inzerátov, je to starší projekt, ľudia si prostredníctvom neho hľadajú prácu, nehnuteľnosť, alebo predávajú nepotrebné veci. Je to veľmi dobre poprepájané a naším cieľom je, aby tá Rimava bola akýmsi regionálnym Googlom. Rimava je silná, má silnú pozíciu, pretože takýto kolos vecí je unikát.

A čo inzertné facebookové skupiny?

Tie som prebral dva roky dozadu a narástli dvojnásobne. Práve na takýchto projektoch vidieť ako ľudia pribúdajú a rastie to. Máme stabilné prostredie ako pre redakciu tak pre reklamných partnerov aj čitateľov a práve preto to rastie.

Článok pokračuje pod reklamou


[/sc

Ako by ste ohodnotili redakčný tím?

Ja mám za niektoré veci naozaj nulovú zásluhu. Náš tím od rána do večera sleduje, pracuje a rieši ťažké témy, je to naozaj náročná práca najmä tým, že redaktor stále rozmýšľa, čo kedy vyjde, čo sa stane, je to práca 24/7. Na jednej strane je síce náročná, no na druhej úslužná, lebo človek je vždy v centre diania. Teší ma, že sa mi podarilo nájsť šikovných ľudí, ktorým dôverujem a funguje to, pretože ja som na ľudí veľmi náročný. Vždy boli okolo mňa šikovní ľudia a ja sa snažím to stavať na tom, že ľudia, čo tvoria Rimavu sú šikovnejší ako ja, pretože ja by som tie články písať nevedel.

Napredujú aj vaše ďalšie projekty Prognessa a Lililand?

V Prognesse riešime technickú stránku webov, robíme komplexný marketing pre firmy na sociálnych sieťach a videá. A keďže sa snažím na náš región pozerať aj ináč a nechcem, aby ľudia z neho odchádzali, chcel som, aby tu bol aj priestor pre malé deti, a tak som k nám do portfólia pridal Lililand. Ekonomicky je vždy ťažšie niečo robiť na regionálnom trhu. Prognessa aj Rimava sú si podobné, no Lililand je detské zábavné centrum a je niekde úplne inde. Tie projekty si napriek tomu dokážu pomáhať a rastú a myslím si, že je to super. Veľkým šťastím je to, že mám v tímoch šikovných ľudí, ktorí to ťahajú a ja sa snažím im vytvoriť bezpečné prostredie.

Takže rok 2023 asi splnil vaše očakávania.

Aj áno aj nie. Ja som stále taký človek, čo chce niečo budovať a makať a ja som nikdy nezaspal na vavrínoch, lebo v momente keď sa to stane ideš dole. Firma nikdy nie je stabilná, buď ideš hore, alebo dole a na to, aby človek našiel tú správnu cestu musí robiť dobré aj zlé rozhodnutia. Čitateľsky to bol veľmi dobrý rok, ekonomicky ťažší, no sme tu, píšeme, fungujeme a máme veľmi dobré medziľudské vzťahy.

A čo očakávate od roku 2014?

Mojím cieľom je pomôcť redakčnému tímu, aby toho vedel pokryť viac. Chcel by som sa tiež viac povenovať našim reklamným partnerom vďaka ktorým portál funguje, chcel by som im byť viac nápomocný v propagácii ich aktivít. Chcem aby sme vždy boli aktuálni, najrýchlejší v informovanosti a aby sme priniesli čo najviac príbehov ľudí z regiónu. Uplynulý rok som tiež zistil dve veci. Rimava dokáže byť vstupnou bránou pre mladých ľudí, ktorí uvažujú o novinárčine a tiež kotviskom pre tých, ktorí pracovali vo veľkých médiách.

Čo by ste zaželali čitateľom?

Aby mali kľudnejší rok a nech nás vždy majú na homescreene, nech si cez nás hľadajú prácu, informácie a nech k nám prídu na menu keď sú hladní. (smiech) Môjmu redakčnému tímu by som tiež zaželal nech vždy dokážu správne vybrať tému, dokážu sa naladiť na správnu nôtu a majú dosť motivácie prinášať čitatieľom novinky a informácie.


NENECHAJTE SI UJSŤ


Odoberajte novinky spravodajského portálu Rimava.sk, ktoré vám v e-mailovej schránke budú pristávať pravidelne.

Páčil sa ti článok? Zdieľaj ho
Diskusia k príspevku
Odporúčáme
No active "ca-sidebar-197688" sidebar
cross