
Vedeli ste, že priemerná žena počas svojho života zažije viac ako 450 menštruácií? Predstavuje to približne 3 500 dní, čo v prepočte znamená až desať rokov krvácania.
Napriek tomuto faktu je menštruácia pre mnohých stále tabuizovanou témou. Menštruačná chudoba sa pritom dotýka aj mnohých ľudí na Slovensku. Práve preto DM drogerie markt dlhodobo búra tabu o menštruácii a usiluje sa o to, aby mali dievčatá a ženy pravidelne dostupné menštruačné potreby.
Článok pokračuje pod reklamou
„V DM vnímame menštruačné potreby ako nevyhnutný štandard, ktorý má byť dostupný pre každého a platí to aj v školách. Budeme radi, keď budú mladšie generácie dievčat aj chlapcov odmala vnímať menštruáciu ako prirodzenú súčasť tela a života,“ uviedla Nocil Noseková, manažérka marketingu DM drogerie markt.
Spoločnosť DM drogerie markt počas mesiaca jún naďalej pokračovala vo svojej osvete a vďaka podpore zákazníkov, ktorí si zakúpili produkty značky Jessa, pribudne na 45 základných školách po celom Slovensku, vrátane okresov Rimavská Sobota, Revúca a Lučenec, spolu 161 zásobníkov menštruačných potrieb. To predstavuje viac ako 708 000 kusov vložiek, ktoré pokryjú potreby vyše 5 000 dievčat nad 10 rokov počas celého školského roka 2025/2026.
O podporu prejavilo záujem až 192 škôl, následne z ktorých bolo hodnotiacou komisiou vybraných 45 škôl podľa vopred stanovených kritérií, pričom posudzovala sociálnu potrebu, premyslenosť udržateľnosť projektu či plánované osvetové aktivity. Najväčší záujem prejavili základné školy v Žilinskom, Prešovskom a Banskobystrickom kraji.


V Banskobystrickom kraji získalo podporu osem základných škôl, ktoré budú pravidelne dopĺňané menštruačnými potrebami úplne zdarma:
Článok pokračuje pod reklamou
Pedagógovia v týchto školách potvrdzujú, že viaceré žiačky nemajú pravidelný prístup k menštruačným pomôckam, a neraz boli zakúpené práve pedagogičkami. Nedostatok menštruačných potrieb spôsobuje u žiačok pocit zahanbenia a stresu, čo vedie k absenciám v školách.
Okrem zabezpečenia hygienických potrieb plánujú školy aj osvetové a komunitné aktivity – diskusie s gynekológmi či školskými psychologičkami, program „Čas premien“, nástenky s faktami a mýtmi o menštruácii, citlivé zapojenie chlapcov k téme rešpektu, komunitný „Deň pre seba“, stretnutie matka-dcéra či nezvyčajnú súťaž o názov skrinky. Cieľom je, aby sa menštruácia stala prirodzenou súčasťou školskej kultúry, a aby búralo tabu spojené s touto témou.
Zdroj ilustrácie: DM drogerie markt
NENECHAJTE SI UJSŤ