No active "ca-sidebar-197687" sidebar

PÍŠETE NÁM: Pred poštami v R. Sobote a Hnúšti bývajú dlhé rady, môže za to prepúšťanie?

R. SOBOTA/HNÚŠŤA – Dlhé rady pred poštami sa stali jedným zo sprievodných javov aktuálnych protipandemických opatrení, keďže v ich priestoroch môže byť len obmedzený počet zákazníkov a ostatní musia čakať vonku s primeranými rozostupmi.

Podľa niektorých názorov sa však táto situácia v poslednej dobe ešte zhoršila. Ako podotkol jeden z našich čitateľov, je presvedčený, že je za tým nedávne masívne prepúšťanie zamestnancov, o ktorom sme písali.

Oslovili sme teda v tejto veci komunikačné oddelenie Slovenskej pošty. Pýtali sme sa, či spomínané prepúšťanie skutočne mohlo mať vplyv na dlhšie vybavovanie klientov, alebo či je spôsobené iba pandemickými opatreniami. Zaujímalo nás tiež, či nedošlo k väčšiemu výpadku poštových zamestnancov z dôvodu ochorenia na COVID-19, alebo v dôsledku karantény.

Rady pred pobočkami sa tvoria najmä z dôvodu zavedenia bezpečnostných opatrení v súvislosti s COVID-19, a ktoré musíme v záujme ochrany zdravia našich zamestnancov a klientov rešpektovať. Pobočky monitorujeme a regulujme ich obsadenosť,“ odpovedala nám hovorkyňa Slovenskej pošty Iveta Dorčáková.

Článok pokračuje pod reklamou



Dodala tiež, že podľa platných obmedzení môže byť vo vnútorných priestoroch pošty maximálne jeden zákazník na 15 metrov štvorcových. „Z uvedeného vyplýva, že v priestoroch pošty Hnúšťa môžu byť iba traja klienti a v priestoroch pošty Rimavská Sobota 1 iba 10 klientov. Na uvedenej pošte fungujú priebežne všetky priehradky,“ podotkla Dorčáková.

Pošta Hnúšťa bola optimalizovaná

Čo sa týka pošty v Hnúšti, reorganizácia organizačnej štruktúry a pracovných miest sa podľa hovorkyne dotkla aj tejto pobočky s účinnosťou od 1. 3. 2021.

„Pošta Hnúšťa má po optimalizácii funkčné dve priehradky a jednu priehradku poštovej banky. Aj naďalej poskytuje štandardné portfólio poštových služieb a zabezpečuje doručovanie do cca 3200 odovzdávacích miest prostredníctvom poštových doručovateľov,“ zhrnula hovorkyňa s tým, že dôvodom optimalizácie je výrazný pokles počtu obslúžených zákazníkov, ako aj pokles poskytovaných služieb na pošte Hnúšťa.

V dôsledku toho nielen klesajú výnosy pošty, ale má to dopad aj na efektivitu využitia pracovného času zamestnancov. Preto sme pristúpili k optimalizácii pracovných miest. Tu treba zdôrazniť, že pošta pravidelne monitoruje záťaž všetkých svojich pobočiek,“ zakončila Dorčáková.

Zdroj a foto: Rimava.sk


Páčil sa ti článok? Zdieľaj ho
Diskusia k príspevku
Odporúčáme
No active "ca-sidebar-197688" sidebar
cross