No active "ca-sidebar-197687" sidebar

Džem s príchuťou podnikania ukazuje ako žiaci zažili biznis na vlastnej koži

RIMAVSKÁ SOBOTA - Školská firma je jedinečný koncept, ktorý umožňuje študentom vyskúšať si podnikanie na vlastnej koži.

Táto forma vzdelávania spája teóriu s praxou, rozvíja kreativitu, tímovú prácu a podnikateľské myslenie. Vďaka tomu majú študenti možnosť nielen získať nové vedomosti, ale aj praktické zručnosti, ktoré ich pripravia na výzvy reálneho sveta.

Úspešným školským projektom sa pochválili aj žiaci tercie Gymnázia Ivana Kraska v Rimavskej Sobote.

Článok pokračuje pod reklamou


V stredu, 22. januára sa v priestoroch Gymnázia Ivana Kraska v Rimavskej Sobote uskutočnilo slávnostné vyhodnotenie projektu Džem, ktorý učí.

Projekt začal založením študentskej firmy GenJam žiakmi tercie s cieľom zvládnuť celý podnikateľský proces od nápadu až po predaj.

Zapojení žiaci sa opierali o cenné rady odborníkov z renomovaných regionálnych firiem RISO-R a Prognessa, ktorí študentom poskytli odborné konzultácie, pomohli im zvládnuť náročné výzvy a pochopiť fungovanie trhu v praxi.

Na vyhodnotení odprezentovali žiaci zákulisie celého procesu návrhu, výroby, marketingu a predaja výrobku. Zároveň sa s prítomnými podelili o svoje skúsenosti a rovnako aj výzvy, ktorým museli čeliť a ako sa s nimi popasovali.

Riaditeľka Gymnázia Ivana Kraska v Rimavskej Sobote Miriam Szantóová pre redakciu Rimava.sk opísala činnosť žiakov v tomto projekte.

"Tento projekt nadviazal na úspešný projekt, ktorý sme mali predchádzajúce dva roky. Viedla ho táto istá trieda a mal názov Detská univerzita," vysvetlila na úvod riaditeľka gymnázia.

V rámci Detskej univerzity navštívili firmy svojich rodičov a starých rodičov, kde zažili jeden deň fungovania daných firiem."Následne ich oslovila jedna z firiem, konkrétne firma RISO a zažili celý proces plánovania, výroby, výpočtu ceny produktu, ktorý úspešne predali za niekoľko dní," dodala s uznaním.

Výber etikiet aj príchutí džemu bol výsledkom ankety, do ktorej sa zapojili žiaci aj učitelia. Študenti sa nakoniec rozhodli pre nezvyčajnú kombináciu maliny a čokolády, ktorá sa ukázala ako mimoriadne úspešná. Celý proces, vrátane návrhu etikiet, bol výsledkom ich vlastnej práce a rozhodnutí.

Projekt zaznamenal veľký ohlas a všetkých 200 kilogramov džemu sa vypredalo v priebehu niekoľkých dní. Zarobené peniaze študenti však nevyužili na vlastné potreby, ale investovali ich do budúcoročného projektu.

Radosť z úspechu žiakov neskrývala ani ich triedna učiteľka Nadežda Miháľová. "Naša veľká vďaka patrí pánovi Michalovi Demeterovi, ktorí prišiel s myšlienkou a ponúkol možnosť zrealizovania takéhoto netradičného projektu," poďakovala na úvod triedna učiteľka.

Triedna učiteľka tercie uviedla, že projekt priniesol jedinečnú možnosť učiť žiakov inovatívnym spôsobom. Prepájali sa predmety ako matematika, občianska náuka či umenie a získané zručnosti boli praktické a dôležité najmä z pohľadu budúceho uplatnenia na trhu práce.

"Som na nich veľmi pyšná, že dokázali vytvoriť takúto úžasnú vec vo veku trinástich rokov. Je to ozaj bravúrne a verím tomu, že sa budú rozvíjať a pokračovať v tomto projekte," povedala s hrdosťou.

Konzultantom žiackej firmy bol aj majiteľ marketingovej agentúry Prognessa Daniel Csúr. "To ako sa žiaci zhostili celého projektu je práve ten dôvod, prečo som sa aj ja vrátil do tohto okresu a začal veriť, že sa tu oplatí žiť. Že to nie je len o tom, že posledný človek, ktorý bude odchádzať nech zhasne," začal svoj príhovor predstaviteľ firmy Prognessa.

"Škola si aj vďaka tomuto projektu drží vysoký štandard a ja hodnotím veľmi pozitívne prácu žiakov, a každého kto sa do tohto projektu zapojil," dodal s uznaním na záver podujatia.


NENECHAJTE SI UJSŤ


Odoberajte novinky spravodajského portálu Rimava.sk, ktoré vám v e-mailovej schránke budú pristávať pravidelne.

Páčil sa ti článok? Zdieľaj ho
Diskusia k príspevku
Odporúčáme
No active "ca-sidebar-197688" sidebar
cross