No active "ca-sidebar-197687" sidebar

Gymnazisti rozvíjajú školskú iniciatívu v spolupráci s veľkým podnikom a získavajú cenné skúsenosti

Zdroj: Rimava.sk

RIMAVSKÁ SOBOTA - Žiaci Gymnázia I. Kraska v Rimavskej Sobote vytvorili iniciatívu GenJam, ktorá si okamžite získala svojich priaznivcov.

Produkt s názvom GenJam vytvorili gymnazisti spolu so známou firmou RISO z Rimavskej Soboty. "Na jeho návrhu a vzniku majú prevažnú zásluhu študenti Tercie (8. ročník) Gymnázia I. Kraska v Rimavskej Sobote," uviedli pre Rimava.sk členovia študentskej firmy.

Článok pokračuje pod reklamou


"Minulý rok sme mali projekt s názvom Detská univerzita, kde sme chodili do rôznych firiem a zisťovali, aká práca by nás bavila najviac,“ vysvetlila Kristína Iždinská, marketingový leader študentskej firmy GenJam.

"Náš spolužiak prišiel s nápadom spolupráce so spoločnosťou RISO v Rimavskej Sobote, kde je jeho otec spolumajiteľom. Dohodli sme sa s triednou učiteľkou, že by sme mohli vytvoriť vlastný exkluzívny produkt - lekvár - GenJam,“ dodala.

"Názov našej študentskej firmy GenJam vznikol spojením dvoch slov – geniálny alebo generačný a jam,“ vysvetlila ďalšia členka vedenia firmy Barbora Slaninová.

"Geniálny preto, že veríme v kvalitu nášho produktu a máme to aj v našom slogane: Ochutnajte náš džem a presvedčte sa, že aj mladá generácia vie vyrobiť geniálny džem. Generačný odráža spoluprácu viacerých generácií – rodičov, učiteľov a nás, študentov,“ vysvetlila Barbora.

Výsledný názov je presný a zároveň zdôrazňuje myšlienku spolupráce viacerých generácií a kreativitu v projekte.

Zdroj: Rimava.sk

Akú príchuť zvolili a prečo?

"Vytvorili sme si vlastnú príchuť, ktorá sa v bežných obchodoch nenachádza,“ hovorí jedna z členiek študentskej firmy GenJam.

Článok pokračuje pod reklamou


"Príchuť sme zvolili podľa výsledku prieskumu v škole," uviedla leaderka výroby Natália Ľuptáková.

"Dali sme na výber z troch príchutí, a to jahoda/vanilka, jablko/škorica a malina/čokoláda. Síce u detí vyhrala príchuť jahoda/vanilka, no zvolili sme príchuť malina/čokoláda, ktorá uspela u rodičov, učiteľov a dospelých respondentov. Urobili sme tak preto, pretože hlavne oni sú tí, ktorí reálne nakupujú džemy," dodala.

Kde je možné džem zakúpiť?

"Džemov sme vyrobili 731 kusov, väčšina sa predala už do týždňa. Mali sme aj odbery po viac kusoch a tak isto aj darčekové balenia," uviedli s nadšením študentky.

"Už nám neostalo veľa kusov, no stále ich predávame v škole a firmám. Okrem toho budeme náš džem predávať aj na vianočnej burze 16. decembra na Gymnáziu I. Kraska v Rimavskej Sobote,“ dodali žiačky.

Pre Rimava.sk uviedli, že džem je tiež k dispozícii v papiernictve Štýl, vo Family Cafe v Rimavskej Sobote a v kvetinárstve Tulipán v Hnúšti.

Zisk z predaja džemov by radi použili na budúci rok, kedy by vytvorili nový produkt vo väčšom množstve vzhľadom k rýchlemu predaju GenJam-u. Zároveň žiačky dodali, že si cenia prístup učiteľov a tak isto aj rodičov pri príprave iniciatívy.

Tento projekt tak spojil nápaditosť žiakov s reálnymi skúsenosťami z praxe.


NENECHAJTE SI UJSŤ


Odoberajte novinky spravodajského portálu Rimava.sk, ktoré vám v e-mailovej schránke budú pristávať pravidelne.

Páčil sa ti článok? Zdieľaj ho
Diskusia k príspevku
Odporúčáme
No active "ca-sidebar-197688" sidebar
cross