No active "ca-sidebar-197687" sidebar

Podnikanie nie je ľahká cesta, ale som šťastná, že som sa vybrala práve po nej, hovorí Slavomíra Rusnáková Skýpalová, zakladateľka značky Ruscona

POLTÁR – Azda každá žena, ktorá sa o seba rada stará, si užíva pocit novej manikúry. Z obľúbeného salóna možno aj vy odchádzate s novými nechtami od značky Ruscona. Založila ju Poltárčanka Slavomíra Rusnáková Skýpalová, ktorá trendu gélových nechtov podľahla ako tínedžerka. Vtedy ešte netušila, že si raz otvorí vlastný salón a neskôr na trh príde s produktami z vlastnej dielne.

Vianočný darček, ktorý všetko zmenil

„Ešte ako tínedžerka som párkrát bola na manikúru, kde mi moja známa spravila gélové nechty. Okrem toho, že moja ruka vyzerala krajšie, zaujal ma aj samotný proces realizácie a chcela som to vyskúšať. Následne som dostala ako darček sadu na gélové nechty a tým to v podstate začalo. Potenciál som v tom ale na začiatku nevidela a brala som to len ako koníček popri škole,“ zaspomínala si na prvé stretnutia s gélovými nechtami Slavomíra Rusnáková Skýpalová, zakladateľka značky Ruscona.

Článok pokračuje pod reklamou


Prvú sadu na gélové nechty dostala na Vianoce. Lampa, pilníky, rôznofarebné laky, ligotavé kamienky či nálepky – po takejto výbave vtedy túžilo nejedno dievča. „Bola to sada pre začiatočníkov a postupne som si dokupovala potrebné veci. Zrazu som mala toho toľko, že mi rodičia museli pri dome prerobiť menšiu miestnosť, kde som si mohla všetko svoje príslušenstvo presťahovať a realizovať sa,“ pokračuje v rozprávaní Slávka.

Keď začínala, teda pred zhruba 12 rokmi, nechtová modelácia a ani dostupné materiály neboli na takej úrovni ako dnes, náročné bolo aj nájsť postupy či návody, ako na to. Ako hovorí, trvalo pomerne dlho, kým získala potrebné zručnosti. „Myslím, že až po roku sa mi moje práce začali ako tak páčiť, ale od dokonalých nechtov mali ešte ďaleko. Väčšia spokojnosť prišla asi až po troch rokoch, keď som zároveň dostávala aj pozitívny ohlas od viacerých ľudí,“ vrátila sa Slávka k svojim začiatkom.

Maturantka so salónom

Učiť sa na vlastných chybách síce môže byť poučné, no nechať sa poučiť skúsenejšími je výhodnejšie. A tak prišli na rad rôzne školenia. „U nás v regióne som absolvovala len jedno školenie na modeláciu a na väčšinu školení som bola nútená vycestovať do väčších miest ako Bratislava, Žilina či Nitra. Boli to väčšinou zahraničné školiteľky, ktoré učili nové techniky modelácie, rôznych tvarov alebo nail art. Avšak bola to iná doba, dnes už nie je problém nájsť školenie či kurz aj v blízkom okolí, no treba si vybrať starostlivo,“ hovorí ďalej Slávka.

Čo ďalej po maturite? Aj Slávka hľadala odpoveď na túto otázku – vďaka svojej záľube jej to dlho netrvalo. Na rad prišli potrebné skúšky, založenie živnosti hľadanie vhodných priestorov. Stavila na Lučenec. „V roku 2014 som tam otvorila svoj prvý salón a naplno pokračovala v tom, čo ma baví. Klientky boli skvelé a občas aj náročné, čo mi pomáhalo kontinuálne sa zlepšovať a neprešlapovať na jednom mieste. Priznám sa, že mi to občas chýba,“ spomína si s úsmevom. To bola už len krôčik od vlastnej značky.


"Keď sme začínali, nemali sme žiadne skúsenosti s podnikaním, marketingom, vedením firmy či budovaním značky. Učili sme sa takpovediac za pochodu a niekedy bohužiaľ aj na vlastných chybách. Veľké odhodlanie a sen vytvoriť úspešnú firmu nás však aj dnes posúvajú vpred.
Podnikanie nebola a ani nie je ľahká cesta, ale som šťastná, že som sa vybrala práve po nej.
"


Od rád k vlastným produktom

Ešte ako stredoškoláčka si na sociálnej sieti Facebook založila fanpage. Slávka tam radila kolegyniam nechtárkam, prezentovala svoju prácu a produkty, ktoré sa jej overili. Komunita sa čím ďalej tým viac rozrastala. „Tu už som videla potenciál a dostala impulz, že je čas posunúť sa ďalej, a tak vznikla myšlienka založiť značku,“ prezradila.

Začínajúca podnikateľka však narazila na niekoľko prekážok. Ako povedala, samotný proces realizácie už nebol tak jednoduchý, pretože niektorí výrobcovia na začiatku neboli ochotní dodávať produkty novej, neznámej značke, obzvlášť keď od nich požadovala dodatočné úpravy niektorých produktov. „S manželom sme kvôli tomu vycestovali do Nemecka a napokon sa nám podarilo získať skvelého výrobcu, s ktorým spolupracujeme dodnes,“ povedala Slávka, ktorá si dodnes rovnako pamätá aj na pocity, ktoré prežívala, keď držala v rukách prvé vlastné produkty. „Na jednej strane to bola radosť z toho, že celé to úsilie môžeme konečne odprezentovať a pustiť von, a na druhej strane nervozita z prvých dojmov zákazníkov a obavy z prípadného neúspechu.“

Nechty už len pre radosť

Salón a vlastná značka dostali Slávku do kolotoča povinností. Prvý rok od spustenia sa snažila skĺbiť prácu na budovaní značky s prácou v salóne. Ako hovorí, bolo to veľmi vyčerpávajúce, keďže chcela, aby zo salóna odchádzali len spokojné klientky, a aby značka postupne rástla a nestagnovala. „Zlom prišiel v roku 2016, keď sa mi narodila dcérka. To už som vedela, že musím od niečoho upustiť, pretože skĺbiť materstvo a obe pracovné povinnosti bolo nereálne,“ prezradila.

Do salóna sa už nevrátila, ale to neznamená, že nechty nerobí vôbec. Má ešte pár známych, ktorým vyčarí nechty podľa ich predstáv pre svoje potešenie a tiež preto, lebo ju to stále baví. „Takže to považujem za také spestrenie popri iných pracovných povinnostiach, ktoré teraz mám.“

Aj keď Slávke pribudla rola matky, značka Ruscona sa postupne rozrastala. Od skromných začiatkov, keď ste si do košíka mohli vložiť len UV gély, sa prepracovala k oveľa bohatšiemu sortimentu. „Dnes už ponúkame všetko, čo nechtová dizajnérka pre svoju prácu potrebuje – gély, géllaky, polygély, rôzne príslušenstvo či elektroniku. Za rozširovanie portfólia vďačíme najmä tomu, že v súčasnosti máme výrobcov kozmetiky z viacerých krajín, ako napríklad Nemecko, Holandsko, Taliansko či Švajčiarsko.“

Nové trendy sleduje neustále

Aké farby sú aktuálne v móde? Aké tvary? Zdobenie? Aj v tom má Slávka jasno – zahraničné trendy totiž neustále vo firme sledujú a snažia sa ich priniesť aj na náš trh. „Ak na ne naši výrobcovia nereagujú skôr, ihneď im to posúvame. Niečo sa následne vyrobiť dá, a niečo nie, pretože v EÚ máme omnoho prísnejšie normy ako v niektorých krajinách mimo EÚ,“ vysvetlila. Potom sú výrobcovia, ktorí sa snažia vymýšľať aj vlastné zaujímavé výrobky, bez ohľadu na trendy. „Pokiaľ v tom vidíme potenciál, snažíme sa ich čo najskôr dostať do našej ponuky, aby sme ich uviedli na trh medzi prvými.“

Aj vďaka tomu sa im podarilo posunúť značku Ruscona o niekoľko úrovní vyššie a presadiť sa na slovenskom aj českom trhu. „Z neznámej značky sme spolu s našimi českými partnermi vybudovali značku, ktorá má vo svojom odbore zvučné meno v oboch krajinách a pomaly rastie aj v zahraničí,“ dodala Slávka. Za značkou dnes stojí už celý tím ľudí, ktorý robí túto prácu s láskou.

„Veríme, že sa nám podarí vybudovať uznávanú značku, ktorej produkty budú vyhľadávané nielen v Čechách a na Slovensku, ale aj v rámci Európy. Nebude to ľahké, a bude to trvať mesiace či roky, ale verím, že krok po kroku sa nám tieto ciele podarí naplniť. Pôvodne sme už mali sídliť aj v nových priestoroch, nakoľko tie súčasné nás limitujú, no nepredvídateľné udalosti posledných dvoch rokov naše plány odsunuli. Momentálne už finišujeme s prípravnými prácami a v priebehu februára, respektíve hneď ako to počasie dovolí, sa púšťame do výstavby,“ priblížila najbližšie plány zakladateľka značky Ruscona.

A čo robí, keď sa práve nevenuje podnikaniu? „Keďže mám dve malé deti, veľa času na hobby zatiaľ neostáva, no napríklad teraz počas zimy veľmi radi chodíme so staršou dcérkou lyžovať. Do tejto aktivity sme sa ponorili len minulý rok a chytila nás natoľko, že akonáhle začne sezóna, už sme na najbližšom funkčnom svahu. Človek vypne hlavu, načerpá energiu a ešte si aj zašportuje, čo je kvôli mojej sedavej práci za odmenu,“ hovorí s úsmevom Slavomíra Rusnáková Skýpalová.

Zdroj foto: S. Rusnáková Skýpalová, Ruscona

NENECHAJTE SI UJSŤ


Odoberajte novinky spravodajského portálu Rimava.sk, ktoré vám v e-mailovej schránke budú pristávať pravidelne.

Páčil sa ti článok? Zdieľaj ho
Diskusia k príspevku
Odporúčáme
No active "ca-sidebar-197688" sidebar
cross