No active "ca-sidebar-197687" sidebar

Študentka z Tisovca vytvára Cieľožrútov. Viete čo to je?

Cieľožrút. To je názov produktu mladej študentky z Tisovca, ktorá sa rozhodla zrealizovať svoj projekt a pomôcť tak deťom a ich rodičom plniť si svoje sny. A o čo konkrétne ide? Rimava.sk vyspovedala autorku projektu Andreu Uličnú, aby priblížila nielen samotný projekt, ale aj kde vznikla myšlienka a aký výsledný produkt predstavuje Cieľožrút.

„Koncom júna 2018 som sa prihlásila do mentoringového progamu Juraja Kováča pre začínajúcich podnikateľov – „Rozbehni sa!“ s trošku iným nápadom, no chcela som na trhu priniesť niečo využiteľné a užitočné. Pôvodne malo ísť o sebarozvojové cvičenia pre mladých ľudí, najmä vysokoškolákov, ale po prieskume trhu som zistila, že v tomto odvetí je už viac produktov,“ priblížila Andrea svoje začiatky, ktorá sa nakoniec rozhodla zamerať na deti vo veku 8-12 rokov a ich rodičov, pretože ich pozná lepšie ako vysokoškolákov. „Fascinuje ma, že majú sny väčšie ako celý vesmír, no zároveň sa ešte nezačali báť skúšania nových vecí či zlyhávania. Dlhodobo som sa venovala biatlonu a stále som v kontakte s mojím klubom, kde momentálne väčšinu pretekárov tvoria žiaci okolo 10 rokov, a teda s nimi trávim čas počas sústredení a tréningov,“ povedala s tým, že rovnako v jej terajšom cyklistickom klube sú žiaci v tomto veku, a tak vie oveľa viac o ich potrebách či ťažkostiach ich rodičov. Podľa jej slov však z podnikateľského hľadiska zavážil aj fakt, že rodinná sada zameraná na rozvoj osobnosti a talentu na trhu pre túto cieľovú skupinu nie je.

A čo je Cieľožrút? Ako Andrea vysvetlila, je to rodinná kreatívna sada pre tvorbu nástenky cieľov a vízii, ktorá obsahuje 5 + 5 rozvojových cvičení pre dieťa a rodiča, 4 príklady hotových násteniek a desatoro tvorby. Je určená najmä pre deti vo veku 8-12 rokov a ich rodičov. „Nejedná sa o nástenky ako také, ale cvičenia v tematickej grafike, ktoré si rodič a dieťa spoločne vypĺňajú a môžu si ich zavesiť či prilepiť úplne hocikde – od obyčajnej nástenky cez stôl až po dvere od toalety. A teda, budú mať svoje sny a ciele stále pred sebou. Deti vďaka Cieľožrútovi pochopia, ako byť zdravo cieľavedomé, čo to znamená „stáť nohami pevne na zemi“ a prestanú rozmýšľali tak, že veci vybaví alebo kúpi mamka či ocko,“ vysvetlila a zároveň dodala, že rodičia sa zase aspoň na chvíľku budú môcť stať ich „superhrdinami“ a sprevádzať ich cestou stanovovania si cieľov, prekonávania prekážok, namáhania sa a dosahovania úspechu cieľavedomou prácou.

Aktuálne je Andrea aj som svojím produktom v dvoch mentoringových programoch – Rozbehni sa! a Social Impact Award Slovensko, v ktorých na ňom spolu s jej mentormi pracuje. „Dokončuje sa finálna podoba prvej verzie produktu ako aj grafické vizuály a pripravuje sa webová stránka spolu s kampaňou. Popritom spolupracujem s detským psychológom, takže správnosť a vhodnosť obsahu cvičení je zaručená,“ spomenula a dodala, že od polovice septembra bude webová stánka v prevádzke aj s možnosťou objednania produktu.

Social Impact Award Slovensko 2018
Mentoringový program Social Impact Award Slovensko je spojený so súťažou pre mladých ľudí, najmä študentov, ktorí majú nápad ako udržateľnou a inovatívnou cestou riešiť spoločenské a ekologické problémy vo svojom okolí. Súťažia v nej najlepšie nápady v oblasti spoločensky prospešného podnikania. „Tento rok je medzi desiatimi finálovými projektmi aj môj Cieľožrút. Finálový večer, na ktorý sa tiež pripravujem, sa uskutoční 3.10.2018. Desať tímov bude na ňom prezentovať svoj produkt alebo službu pred odbornou porotou,“ povedala. Na stránke Social Impact Award práve prebieha aj hlasovanie verejnosti o Cenu sympatie. Na tejto stránke sú videá jednotlivých projektov, a teda aj o Cieľožrútovi sa dozviete viac práve tam.

Podľa jej slov súťaž bude mať troch víťazov, o dvoch rozhodne odborná porota a tretím bude víťaz spomínaného hlasovania verejnosti. Všetky tri víťazné tímy získajú pozvánku na medzinárodný Social Impact Award Summit, ktorý sa bude konať v termíne 1.-3.11.2017 v Belehrade. „Budem veľmi rada, ak ma ľudia v hlasovaní podporia“.

A čo plánuje Andrea s Cieľožrútom do budúcna? „Produkt chcem najprv dostať do povedomia slovenskej verejnosti cez webovú stránku či sociálne siete. Verím, že osloví rodičov a bude im skvelým pomocníkom pri výchove ich dieťaťa. Neskôr uvažujem aj nad organizovaním workshopov zameraných na sebarozvoj a ukážky jednotlivých cvičení, ktoré Cieľožrút obsahuje, práve pre rodičov s deťmi vo veku 8-12 rokov. Akonáhle bude mať môj projekt štatút startupu, určite sa chcem prihlasovať do mentoringových projektov alebo súťaží už pre rozbehnuté projekty,“ zakončila mladá študentka z Tisovca.

Zdroj: Rimava.sk FOTO: archív Andrea Uličná


Odoberajte novinky spravodajského portálu Rimava.sk, ktoré vám v e-mailovej schránke budú pristávať pravidelne.

Páčil sa ti článok? Zdieľaj ho
Diskusia k príspevku
Odporúčáme
No active "ca-sidebar-197688" sidebar
cross