Tri v jednom:
1.“ Káva“, ktorá prebrala učiteľov a naviedla na nové možnosti využitia rozprávok Pavla Dobšinského v AJ, SJ a VV (odborný seminár).
2.“ Mlieko“, ktoré zjemnilo a príjemne pretvorilo rozprávky Pavla Dobšinského do komiksov a napokon
3.“cukor“, ktorý osladil žiakom a učiteľom celomesačné snaženie a odmenil ich krstom knihy O škole, v ktorej to žije.
A to všetko len v jednom obale, v budove Základnej školy Pavla Dobšinského.
Kto navštívil 5. apríla Základnú školu Pavla Dobšinského, mal možnosť pochopiť význam slovného spojenia „tri v jednom“. Na pôde školy sa uskutočnili tri významné podujatia, ktoré súviseli s podporou čitateľskej gramotnosti detí.
Prvým bolo vyhodnotenie súťaže v tvorbe komiksu na základe slovenskej ľudovej rozprávky Dobšinského rozprávkový svet (desiaty ročník). Celkovo bolo posudzovaných 54 prác od 106 detí, ktoré vytvorili zaujímavé individuálne aj kolektívne práce. Záujemcovia si ich môžu pozrieť v Pamätnej izbe Pavla Dobšinského v základnej škole.
Na svoje si prišli aj učitelia Banskobystrického kraja, ktorí mali možnosť zúčastniť sa seminára v rámci realizácie medzinárodného projektu LINIA, organizovaného pod záštitou Metodicko-pedagogického centra, regionálneho pracoviska v Banskej Bystrici. Tematicky bol zameraný na použitie rozprávok Pavla Dobšinského vo vyučovacích predmetoch anglický jazyk, výtvarná výchova a slovenský jazyk. Hlavným lákadlom boli prezentácie vyučovacích hodín a učebných materiálov pre učiteľov AJ, VV, SJ so spomínanou tematikou.
Vyvrcholením Mesiaca knihy a celomesačnej práce žiakov a učiteľov 1. stupňa ZŠ Pavla Dobšinského bol krst „obrej knihy“ s názvom O škole, v ktorej to žije.
Krstnou mamou sa stala riaditeľka Knižnice Mateja Hrebendu v Rimavskej Sobote Táňa Mikitová, ktorá semienkami maku pokrstila a zároveň zasiala tradíciu dopĺňania strán do knihy, ktorá odzrkadľuje bohaté aktivity školy. Knihu zostavili učitelia z výstupov jednotlivých aktivít venovaných tomuto tematicky zameranému mesiacu. V tomto mesiaci sa slovo kniha a všetko, čo s ňou súvisí, objavovalo vo všetkých predmetoch, ba aj na cudzom jazyku. Obsah jednotlivých predmetov 1.- 9. ročníka sa vzájomne prelínal. Hlavným cieľom bolo pritiahnuť deti k čítaniu, k zvyšovaniu ich čitateľských kompetencií a rozvoju čitateľskej gramotnosti.
.
Zdroj: Mgr. Marta Kureková, ZŠ P. Dobšinského, Rimavská Sobota