No active "ca-sidebar-197687" sidebar

Ako budú označené regionálne produkty? Týmto symbolom ste dali najviac hlasov

10. februára 2014 |  | | |

regionalny produktHlasovanie o tom, ktoré logo bude tvoriť regionálnu značku miestnych produktov, je ukončené. Viac ako 350 hlasujúcich rozhodlo o tom, že do užšieho výberu sa dostal motív z rozprávky, ornament z Kyjatickej hračky a keramický džbán. Rimava.sk o tom informovala manažérka Miestnej akčnej skupiny (MAS) Malohont Miroslava Vargová. „Tieto návrhy získali spomedzi 29 možností najviac hlasov a vzhľadom na to, že bol medzi nimi rozdiel 1 - 5 hlasov, vyberieme finálnu verzia loga z troch rôznych grafických návrhov znázorňujúcich tieto symboly,“ priblížila Vargová a dodala, že definitívne rozhodnutie padne v najbližších týždňoch.

Vytvorenie regionálneho značenia pre produkty a služby z regiónu Gemer - Malohont je predmetom projektu spolupráce s miestnou akčnou skupinou Partnerstvo Krtíšskeho Poiplia, ktoré je koordinátorom regionálnej značky Hont. Projekt bol oficiálne schválený koncom januára a jeho realizácia potrvá až do marca budúceho roka.

Vďaka projektu pribudne k existujúcim regionálnym značkám Hont, Podpoľanie, Ponitrie, Malodunajsko - Galantsko ďalšia značka: Gemer - Malohont, ktorej koordinátorom bude Miestna akčná skupina Malohont.

Vytvorenie regionálneho značenia a jeho zavedenie do praxe bude v rámci projektu zabezpečené prostredníctvom nasledovných aktivít, do ktorých sa môže zapojiť každý, koho sa táto tematika priamo aj nepriamo dotýka, resp. sa o ňu zaujíma:
1.Mapovanie regiónu so zameraním na výrobcov miestnych produktov a poskytovateľov služieb
2.Besedy s výrobcami a poskytovateľmi služieb k nastaveniu kritérií a hlavných zásad regionálneho značenia vrátane spracovania metodiky
3.Informačný seminár o regionálnom značení
4.Odborná exkurzia do partnerskej MAS so zameraním na produkty so značkou Regionálny produkt HONT
5.Prvá výzva a udelenie certifikátov miestnym výrobcom a poskytovateľom služieb
6.Propagácia miestnych výrobkov, produktov a služieb - letáky, katalógy, bannery, noviny, inzercia, web stránka, informačné tabule, TV spoty a pod.
7.Jarmoky miestnych produktov vrátane obstarania drevených prezentačných stánkov

„O presných termínoch aktivít budeme včas informovať,“ hovorí manažérka MAS Malohont.

Hlavné ciele regionálneho značenia miestnych produktov:
- podpora miestnych výrobcov a poskytovateľov služieb
- propagácia a podpora rozvoja regiónu
- podpora využívania miestnych zdrojov
- podpora uchovávania hodnôt, tradícií a jedinečností regiónu
Regionálna značka zaručuje, že označený produkt/služba:
- je jedinečný vo vzťahu k regiónu
- využíva tradičné postupy alebo miestne zdroje
- pochádza od miestneho výrobcu alebo poskytovateľa služby
- obsahuje podiel ručnej práce
Regionálna značka je určená predovšetkým pre:
- potravinárske produkty (mäso, mlieko, syry, med, víno, chlieb, bylinky a pod.)
- remeselné alebo tradičné výrobky
- ubytovacie a stravovacie služby
- podujatia
Tento projekt je spolufinancovaný v rámci opatrenia 4.2 z Európskeho poľnohospodárskeho fondu pre rozvoj vidieka.

Zdroj: MAS Malohont, Rimava.sk, PR-článok


Odoberajte novinky spravodajského portálu Rimava.sk, ktoré vám v e-mailovej schránke budú pristávať pravidelne.

Páčil sa ti článok? Zdieľaj ho
Odporúčáme
No active "ca-sidebar-197688" sidebar
cross