Shakespearovo dielo sa spája so severným talianskym mestom, v ktorom žiaci Súkromnej strednej odbornej školy – Magán Szakközépiskola vykonávali zahraničnú prax v miestnych reštauráciách. Výber tejto destinácie nebol náhodný. Ide totiž o gastronomicky významný región, ktorý záujemcom ponúka širokú škálu jedál a nápojov vysokej kvality.
Nájdeme tu mäsové špeciality z hovädziny, bravčového mäsa, konského alebo králičieho mäsa a nemôžu chýbať ani miestne druhy vín ako červené Valpolicella, Bardolino alebo biele Soave. Blízkosť jazera Garda zabezpečuje ryby a samozrejme, ako v iných častiach Talianska, nemôžu chýbať ani cestoviny, v tomto prípade napríklad gnocchi alla veneta alebo risotto all´amarrone, bigoli con le sarde.
Žiaci sa veľmi rýchlo udomácnili v tomto krásnom meste. Na prvej prehliadke navštívili najznámejšie pamätihodnosti: Arénu, dom Júlie, baziliky (San Zeno, Santa Anastasia, Dóm, San Fermo), námestia Piazza Bra a Piazza Delle Erbe. Postupne sa zoznámili s kolektívom reštaurácií, v ktorých pracovali a naučili sa nové recepty, zručnosti.
Zároveň tým, že boli bez rodičov a starali sa o seba, získali skúsenosť aj vo vedení domácnosti, zadelení peňazí, v časovom manažmente. Vo voľnom čase mali zabezpečené rôzne aktivity zamerané na gastronómiu. Veľmi sa im páčila návšteva vinárstva Farina, kde mali možnosť ochutnať 6 druhov vín, samozrejme aj kráľa vína, ako oni nazývajú Amarone.
V Bologni sa naučili, že bolonské špagety v skutočnosti neexistujú. Ikonické jedlo Bologne sa nazýva ragu bolognese a podávajú ho s cestovinami tagliatelle, nikdy nie so špagetami. Okrem toho mali možnosť ochutnať mortadellu, prosciutto di parma, 24-mesačné parmiggiano reggiano a zapili to pohárom Lambrusca.
Najviac sa im páčila ústretovosť ľudí, priateľská atmosféra na pracovisku, že neustále ich chceli niečo naučiť. Taliani nielen gastronómiu, ale aj vzdelávanie budúcich odborníkov berú vážne.
A na záver by sme mohli zodpovedať titulnú otázku. Shakespeare svojich hrdinov síce „umiestnil“ do Verony, v skutočnosti tam však ale nikdy nežili. Na zvýšenie popularity mesta v minulom storočí samospráva odkúpila dom v historickom centre, kde dostavali balkón a naaranžovali doň Júliin život. Tento marketingový ťah a romantická povaha mesta pritiahli množstvo turistov a spolu s nimi aj našu školu, ktorá vyhľadáva práve takéto oblasti.
Zdroj textu a foto: www.ssosrs.sk
PR článok
Rimavu číta viac ako 100 000 ľudí mesačne, odprezentuj svoju firmu aj ty. Kontakt: [email protected]
NENECHAJTE SI UJSŤ