No active "ca-sidebar-197687" sidebar

FOTO: Rekonštrukcia cesty medzi Muráňom a Prednou Horou sa skončila. Situácia spred roka by sa už nemala zopakovať

2. decembra 2021 | |  | 

Pri stavbe spoločnosť využívala aj techniku, ktorá nie je taká bežná a vedela sa dostať aj na miesta, kde by sa to štandardným strojom nepodarilo. „Spôsob sanácie zosunutého svahu v najkritickejšom mieste je riešený technológiou násypu vystuženého oceľovými sieťami, pričom čelná strana násypu je zrealizovaná unikátnym 3D systémom KRISMER. Ide o oceľový trojrozmerný roštový systém panelov, kotvených do svahu, pričom tieto panely sú vyplnené kamenivom. To zabezpečuje vysokú životnosť a viac-menej bezúdržbovosť. Je to prvá stavba na Slovensku, kde je v tomto prevedení použitý tento systém,“ doplnil Peter Ošvát.

Vyjadril sa, že na stavbe vrátane obchádzkovej trasy došlo k montáži a oprave viac ako 10 kilometrov zvodidiel a pokládke viac ako 2 500 ton asfaltu.

Kritický stav cesty komplikoval dopravu

Kamióny a vozidlá bez špeciálneho povolenia počas uzávery cesty museli absolvovať obchádzku dlhú približne 85 kilometrov. „Komplikácie nastali aj pre obyvateľov Muráňa, Muránskej Huty a obcí, ktoré za normálnych okolností delí od seba len osem kilometrov,“ uviedla hovorkyňa BBSK.

Článok pokračuje pod reklamou


„Jazdiť obchádzkou raz za čas sa dá, no dochádzať takto do práce dennodenne je náročné na čas a financie. Veľká úľava nastala už v lete, pri čiastočnom otvorení cesty. Už sme nemuseli sledovať čas, ako stihnúť semafor. Príjemná bola ústretovosť stavebníkov, keď sa snažili popri prácach obmedzovať premávku čo najmenej, skôr mám pocit, že sme ich obmedzovali my. Odovzdanie cesty teraz pred Vianocami je krásny darček pre všetkých obyvateľov a cestujúcich. Veľmi pekne ďakujeme BBSK a Skanska SK,“ povedal starosta Muránskej Huty Marian Szentandrássi.

Niekoľko slov k rekonštrukcii dodal aj starosta obce Muráň Roman Goldschmidt. „Dovoľte mi, aby som sa v mene obyvateľov nášho regiónu, ale aj ostatných účastníkov cestnej premávky, ktorí prechádzajú už zrekonštruovanou komunikáciou II/531, poďakoval vedeniu BBSK na čele s jej predsedom, pánom Lunterom, že to čo nám pred viac ako rokom sľúbili, tak to aj dodržali. Veľké poďakovanie patrí spoločnosti Skanska SK, ktorá stavbu zrealizovala k spokojnosti nás všetkých,“ vyjadril sa starosta.

Článok pokračuje pod reklamou


Situácia spred roka by sa po tejto rekonštrukcii už opakovať nemala. Podpredseda BBSK Ondrej Lunter povedal, že v zákrute, kde došlo k najväčším škodám, sa vybudoval nový priepust, ktorý je zhotovený z oceľovej konštrukcie.

„Tento priepust je kapacitne dimenzovaný tak, aby cezeň pretiekol väčší objem vody, ako počas záplavovej vlny z roku 2020. Zhotoviteľ tiež spevnil koryto pred a za týmto priepustom, tiež spevnil a upravil viaceré toky v riešenej lokalite. Tieto opatrenia, spolu s realizáciou spevnenej priekopy na celom úseku, majú za cieľ usmerniť vodu tak, aby sa nedostávala do vozovky, a aby sme podobnej katastrofe ako vlani už na Muráni čeliť nemuseli,“ doplnil podpredseda Lunter.


Odoberajte novinky spravodajského portálu Rimava.sk, ktoré vám v e-mailovej schránke budú pristávať pravidelne.

Páčil sa ti článok? Zdieľaj ho
Diskusia k príspevku
Odporúčáme
No active "ca-sidebar-197688" sidebar
cross