No active "ca-sidebar-197687" sidebar

Samospráva dostala odpoveď na petíciu za zachovanie osobnej vlakovej dopravy na železničnej trati medzi Tisovcom a Breznom

27. augusta 2022 | |  | 

TISOVEC - Ministerstvu dopravy a výstavby SR bola pred viac ako mesiacom doručená petícia za zachovanie osobnej vlakovej dopravy na železničnej trati 174 Tisovec - Brezno a späť, v ktorej podpísaní ľudia žiadajú ministerstvo o zachovanie osobnej vlakovej dopravy na tejto trati aj počas pracovného týždňa, bez obmedzení len na sobotu a nedeľu.

Petíciu svojím podpisom podporilo 3 038 ľudí na 164 podpisových hárkoch a ďalších 906 ľudí v elektronickej forme. Odbor kontroly, štátneho dozoru a dohľadu (OKŠDD), ako príslušný útvar Ministerstva dopravy a výstavy SR posúdil jej obsah. Mesto Tisovec následne od OKŠDD dostalo odpoveď.

Článok pokračuje pod reklamou


Ako v odpovedi uviedol riaditeľ odboru Zoltán Takács, nové rozloženie vlakov na celej sieti Železníc SR vyplynulo zo strategického dokumentu Plán dopravnej obslužnosti, ktorého cieľom je systémové nastavenie liniek po celom Slovenku. "Uvedené sa uskutočňuje v spolupráci s Ministerstvom financií SR, pretože úlohou je nastaviť taký systém verejnej dopravy, ktorý bude finančne udržateľný v rámci možností štátneho rozpočtu. Plán dopravnej obslužnosti vychádza z dobrých poznatkov európskych krajín a opiera sa aj o potrebu verejnosti zrýchliť dopravu a skrátiť celkový cestovný čas a vlakovú dopravu ponúkať tam, kde je vyšší počet prepravovaných cestujúcich a autobusovú dopravu tam, kde je tento počet nižší."

Takács ďalej uviedol, že takto dokážu čo najefektívnejšie využiť verejné zdroje určené pre osobnú dopravu. "V opačnom prípade bude Slovensko pokračovať v trende rušenia autobusov a vlakov práve z dôvodu nedostatku zdrojov na ich prevádzku." Ďalej sa podľa vyjadrenia OKŠDD každá trať hodnotila z pohľadu demografie, dlhodobej využiteľnosti, dostupnosti železničných staníc a zastávok, intenzity autobusovej dopravy, perspektívnosti, efektívnosti spojov, ich vzájomnej prípojovosti, ako aj následnej dlhodobej stratégie investícii, vrátane vlakových súprav a vozňov.

„Pre cestovanie na úseku Tisovec – Brezno je pri bežnom pracovnom dni dostatočná autobusová doprava, ktorá má oproti vlakovej ešte aj tú výhodu, že zastávky sú situované priamo v obciach, čím sa skracuje cestovanie ako také. Tento región má ale zaujímavý turistický charakter a to je dôvod, prečo počas víkendov rastie počet cestujúcich, čo už dáva predpoklad na vlakovú dopravu,“ napísal Zoltán Takács.

Pokračujú ďalej s tým, že sa bude postupne obdobne pristupovať aj v iných regiónoch, kde sú dlhodobo sledované takéto odlišnosti počas týždňa. „Naopak tam, kde mobilita stúpa, sa obidve ministerstvá snažia zefektívniť vynaložené zdroje a pridávať ďalšie spoje tak, aby vlaková súprava a jeho personál boli využití rovnomerne počas celého dňa a negenerovali zbytočné čakania a neproduktívne náklady.“

Na záver ešte dodal, že uvedený návrh bude ešte predmetom rozsiahlych rokovaní s Vyšším územným celkom a Útvarom hodnoty za peniaze. „Aj preto aktuálne zbierame podnety od verejnosti a samospráv. V prípade, že dôjde k dohode na úpravu návrhu cestovného poriadku, bude tento upravený. Dôležitým prvkom bude ale najmä hodnota verejných financií, ktoré takéto úpravy budú vyžadovať a závislosť na kladnom vyjadrení MF SR pre navýšenie rozpočtu pre verejnú dopravu.“

NENECHAJTE SI UJSŤ


Páčil sa ti článok? Zdieľaj ho
Diskusia k príspevku
Odporúčáme
No active "ca-sidebar-197688" sidebar
cross