No active "ca-sidebar-197687" sidebar

SMK považuje za naliehavú výstavbu rýchlociest R2 a R7

8. septembra 2009 |  | 

Po dokončení diaľnice D1 a rýchlostnej cesty R1 by mala byť podľa Strany maďarskej koalície (SMK) neodkladne vybudovaná rýchlostná cesta R2 vedúca cez najchudobnejšie regióny na juhu Slovenska zo Zvolena cez Lučenec, Rimavskú Sobotu a Rožňavu do Košíc. Informoval o tom na tlačovej besede v pondelok predseda Republikovej rady a podpredseda SMK Iván Farkas. Vzhľadom na čoraz horší príjazd do hlavného mesta a prejazd cez neho označil za dôležitú aj výstavbu obchvatu Bratislavy, ako aj začatie výstavby južnej rýchlostnej komunikácie R7 z Bratislavy smerom na Šamorín, Dunajskú Stredu, Nové Zámky, Levice, Veľký Krtíš a Lučenec, kde by sa napojila na rýchlocestu R2.

"Môže to byť vhodným variantom práve k D1 alebo R1. Motorizácia takým spôsobom napreduje, narastá počet automobilov, že beztak za pár rokov budú nevyhnutné. Takisto si myslíme, že pre najzaostalejšie regióny na Poiplí je absolútne nevyhnutné postaviť ďalšie ipeľské mosty," povedal Farkas. Po druhej svetovej vojne spájalo slovenský a maďarský breh Ipľa 50 mostov, v súčasnosti fungujú tri cestné a dva železničné mosty. Na základe medzivládnej dohody medzi Slovenskom a Maďarskom z roku 2007 majú byť postavené cez Ipeľ dva mosty spájajúce obce Rároš a Rárospuszta, Peťov a

SMK navrhuje pokračovať v uvedenom trende. Z hľadiska hospodársko-spoločenských potrieb Poiplia by bolo podľa nej potrebné postupne postaviť ďalších sedem mostov a jednu cestnú komunikáciu vedúcu k existujúcemu mostu. Mosty by mali spájať aj obce na oboch stranách štátnej hranice SR a Maďarska: Chľaba - Ipolydamásd, Pastovce - Vámosmikola, Ipeľské Predmostie - Drégelypalánk, Koláre - Újkóvár, Vrbovka - Örhalom, Kováčovce - Hugyag a Bušince - Nógrádszakál. Cestu na existujúci most je potrebné postaviť vo Vyškovciach nad Ipľom. Cez Dunaj by chcela SMK postaviť nový most medzi Komárnom a Komáromom, ako aj nákladný veľkokapacitný most spájajúci Štúrovo s Ostrihomom. Podľa opozičnej strany by mali byť ponad Dunaj sprevádzkované aj prievozy Dobrohošť - Dunakiliti, Kližska Nemá - Gönyű a Moča - Lábatlan.

SMK sa vyslovila aj za rekonštrukciu železničnej trate z Bratislavy cez Galantu, Šaľu a Nové Zámky do Štúrova na traťovú rýchlosť 160 kilometrov za hodinu. Uvedená trať je súčasťou štvrtého Paneurópskeho koridoru spájajúceho Hamburg, Berlín, Prahu, Bratislavu a Budapešť s Istanbulom. Za potrebné považuje tiež železničné spojenie Dunajskej Stredy a Gabčíkova s Győrom. Do prevádzky chce znovu uviesť lokálnu osobnú železničnú dopravu z Veľkého Krtíša cez maďarské obce Nógrádszakál a Ipolytarnóc do Lučenca. Tento úsek sa v súčasnosti využíva na nákladnú železničnú dopravu.

Podľa SMK by mali byť opäť sprevádzkované železničné trate, zrušené po druhej svetovej vojne - na Poiplí medzi Šahami a Drégelypalánk v dĺžke 7 kilometrov a kilometrový úsek v údolí Bodvy medzi Turnianskou Novou Vsou a Tornanádaskou. Strana navrhuje aj spojenie dvoch lokálnych železničných tratí medzi Kolárovom a Nededom v dĺžke 10 kilometrov.

Zdroj: BRATISLAVA (SITA)


Páčil sa ti článok? Zdieľaj ho
Diskusia k príspevku
Odporúčáme
No active "ca-sidebar-197688" sidebar
cross