No active "ca-sidebar-197687" sidebar

Muránska planina má nové logo a slogan, turistov lákajú aj na fotopoint

Foto: OOCR Gemer

MURÁNSKA PLANINA – Muránska planina, klenot slovenskej prírody, predstavila vo štvrtok (24. augusta) na Salaši Zbojská – hranici, kde si regióny Gemer a Horehronie podávajú ruky, svoju novú destinačnú vizuálnu identitu, ktorá zrkadlí bohatstvo a jedinečnosť tejto lokality. Nová identita vystihuje duch prírody, autenticitu, udržateľnosť a spoluprácu, ktoré sú pre túto oblasť charakteristické.

Ako uviedol tím OOCR Gemer, cieľom je prezentovať ponuku a krásu Muránskej planiny atraktívnou formou a prilákať návštevníkov zo Slovenska i zahraničia, aby vstúpili a objavili toto cenné územie.

„Aj vďaka týmto krokom chceme lepšie využívať potenciál našich národných parkov. Tie totiž nie sú iba klenotnicou prírodného bohatstva, ale predstavujú aj príležitosť na naštartovanie lokálnej ekonomiky trvalo udržateľným spôsobom. Na základe príkladov zo zahraničia vidíme, že chránené územia dokážu vytvárať pracovné miesta a otvárať cestu nielen turizmu, ale aj gastro sektoru, vzdelávacím aktivitám či vede a výskumu. Preto verím, že aj vďaka podobným aktivitám sa Muránska planina stane príkladom úspešného zhodnotenia ochrany prírodného bohatstva v prospech regionálneho rozvoja,“ podotkla Katarína Butkovská, štátna tajomníčka Ministerstva životného prostredia SR.

Článok pokračuje pod reklamou


Hlavným bodom nového vizuálneho prejavu destinácie je logo. Nové logo destinácie Muránska planina je spojené so symbolom tejto lokality – lykovcom muránskym. Symbol ružového kvetu, ktorý nikde inde na svete nerastie, je v logu netradične vyobrazený z bočného pohľadu, čím sa odlišuje od použitia v už existujúcich logách organizácií na území.

Nová farebná paleta zahŕňa odtiene zelenej. Zelené lesy pokrývajú viac ako 85 percent územia, preto nový vizuál zahŕňa hneď niekoľko odtieňov tejto farby. Vo vizuále nesmie chýbať zastúpenie ružových odtieňov, ktoré reprezentujú endemit tohto územia – lykovec muránsky. Paletu farieb dopĺňajú odtiene hnedej a oranžovej, ktoré symbolizujú farebnú planinu, ktorá na jeseň vytvorí tie najkrajšie sfarbené prírodné obrazy.

Novým sloganom destinácie je "Muránska planina – kráľovstvo prírody, stačí vstúpiť". Tento slogan zdôrazňuje rešpekt k prírode ako dedičstvo odovzdávané z generácie na generáciu. “Návštevníkov na Muránsku planinu srdečne pozývame, príďte, je to tak jednoduché. Radi vás uvidíme. Naše územie má však pravidlá, ich rešpektovaním prispievate k zachovaniu jeho jedinečnosti,” doplnil vysvetlenie druhej časti sloganu Jaroslav Hric, výkonný riaditeľ OOCR GEMER.

V rámci prezentácie novej vizuálnej identity bola predstavená nová webová stránka destinácie muranskaplanina.eu, kde návštevníci nájdu všetky informácie pre pohodlné plánovanie výletov a dovoleniek na Muránskej planine. Prezentácia bude doplnená aj komunikáciou na sociálnych sieťach Facebook “Muránska planina” a Instagram “@muranskaplanina”.

"Nová vizuálna identita je výsledkom dôkladnej práce a prieskumu, ktorý zohľadňoval históriu, kultúru a prírodné bohatstvo Muránskej planiny. Pri tvorbe identity participovali všetky dôležité subjekty z regiónu: Správa národného parku Muránska planina, OOCR Gemer, Rozvojová agentúra BBSK, zástupcovia samospráv a podnikatelia z územia Muránskej planiny," priblížil tím OOCR Gemer.

Článok pokračuje pod reklamou


Pri príležitosti predstavenia novej identity vznikol na návštevníkmi obľúbenom mieste – vyhliadkovej veži pri Salaši Zbojská, nový drevený fotopoint. Turistom sa na tomto mieste naskytne pohľad na Čertovú dolinu, ktorá je skutočným pokladom Muránskej planiny a považuje sa za jedno z najatraktívnejších turistických miest. Čertová dolina je miestom úchvatných krasových foriem, tajomných roklín a zachovalých lesných spoločenstiev. Nový fotopoint dopĺňa aj 3D prvok, ktorý symbolizuje ružový lykovec muránsky a vychádza z nového loga destinácie.

“V rámci projektu budeme realizovať aj množstvo iných marketingových aktivít, ktoré budú atraktívnou formou propagovať destináciu Muránska planina nielen slovenským ale aj zahraničným návštevníkom. Už teraz máme rozbehnuté viaceré spolupráce, ktoré podporia povedomie o tejto krásnej časti Slovenska” dodal Jaroslav Hric.

Tento projekt je financovaný NextGeneration EÚ z Plánu obnovy a odolnosti, Ministerstva životného prostredia SR.


NENECHAJTE SI UJSŤ


Odoberajte novinky spravodajského portálu Rimava.sk, ktoré vám v e-mailovej schránke budú pristávať pravidelne.

Páčil sa ti článok? Zdieľaj ho
Diskusia k príspevku
Odporúčáme
No active "ca-sidebar-197688" sidebar
cross