No active "ca-sidebar-197687" sidebar

Na tratiach už jazdí všetkých 21 nových vlakov DMJ 861, aj medzi Jesenským a Tisovcom

JESENSKÉ/TISOVEC – Všetkých plánovaných 21 kusov dieselmotorových jednotiek radu 861 (DMJ 861) už jazdí na železničných tratiach na strednom, severnom a západnom Slovensku. Je medzi nimi aj trasa medzi Jesenským a Tisovcom. Ako informovala Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK), prvá DMJ 861 bola do ostrej prevádzky nasadená v júni 2019, posledný, 21. kus pribudol na koľaje 18. apríla 2021.

„Teší nás, že sa tento projekt podarilo dotiahnuť do úspešného konca, pretože bol trochu problematický. Keď sme ho zdedili po predchádzajúcom vedení, súťaž bolo treba dodatočne prehodnocovať a konzultovať s Európskou komisiou. Tento fakt sa spolu s pandémiou koronavírusu podpísali pod mierne omeškanie dodávky vozidiel, čo nás mrzí. Podstatné je však to, že v tejto chvíli je už cestujúcim k dispozícii všetkých 21 moderných vozidiel,“ povedal Filip Hlubocký, predseda predstavenstva a generálny riaditeľ ZSSK.

Článok pokračuje pod reklamou



DMJ 861 boli podľa údajov prepravcu dodané v dvoch verziách. Sedem kusov bolo typu 861.0 s kapacitou 171 miest na sedenie a 120 miest na státie (vozidlo tvoria dva krajné hnacie vozne a jeden vložený vozeň). Ďalších 14 kusov bolo typu 861.1, ktoré majú kapacitu 115 miest na sedenie a 80 miest na státie (vozidlo tvoria dva krajné hnacie vozne).

Dodanie DMJ 861 je výsledkom projektu „Modernizácia vozového parku ŽKV 1. časť“ v rámci OPII. Celková hodnota projektu predstavuje 76 999 000 € (bez DPH), je spolufinancovaný z eurofondov cez Operačný program Integrovaná infraštruktúra v hodnote 74 835 328,10 € a sumou 2 163 671,90 € prispela ZSSK z vlastných zdrojov.

Špecifikácia DMJ 861:

  • sú klimatizované;
  • majú wi-fi pripojenie na internet;
  • disponujú informačným a komunikačným systémom pre cestujúcich;
  • sú vybavené kamerovým systémom;
  • obsahujú systém na počítanie cestujúcich (systém umožňuje počítanie nastupujúcich a vystupujúcich na každej zastávke, evidenciu počtu cestujúcich medzi stanicami a počítanie osôb zo všetkých vstupných dverí – anonymne);
  • sú prispôsobené pre osoby so zdravotným znevýhodnením a s obmedzenou schopnosťou pohybu – sú nízkopodlažné a majú toalety, ktoré vyhovujú osobám na invalidnom vozíku;
  • majú nástupné dvere s elektrickým pohonom s integrovaným výsuvným schodíkom pre pohodlné nastupovanie a vystupovanie cestujúcich;
  • disponujú priestorom pre prepravu bicyklov a priestorom pre prepravu imobilných cestujúcich;
  • spĺňajú požiadavky technických špecifikácií interoperability pre železničné koľajové vozidlá (TSI) s protipožiarnou bezpečnosťou.

Zdroj: Rimava.sk; Foto: ZSSK


Odoberajte novinky spravodajského portálu Rimava.sk, ktoré vám v e-mailovej schránke budú pristávať pravidelne.

Páčil sa ti článok? Zdieľaj ho
Diskusia k príspevku
Odporúčáme
No active "ca-sidebar-197688" sidebar
cross