Už neuveriteľných 20 rokov pôsobia na slovenskom trhu. Príbeh spoločnosti Mobilonline z Lučenca sa začal originálnym nápadom v čase, keď mobil nenosil vo vrecku každý. Milan Kovalančík vtedy naskočil na vlnu vývoja technológií a jeho firma sa postupne dostala až na jej vrchol.
V súčasnosti má Mobilonline na Slovensku 55 kamenných predajní a samozrejme aj e-shop, v ktorom nájdete všetko pre svoj smartfón. Spoločnosť je špecialistom v oblasti predaja mobilných telefónov s najširším sortimentom ochranných skiel, krytov, nabíjačiek, reproduktorov a ďalšieho príslušenstva na slovenskom trhu.
Okrem predaja sa venujú aj výkupu a servisu mobilných telefónov, ročne ich vykúpia vyše 6 000. Firma tak šetrí životné prostredie a telefónom dáva druhú šancu na život. Zákazník navyše získa späť časť hotovosti za používaný telefón.
Vďaka vynikajúcim výsledkom hospodárenia získali v roku 2016 ocenenie Diamant slovenského biznisu v kategórii Stredné Slovensko. V roku 2018 sa umiestnili na druhom mieste. V roku 2020 sa stali absolútnym víťazom súťaže Office roka. V rovnakom roku patrili aj k finalistom súťaže Heureka ShopRoku v kategórii Cena kvality.
Zakladateľ spoločnosti Mobilonline Milan Kovalančík mal pred sebou úplne inú budúcnosť. Keď študoval lesníctvo na vysokej škole, ešte asi nikto netušil, že sa z neho stane úspešný podnikateľ – vo svete elektroniky.
Popri štúdiu si privyrábal predajom batérií do mobilov cez teletext. Prvotný kapitál na rozbeh firmy mal zo životnej poistky rodičov, pár tisíc korún mu dala jeho stará mama. Do priameho kontaktu so zákazníkmi sa dostal vo svojej prvej predajni, ktorú si otvoril vo Zvolene, keď končil vysokú školu. Nájsť ste ho mohli v podchode – vykupoval a predával použité mobily. Nové sa dali kúpiť len u operátorov. Najprv ich mal len šesť, dnes ich môže počítať na tisíce.
So stúpajúcim dopytom po telefónoch rástla aj chuť podnikať vo väčšom. Úspech lučeneckého podnikateľa ale neprišiel zo dňa na deň. Stála za ním drina a odvaha riskovať. Z jednej predajne postupom času vznikli tri – po vysokej škole sa vrátil do rodného Lučenca, kde otvoril druhú predajňu a neskôr ďalšiu v Banskej Bystrici. Všetky mal Milan Kovalančík pod dohľadom. Keď však prišla ponuka otvoriť predajňu vo vzdialenejšom meste, zvolil si správnu možnosť – ísť do toho.
Otvorenie predajne v Galante v roku 2009 bolo pre Mobilonline zlomové. Podnik odvtedy rástol. Kľúčovým bolo aj rozhodnutie kúpiť predajne konkurenčného obchodu. V roku 2018 si tak na svoje konto pripísali ďalších 11 prevádzok.
Nájsť ich môžeme na frekventovaných miestach najmä v nákupných centrách a v obchodných domoch Kaufland a Tesco. Tieto lokality si spoločnosť nevybrala náhodne – okrem iného je pre nich pri výbere miesta novej pobočky dôležité to, koľko ľudí okolo nej každý deň prejde.
Okrem kamenných predajní a e-shopu priniesol Mobilonline aj menej typický spôsob predaja v montovanej kontajnerovej predajni. Nájsť ju môžete v Lučenci za OD Prior.
Podľa Milana Kovalančíka je Mobilonline druhou najväčšou sieťou predajní mobilov po Nay. Na biznis ale nie je sám. Oporou mu je jeho manželka Tatiana, ktorá sa stará o chod prevádzok a centrálu spoločnosti. A tak má on viac času na inovácie a nové vízie.
Centrála firmy Mobilonline sídli v Lučenci v historickej budove bývalej smaltovne na Ulici Martina Rázusa. Chátrajúci priestor v roku 2018 odkúpili a pretvorili na moderný, kreatívny a nápaditý office, ktorý si ale zachoval svoj ráz.
Nejde pritom o obyčajné kancelárie – priestor tvoria aj zóny pre networking, tvorivé miestnosti pre tímovú spoluprácu, tiché miesta pre lepšiu koncetráciu a pokojné miesta, kde môžu zamestnanci načerpať nové sily.
Vo firme aj počas našej návštevy vládla príjemná rodinná atmosféra. Zamestnanci a vedenie firmy práve vyhodnocovali mesiac september. Pri hudbe a ochutnávke syrov.
Aktuálne spoločnosť Mobilonline na celom Slovensku zamestnáva 152 ľudí. V lučeneckej centrále pracuje 23 zamestnancov a firma sa aktuálne chystá svoje rady rozšíriť 🔗. Hľadajú šikovných predajcov, ľudí do skladu a predajní, ale aj na marketingovú pozíciu.
Možnosť kariérneho rastu je v Mobilonline samozrejmosťou. Najlepší zamestnanci sú podľa Kovalančíka tí, ktorí sú vo firme od jej začiatku, no prešli si niekoľkými pozíciami.
Do svojho tímu hľadajú priateľských a čestných ľudí, ktorí budú mať svoju prácu radi. Heslom spoločnosti je „Radi poradíme“, riadia sa ním nielen smerom ku zákazníkom, ale aj do vlastných radov.
"V našej firme pracujú pracovití, pravdovravní a zodpovední ľudia, ktorí majú prácu radi a radi poradia. Našich ľudí si nesmierne vážime, preto sme úspešná firma," zhodli sa majitelia.
Firmu môžete kontaktovať prostredníctvom tohto odkazu.
PR článok
Pri PR a sponzorovaných článkoch redakcia štandardne uzatvára komentáre.