No active "ca-sidebar-197687" sidebar

Na každú slovenskú domácnosť čakajú dve eurozásielky

12. septembra 2008 |  | 

Každá slovenská domácnosť dostane v priebehu novembra a decembra dve eurozásielky, ktoré budú obsahovať okrem informačných materiálov aj praktické pomôcky na prepočet oboch mien.

 

Každá slovenská domácnosť dostane v priebehu novembra a decembra dve eurozásielky, ktoré budú obsahovať okrem informačných materiálov aj praktické pomôcky na prepočet oboch mien. Začiatkom novembra príde do každej domácnosti zásielka, ktorá bude okrem šestnásťstranovej informačnej brožúry obsahovať aj eurokalkulačku, pomocou ktorej si budú môcť občania jednoducho prepočítať koruny na eurá a opačne. Po tejto zásielke občania dostanú na prelome novembra a decembra aj druhú zásielku, v ktorej bude Národná banka Slovenska (NBS) spolu s Európskou centrálnou bankou informovať o podobe eurových bankoviek a mincí a bude obsahovať aj konverzné kartičky s prepočtom základných súm v oboch menách.

Spomínané zásielky budú súčasťou pokračovania informačnej kampane o novej euromene, ktorá podľa vládneho splnomocnenca pre zavedenie eura na Slovensku Igora Baráta jednoznačne plní svoj cieľ. "Už dnes môžeme preukázateľne povedať, že všetci obyvatelia Slovenska majú o zavedení eura informácie," zhodnotil situáciu Barát. Ocenil pritom aj prácu médií, ktoré podľa jeho slov výrazne prispeli k zvýšeniu informovanosti o novej mene. Vrchol kampane pritom môže Slovensko očakávať v najbližších mesiacoch. Občanov tak 27. septembra čaká celonárodný "Deň eura", ktorý sa uskutoční pri príležitosti 100 dní do zavedenia novej meny. Ako ďalej Barát doplnil, v tento deň sa budú vo všetkých krajských mestách organizovať informačno-zábavné podujatia. Podľa jeho slov v rovnaký deň odštartuje aj ďalší projekt "Euromobil" na cestách, ktorý bude až do konca roka navštevovať odľahlejšie oblasti Slovenska a prinášať informácie o príchode novej meny.

Podľa vedúceho pracovného výboru NBS pre komunikáciu zavedenia eura Martina Šustra Slovensko čakajú ešte ďalšie štyri vlny mediálnej kampane. Prvá fáza bude spotrebiteľov upozorňovať na signatárov Etického kódexu, ktorí sa zaviazali nezneužiť prechod na novú menu vo svoj prospech. Občania budú taktiež upozornení na najjednoduchší spôsob výmeny korún na eurá, ktorým je uloženie korunovej hotovosti v banke a jej automatický a bezplatný prepočet na novú menu. Časť kampane bude zameraná aj na informovanie o konkrétnych možnostiach výmeny hotovosti, ako aj na skutočnosť, že každý cent novej meny bude mať svoju hodnotu, na čo by občania nemali zabúdať.

 

BRATISLAVA 12. septembra (SITA)


Odoberajte novinky spravodajského portálu Rimava.sk, ktoré vám v e-mailovej schránke budú pristávať pravidelne.

Páčil sa ti článok? Zdieľaj ho
Diskusia k príspevku
Odporúčáme
No active "ca-sidebar-197688" sidebar
cross