No active "ca-sidebar-197687" sidebar

MsÚ posuduje náklady na podklady pre poslancov

24. júla 2008 |  | 

Na základe požiadavky z poslaneckých radov sa na Mestskom úrade v Rimavskej Sobote zaoberali analýzou toho, aké sú náklady na prípravu podkladov pre poslancov na rokovanie mestského zastupiteľstva a mestskej rady. Poslanec Viliam Vaš vystúpil v marci na zasadnutí mestského parlamentu s podnetom, aby sa pouvažovalo za účelom skvalitnenia rokovaní o zakúpení notebookov pre poslancov. „Poslanec Vaš poukázal na kopu papiera, ktorú mal pred sebou. Spočítali sme si, koľko nás stojí rokovanie mestského zastupiteľstva a aj rokovanie mestskej rady,“ povedal pre Rimava.sk vedúci referátu informatiky na mestskom úrade Slavomír Sirotiak.

Materiál z analýzy, ktorú robili na mestskom úrade, bol odovzdaný prednostovi úradu minulý týždeň. Ako Sirotiak dodal, v tomto internom materiáli sú naznačené možnosti vo vzťahu k prípadnému zakúpeniu notebookov pre poslancov a bude to predmetom správy pre mestské zastupiteľstvo. „Predpokladám, že na septembrové rokovanie mestského zastupiteľstva. Rozhodne o tom prednosta mestského úradu. V tejto správe bude uvedené, koľko by stálo, keby sme prešli úplne na elektronické spracovanie podkladov,“ poznamenal.

Na zasadnutia mestského zastupiteľstva a mestskej rady dostávajú v súčasnosti poslanci podklady v tlačenej podobe z mestského úradu. „Keď chceme vylúčiť papierové podklady pre poslancov, musíme mať všetko aj v digitálnej forme. Pred pár rokmi sme si dali úlohu, že ideme postupne pripravovať podklady v digitálnej forme. V súčasnosti už máme 95 percent podkladov pripravených aj v digitálnej forme. Poslancom sa dávajú podklady na rokovania v papierovej forme,“ vyjadril sa Slavomír Sirotiak. Ako doplnil, analýzou zistili, koľko strán a listov sa tlačí na rokovanie mestského zastupiteľstva a mestskej rady. „Vieme, koľko nás stojí podľa ceny tonerov vytlačenie jednej kópie. Vychádza nám to tak, že náklady na jedno rokovanie mestského zastupiteľstva sú spolu okolo 8 tis. korún, a to aj vrátane schválených uznesení. Podklady pre poslancov majú minimálne farebné pokrytie,“ pokračoval.

Podľa vedúceho referátu informatiky na šesť plánovaných rokovaní mestského zastupiteľstva v priebehu kalendárneho roka vychádzajú náklady na prípravu podkladov pre poslancov spolu na približne 48 tis. korún. „Na mestskú radu sa minie ročne okolo 3 tis. korún,“ dodal.

Na otázku, či sa v analýze na mestskom úrade zaoberali aj cenami notebookov, Sirotiak konkrétne neodpovedal. „Ceny notebookov sú všeobecne známe. Vieme, koľko stojí priemerný notebook, ktorý má vydržať minimálne dve volebné obdobia. Poslancov máme 25. Skôr ako cena notebookov bude zaujímavé hovoriť o tom, ako sa budú podklady na rokovania mestského zastupiteľstva doručovať poslancom, či si ich budú napríklad sťahovať z internetu, alebo im ich budeme doručovať na CD,“ uviedol Slavomír Sirotiak.


Odoberajte novinky spravodajského portálu Rimava.sk, ktoré vám v e-mailovej schránke budú pristávať pravidelne.

Páčil sa ti článok? Zdieľaj ho
Diskusia k príspevku
Odporúčáme
No active "ca-sidebar-197688" sidebar
cross