
Slovenská pošta plánuje do konca roka rozšíriť sieť BalíkoBoxov. V Banskobystrickom kraji ich je zatiaľ osem, ďalších šesť pribudne do konca roka. Jeden aj v Rimavskej Sobote.
Jeden BalíkoBox – viac služieb
Balíky tak bude možné doručovať pohodlnejšie a jednoduchšie. „Zákazníci môžu cez BalíkoBoxy tiež uhradiť poštové poukazy, ePoukazy, SIPO či faktúry s PAY by square kódom,“ vysvetľuje hovorkyňa Slovenskej pošty Iveta Dorčáková s tým, že výhodou BalíkoBoxov je nonstop dostupnosť a rozšírené funkcie, ktoré vyhovejú aj zaneprázdneným klientom.
Článok pokračuje pod reklamou
„Žijeme v digitálnej dobe, ľudia využívajú internet stále častejšie či už na nákupy alebo vybavovanie rôznych záležitostí a nechcú čakať na úradoch alebo na pobočkách,“ hovorí generálny riaditeľ Slovenskej pošty Martin Ľupták. Rozšírená funkcionalita BalíkoBoxov podľa neho predstavuje rýchly, bezpečný a pohodlný spôsob vybavenia poštových i transakčných služieb.
Ako BalíkoBox funguje?
K dispozícii sú nepretržite a zákazníci cez ne môžu nielen podať a vyzdvihnúť si balík, ale aj realizovať platby pomocou platobných kariet. „Klient si v ponuke služieb BalíkoBoxu vyberie, či chce podať alebo vyzdvihnúť zásielku, či chce zaplatiť poštový poukaz, SIPO prípadne ePoukaz alebo faktúru s PAY by square kódom,“ vysvetľuje hovorkyňa Dorčáková s tým, že ak chce klient uskutočniť platobné transakcie, naskenuje platobný doklad, doplní podľa zadania potrebné údaje, skontroluje, zaplatí kartou a zoberie si potvrdenku.

V prípade vyzdvihnutia balíka z BalíkoBoxu mu príde SMS s informáciami hneď po tom, ako bude mať balík pripravený v boxe. „V SMS sa dozvie, v ktorom BalíkoBoxe sa zásielka nachádza, aké sú lehoty na vyzdvihnutie a kód na otvorenie schránky,“ objasňuje ďalej Dorčáková. Ak si klient objednal balík na dobierku, v správe dostane aj informácie o sume, ktorú je potrebné zaplatiť. Balík na svojho majiteľa či majiteľku bude čakať najviac tri kalendárne dni, potom poputuje na pobočku pošty. „Aj o tom dostane adresát SMS informáciu. Balík potom počká na pošte ďalších 18 dní,“ dodala hovorkyňa Slovenskej pošty Ivana Dorčáková s tým, že klient v priebehu doručovania balíka môže zmeniť miesto i spôsob doručenia.
Zaznamenali prudký nárast
„Klienti ich využívajú najmä pri nákupoch cez internet. Zákazník si objedná tovar a ako miesto doručenia si vyberie BalíkoBox, ktorý mu svojou lokalizáciou vyhovuje najviac,“ uviedla hovorkyňa s tým, že ich využívanie v roku 2019 oproti roku 2018 vzrástlo o viac ako 200 percent. V roku 2020 podľa Dorčákovej zaznamenali najvýraznejší nárast. „A to za prvý kvartál o 339 percent oproti rovnakému obdobiu roka 2019 a za druhý kvartál až o 472 percent oproti rovnakému obdobiu v roku 2019.“
Aktuálne pošta prevádzkuje po celom Slovensku 94 BalíkoBoxov, do konca roka ich chce mať 135. „BalíkoBOXy sú umiestnené vo všetkých krajských mestách a v 25 okresných mestách,“ uzavrela Dorčáková, podľa ktorej sa v BBSK nachádza osem BalíkoBoxov, a to v Banskej Bystrici, Lučenci, Zvolene a v Žiari nad Hronom.
Zdroj: Rimava.sk, Foto: Slovenská pošta