No active "ca-sidebar-197687" sidebar

R. SOBOTA: Kontrolór má zistiť, kto je zodpovedný za drahšiu infraštruktúru na Sobôtke

z rokovania MsZZistiť, kto môže za to, že sa suma za infraštruktúru na IBV Sobôtka vyšplhala vyššie, ako sa pôvodne počítalo, to je úloha pre hlavného kontrolóra, ktorou ho včera poverili mestskí poslanci.  Ladislav Šťavina pred mestský parlament predkladal správu z kontroly výstavby infraštruktúry, ktorá mala byť pôvodne na programe júnového zasadnutia, no nestihlo sa o nej rokovať.
Ako kontrolór v správe uvádza, zmluva na výstavbu infraštruktúry na Sobôtke bola zo strany mesta podpísaná ešte v roku 2001, cena za dielo bola stanovená na takmer 70 miliónov vtedajších slovenských korún. V priebehu výstavby však bolo potrebné podľa kontrolóra pôvodnú zmluvu korigovať dodatkami, menila sa DPH, predlžoval sa termín ukončenia, cena sa navyšovala. „Týchto dodatkov sa časom vypracovalo trinásť,“ uviedol. Podľa kontrolóra však navyšovanie cien diela v dodatkoch nebolo schvaľované v mestskom zastupiteľstve. Ako ďalej spomenul,  prvá etapa IBV bola ukončená v novembri 2006, od roku 2008 do roku 2012 výstavba stála kvôli nedostatku financií. Vlani sa začalo s výstavbou druhej etapy.

Podľa kontrolóra sa pôvodne odhadovalo, že na druhú etapu bude potrebných necelých 700 tisíc eur. V Dodatku č. 13 však bola uvedená suma 875  tisíc, v členení vyše 500 tisíc eur za inžinierske siete v roku 2013 a viac ako 360 tisíc za komunikácie na rok 2014. "So súhlasom mestskej rady bola suma 875 tisíc eur v dôsledku rokovania zo strany mesta a dodávateľa znížená cena na 768 682,07 eur," uvádza kontrolór.  Tento rozdiel bol podľa neho využitý na vybudovanie osvetlenia a plynu v sume približne sto tisíc eur. Pri projektovaní sa pritom podľa kontrolóra s týmito položkami nepočítalo. "Po zapracovaní týchto skutočností do výslednej kalkulácie bola výsledná suma 2 754 999,60 eur (82 997 117,95 Sk). K tejto sume ešte pribudne cena za prekládku VN vo výške 53 390,10 €, čo je ďalšie predraženie pre stavbu. Pre uvedenú prekládku ešte nie je podpísaná žiadna zmluva," uvádza kontrolór.

Poslanec Ján Végh včera uviedol, že v správe hlavného kontrolóra mu chýba záver, prečo sa suma za druhú etapu vyšplhala na približne milión eur. Ako povedal poslanec Ivan Hazucha, mesto sa pri predaji pozemkov odrazilo z nižšej sumy, poslanci sa pýtali, z čoho chýbajúcu čiastku mesto vykryje.  „Nepočítali sme s navyšovaním,“ uviedol Hazucha. Poslanec Ján Végh sa tiež pýtal, či nedošlo k porušeniu právomoci verejného činiteľa, či bolo podpisovanie dodatkov v minulosti oprávnené. Aj poslanec Ján Čeman podotkol, že hlavný kontrolór by mal zistiť, kto za to môže. Ladislav Šťavina svoju správu napokon stiahol s tým, že ju dopracuje.

Podľa slov primátora Jozefa Šimka sa stavba ťahá od roku 2000, ako povedal, v októbri bude infraštruktúra dokončená.

Hierarchia rastu ceny diela:

a) – 30.10.2007 (Aktualizácia investičnej výstavby)  697 072,30 € (celá infraštruktúra)

b) – 29.05.2012 (Aktualizácia investičnej výstavby)  697 072,30 € (celá infraštruktúra)

c) – 24.04.2013 (uznesenie č.7/2013-MsR)  501 000,00 € bez DPH / 601 200,00 € s DPH (zahŕňa len inžinierske siete bez komunikácií)

d) – 05.06.2013 (Dodatok č.13)  700 031,43 € bez DPH / 875 039,29 € s DPH (zahŕňa aj inžinierske siete aj komunikácie)

e) – prekládka VN, pre elektrárne, nie pre Strabag   44 491,74 € bez DPH / 53 390,10 € s DPH
projekt prekládky         4 200,00 €

potom Σ 932 629,39 €

zdroj: správa hlavného kontrolóra

Zdroj: Rimava.sk


Odoberajte novinky spravodajského portálu Rimava.sk, ktoré vám v e-mailovej schránke budú pristávať pravidelne.

Páčil sa ti článok? Zdieľaj ho
Diskusia k príspevku
Odporúčáme
No active "ca-sidebar-197688" sidebar
cross