No active "ca-sidebar-197687" sidebar

S miestnymi výrobcami chcú hovoriť o regionálnom značení ich produktov

regionalne-znacenie-produktovRegionálne značenie produktov a jeho význam pre miestnych producentov, spotrebiteľov i rozvoj regiónu bude hlavnou témou seminára, ktorý sa uskutoční v piatok 25. októbra na Salaši pod Maginhradom (Veľké Teriakovce) v rámci podujatia Slovenské mitrovanie.

Na príkladoch z regiónov Hont a Podpoľanie budú účastníci seminára oboznámení s princípmi, ako aj s procesom vytvorenia a zavedenia systému regionálneho značenia v týchto regiónoch. Konkrétne skúsenosti so značením produktov odprezentuje Ján Bobro z Pekárne Hriňová, ktorého výrobky získali ocenenie Regionálny produkt Podpoľanie. Zároveň budú predstavené aj plány Miestnej akčnej skupiny (MAS) MALOHONT s vytvorením a zavedením regionálneho značenia produktov na území regiónu Gemer - Malohont.

Hlavným cieľom regionálneho značenia je pomôcť miestnym živnostníkom, remeselníkom a malým firmám s propagáciou miestnych kvalitných výrobkov a služieb, a tým podporiť rozvoj regiónu a prispieť k jeho propagácii ako celku. Z dlhodobého hľadiska môže prispieť k zvýšeniu odbytu a prestíže miestnych výrobkov a služieb. Význam regionálneho značenia miestnych produktov a služieb spočíva aj v podpore využívania miestnych zdrojov, potenciálu a surovín, ako aj v uchovávaní hodnôt, tradícií a jedinečností regiónu.

Okrem toho regionálne značenie prispieva aj k zvyšovaniu pridanej hodnoty miestnych produktov, k zvyšovaniu konkurencieschopnosti, a tým aj hlavných, resp. doplnkových príjmov miestnych producentov. Z uvedených dôvodov sa regionálne značenie zavádza v okolitých krajinách i na Slovensku ako jedna z účinných možností podpory miestnej ekonomiky.

Viac informácií a prihlasovanie na seminár:  Ing. Miroslava Kubaliaková - 0903 772453, [email protected]

Regionálnou značkou sú označované predovšetkým remeselné výrobky a potravinárske produkty, ale aj ubytovacie a stravovacie služby či podujatia, ktoré splnia kritériá pre udelenie regionálnej značky. Ich príprava prebieha za aktívnej účasti miestnych výrobcov, poskytovateľov služieb a ostatných zainteresovaných subjektov. Súčasťou vytvorenia a zavedenia regionálneho značenia miestnych produktov je výber loga regionálnej značky, ktorý odštartuje MAS MALOHONT po ukončení uvedeného seminára.

regionalne-znacenie-produktovRegionálne značenie miestnych produktov zaviedla na Slovensku nezisková organizácia Regionálne environmentálne centrum (REC) Slovensko v roku 2008 pre regióny Kysuce, Malé Karpaty a Záhorie. Od roku 2011 sa do aktivít regionálneho značenia produktov zapojili viaceré miestne akčné skupiny (MAS) na Slovensku, ktoré dodnes vytvorili ďalšie tri regionálne značky produktov, a to Podpoľanie, Hont a Ponitrie. Od budúceho roka by k nim mala pribudnúť ďalšia značka Regionálny produkt Gemer - Malohont.
Regionálna značka bude garantovať pôvod výrobku v regióne, jeho jedinečnosť vo vzťahu k regiónu a využitie miestnych zdrojov alebo tradície. Miestni výrobcovia a poskytovatelia služieb so sídlom alebo prevádzkou v regióne získajú vďaka regionálnej značke a jej intenzívnej podpore predovšetkým jednotnú propagáciu svojich produktov, konkurenčnú výhodu a jednoznačnú identifikáciu výrobkov vo vzťahu k regiónu, ako aj priestor pre vzájomnú spoluprácu.

Miestna akčná skupina (MAS) MALOHONT je združenie zástupcov obcí, mikroregiónov, podnikateľov, občianskych združení a aktívnych občanov, ktoré pôsobí na území 39 obcí okresu Rimavská Sobota a Poltár. Od roku 2009 patrí medzi 29 regiónov na Slovensku, ktoré majú vďaka podpore z Programu rozvoja vidieka SR 2007 - 2013 možnosť rozdeľovať schválené finančné prostriedky na projekty obcí a podnikateľov cez výzvy na predkladanie projektov. Takýmto spôsobom schválila MAS MALOHONT za štyri roky viac ako 60 projektov obcí a podnikateľov na území MAS. Patria medzi ne napríklad rekonštrukcie autobusových zastávok, kultúrnych domov, výstavby nových ihrísk, úpravy verejných priestranstiev i nové ubytovacie zariadenia. Popri nich podporila ďalšie malé projekty občianskych združení, škôl a aktívnych občanov. Okrem uvedených aktivít sa MAS MALOHONT venuje aj organizovaniu vzdelávacích a informačných aktivít a vydávaniu propagačných materiálov o regióne.

Zdroj: MAS Malohont, PR- článok

Pri sponzorovaných a reklamných článkoch Rimava.sk štandardne uzatvára komentáre.


Odoberajte novinky spravodajského portálu Rimava.sk, ktoré vám v e-mailovej schránke budú pristávať pravidelne.

Páčil sa ti článok? Zdieľaj ho
Odporúčáme
No active "ca-sidebar-197688" sidebar
cross