No active "ca-sidebar-197687" sidebar

Televízia Rimava mení majiteľa. Aká bude jej budúcnosť?

27. februára 2023 | |  | 
Daniel Csúr. Foto: E. Nagyová

RIMAVSKÁ SOBOTA – TV Rimava sa stala súčasťou mediálneho domu Mediálna.sk. Jej nový majiteľ Daniel Csúr má s televíziou odvážne plány.

Nový rok ste pracovne odštartovali prijatím TV Rimava do portfólia mediálneho domu Mediálna.sk. Toto rozhodnutie asi neprišlo zo dňa na deň...

TV Rimava bol koncept, ktorý som ja dlhodobo vnímal. Začiatkom roka 2021 som prevzal portál Rimava.sk a televízia, napriek tomu, že mala rovnaký názov, fungovala separátne, mala iného majiteľa, prevádzkovateľa aj redakčný tím. Keď sa naskytla možnosť odkúpiť televíziu, rozhodol som sa, že sa do toho pustím. Je obrovskou výhodou, že obsah, ktorý sme doteraz písali a fotili, môžeme doplniť aj o video. Ten trend vidím aj v inej mediálnej sfére, pohyblivý obsah ide do popredia. Viem, že portál Rimava.sk funguje super, ale som človek, ktorý nikdy nespí na vavrínoch. Chcem, aby portál Rimava.sk dokázal mať stále stabilné miesto v regióne. Myslím si tiež, že portál poskytuje najlepšie reklamné možnosti v našej oblasti a takýmto spôsobom budeme mať veľmi unikátnu pozíciu v tom, že keď sa robí reklama podujatia, firmy alebo čohokoľvek, čo v regióne funguje, dokážeme “ísť” obrazom, textom, ale aj videom, čo je unikátne spojenie. Budeme schopní informácie zdieľať z rôznych kanálov. 

Akým spôsobom bude televízia vysielať?

Bude prístupná na štyroch hlavných kanáloch. Prvým je televízia, kde je sprístupnená v sieti Teatro a RegioTV, druhým je facebook TV Rimava, tretím Youtube kanál a štvrtým portál Rimava.sk, kde bude kolonka televízia. Čitateľ si tak môže popri článkoch pozrieť aj reportáže. Aj toto bol jeden z dôvodov, prečo som sa rozhodol televíziu vziať do portfólia, takýmto spôsobom totiž vieme jej dosah niekoľkonásobne zvýšiť.

Vysielacia štruktúra televízie zostane rovnaká, alebo ju čakajú zmeny?

Reportáže budú vysielané v hodinových slučkách, ktoré sa budú obmienať na týždennej báze. Bude v nich nové spravodajstvo a reportáže z regiónu. Väčšina regionálnych televízií funguje týmto spôsobom, pretože pokiaľ by sme ponúkali 24-hodinové vysielanie, bolo by to extrémne nákladné. Snažíme sa nájsť také riešenie, aby to bolo dobré aj zaujímavé, ale aby sme to dokázali robiť aj v rámci nejakej ekonomickej roviny, ktorá je v regióne obmedzená. 

Článok pokračuje pod reklamou


A čo obsah?

Ten bude vytváraný z aktuálnych správ a podujatí tak, ako to bolo aj doteraz. Doplníme ho aktuálnymi projektami inštitúcií v meste, takže tie chceme naďalej navštevovať a natáčať. Budeme sa tiež venovať športu. Ide o to, aby sme články z Rimava.sk vedeli divákom ponúknuť aj vo video formáte. 

Mnohým divákom sa nepáčilo príliš veľa politických tém v televízii...

Určite sa budeme zameriavať na spoločenské témy, no politiky bude menej. Vždy som robil maximum preto, aby portál Rimava.sk bol nezávislý projekt a to isté platí aj pri televízii. Myslím si, že obsah bude o niečo kľudnejší. 

Koľko členov má tím mediálneho domu?

Máme stabilný tím interných a externých spolupracovníkov. Je to okolo 10 ľudí, ktorí sa podieľajú na tvorbe portálov Rimava.sk, Novohradské.sk, Echoviny.sk a teraz aj TV Rimava. 

Ako sa darí spomínaným webom Novohradské.sk a Echoviny.sk, ktoré zastrešujú susedné regióny?

Preberal som ich pred dvomi rokmi, a to hlavne preto, aby som integroval to, čo v rámci mediálneho trhu v regióne funguje. Robia to aj veľké mediálne domy, je to podľa mňa jediný spôsob “prežitia”. Novohradské.sk, Echoviny.sk a Rimava.sk mali minulý rok rekordnú čítanosť. Máme 200 000 unikátnych čitateľov mesačne, čo je v rámci regionálnych médií rekordné číslo. Ide to, funguje to a postupne to rastie.

Článok pokračuje pod reklamou 


Čím je to ovplyvnené?

Z veľkej miery aj ekonomikou regiónu. Ja tie médiá nedotujem, snažím sa o to, aby boli na nule. Všetko, čo sa zarobí, investujem do ľudí, techniky či skvalitnenia obsahu. Čím lepšia bude vnútorná ekonomika a regiónu sa bude dariť, tým viac je všetko okolo toho schopné rásť. Týmto spôsobom by som sa rád poďakoval všetkým reklamným partnerom, pretože bez nich by ten obsah nebol, keďže čitateľské predplatné nemáme a ľudia majú obsah k dispozícii zadarmo. 

Minulý rok bol pre vás pravdepodobne úspešný. 

Konečne sa skončilo covidové obdobie, potom ale prišla vojna na Ukrajine a inflácia. Už štvrtý rok prežívame veľmi intenzívne obdobie pre médiá. Jedna vec sa skončí a hneď prichádza druhá. Aj keď to nie sú veci, ktoré sa Rimavskej Soboty priamo týkajú, ale v nejakom momente a systéme predsa len áno. Mediálny segment je ťažký, veľa ľudí si možno myslí, že je to milionárska činnosť, ale nie je to tak. Je to veľmi ťažký segment a najmä to, že keď príde kríza, reklama ju pocíti okamžite. My ako komunitné médium sme na nej závislí, čím viac partnerov dokáže u nás inzerovať, tým lepšie spravodajstvo vieme robiť. Reálne fungujeme z toho, že ľudia si u nás objednajú reklamu a my z toho píšeme ten zvyšný obsah. Čo sa týka čítanosti, médiá dokopy teraz vyrábajú v priemere 1,4 milióna videní mesačne. 

Aké sú vaše ciele v tomto roku? Bude televízia vašou prioritou?

Televízia je trošku iná liga ako portál, je to ťažšie ekonomicky aj logisticky. Môj cieľ je integrovať televíziu a dať tým ľuďom niečo, čo si tento región zaslúži. Na druhej strane, miestni podnikatelia aj partneri si musia uvedomiť, že tú televíziu nikto nedotuje a že to musí byť aj v ich záujme. Mesto ju nefinancuje, televízia si musí na seba zarobiť a podľa toho bude nastavená aj jej kvalita. Veľa ľudí televíziu chce, no otázkou je, koľko z nich je ochotných sa na nej partnersky podieľať. Budem robiť všetko preto, aby sa to tento rok zastabilizovalo a ustálilo, bude to ťažké a zo začiatku to bude stáť množstvo energie, kým sa to rozbehne. 

Tvoríte centrum pre kreatívcov v regióne a vediete aj marketingovú agentúru PROGNESSA. Ako sa jej darí?

Prognessa bola naším prvým projektom a dodnes je aj hlavným a najväčším. Ja som videl obrovský kreatívny potenciál v regióne, sú tu šikovní ľudia, no, bohužiaľ, keď niečo takéto chcú, musia odísť. Mojím cieľom bolo dať dokopy priestor, kde dokážu tvoriť, kde sa dokážu cítiť dobre a kde dokážeme robiť kampane z celého Slovenska. V Prognesse nás je asi 12, dodávame kampane pre celé Slovensko a začíname sa zároveň zameriavať aj na novú službu – PROGNESSA Solutions, kde chceme robiť firemné riešenia. Sú určené pre firmy, ktoré majú problém rásť alebo sa zasekli, prípadne rastú príliš rýchlo a potrebujú mať okolo seba systém. Cieľom je prísť do firmy, rozobrať určité súčiastky na malé čiastky a postupne z toho poskladať niečo, čo vie fungovať a prepájať to na marketing a ostatné veci. PROGNESSA je šikovný, stabilný a rastúci projekt. Sám neviem ako sa to podarilo, ale pozbierali sme kopu šikovných ľudí, ktorí to všetko ťahajú, ja už do niektorých procesov ani nemusím zasahovať. Veľa podnikateľov v meste tvrdí, že tu šikovní ľudia nie sú a ja si myslím pravý opak. Treba ich hlavne nájsť a potom ponúknuť príležitosti. 

Kde všade sa s PROGNESSOU môžeme stretnúť?

Mňa osobne najviac teší, že vieme vyrábať projekty pre celé Slovensko, ba dokonca dnes máme zákazníkov aj vo Švajčiarsku, Anglicku, na Ukrajine, v USA, dokonca aj v Taliansku, Rakúsku a Česku. 

NENECHAJTE SI UJSŤ


Odoberajte novinky spravodajského portálu Rimava.sk, ktoré vám v e-mailovej schránke budú pristávať pravidelne.

Páčil sa ti článok? Zdieľaj ho
Diskusia k príspevku
Odporúčáme
No active "ca-sidebar-197688" sidebar
cross