Vo Veľkom Blhu v okrese Rimavská Sobota využívajú mobilnú aplikáciu na komunikáciu s občanmi už približne dva roky a sú prvou obcou, ktorá sa do projektu zapojila. Ako Rimava.sk ďalej informoval starosta obce Tibor Csúr, navyše majú aj služobnú, internú, zónu, kde vzniknutý problém odfotia a rovno pošlú kolegom, podobne postupujú aj pri plánovaní prác s koordinátormi. Aplikáciu v mobilnom telefóne častokrát využíva aj sám starosta, podľa jeho slov je to pohodlnejšie a znižujú tak riziko, že na niečo zabudnú. „Mesačne takto riešime v priemere 30 podnetov,“ hovorí starosta a dodáva, že občania im takýmto spôsobom niekedy aj anonymne nahlasujú chýbajúce poklopy, únik vody, nelegálne skládky alebo nefungujúce pouličné osvetlenie. Podľa jeho slov sa snažia problémy odstraňovať čo najrýchlejšie, ale napríklad poruchy osvetlenia odstraňujú až vtedy, keď je už nahlásených viacero opráv. „Objednanie plošiny je drahé, keď už príde, využijeme ju naraz na tri alebo štyri opravy,“ podotkol Csúr. Podľa starostu mali aplikáciu v malej obci na prvý rok zadarmo, v súčasnosti platia poplatok niekoľko desiatok eur.
K mestám a obciam na Slovensku, ktoré začali na komunikáciu s občanmi využívať aj bezplatnú mobilnú aplikáciu City Monitor, sa pred pár mesiacmi pridalo aj Fiľakovo. Podľa zástupcu primátora mesta Fiľakovo Lászla Kerekesa prevažne riešia problémy s odpadom a cestnou komunikáciou a odozva od občanov je pozitívna. Zároveň spomenul, že postrehy a podnety občanov majú na starosti jednotlivé oddelenia v rámci samosprávy. Prostredníctvom nej môžu obyvatelia posielať svoje postrehy, podnety či poruchy na území mesta priamo samospráve zo svojich mobilných telefónov.
Zdroj: Rimava.sk