FIĽAKOVO - Mestský úrad vo Fiľakove má od septembra novú prednostku. Vedenie úradu prevzala skúsená projektová manažérka Tímea Kovács, ktorá už roky spolupracuje s mestom na rôznych projektoch. V rozhovore nám priblížila svoju kariéru a ambície na novej pozícii.
Dlhoročná kariéra v regionálnom rozvoji
Tímea Kovács po ukončení štúdií na Univerzite Komenského v Bratislave nastúpila do Regionálnej rozvojovej agentúry v Lučenci, kde sa venovala koordinácii projektov zameraných na podporu samospráv, podnikateľov a neziskového sektora. "Vzdelávali sme nezamestnaných a pomáhali sme s čerpaním zdrojov z EÚ, čo bolo v tej dobe nové. Postupne sme sa učili, ako správne strategicky plánovať," hovorí Kovács o svojich začiatkoch.
Po rokoch skúseností v agentúre a súkromnom sektore sa Kovács prirodzene dostala aj k spolupráci s Fiľakovom. "S mestom spolupracujem už od čias, keď sme realizovali projekty na obnovu miestnej infraštruktúry, vrátane Nezábudky či podnikateľského inkubátora," dodáva. Jej angažovanie sa výrazne zintenzívnilo v posledných rokoch, najmä vďaka projektu Efektívna verejná správa, kde nielenže riadila projekt, ale aj zodpovedala za nové kancelárie vo Fiľakove a Tomášovciach.
Nová výzva vo verejnej správe
Napriek úspešnej kariére v súkromnom sektore sa Tímea Kovács rozhodla prijať novú výzvu a prevziať vedenie mestského úradu. "Po rokoch v jednej oblasti môže práca získať rutinný charakter. Nerada stagnujem, a preto som prijala túto pozíciu ako osobnú výzvu. Mestský úrad je komplexná inštitúcia s množstvom povinností, ktoré sú neporovnateľné s podnikateľským sektorom," vysvetľuje svoje rozhodnutie.
Podľa Kovács je najväčšou výzvou v novej funkcii práca s ľuďmi a zabezpečenie efektívnej komunikácie na úrade. "Chcem, aby každý zamestnanec cítil, že jeho práca má zmysel, a bol hrdý na to, čo robí. Len vtedy môžeme napredovať," tvrdí.
Manažérske skúsenosti a vízie do budúcnosti
Kovács verí, že jej manažérske skúsenosti pomôžu zefektívniť fungovanie úradu. "Úrad nemôže fungovať tak, že máme na všetko 30 dní. Doba je rýchla a od nás sa očakáva rýchle a efektívne riešenie problémov," hovorí. Zameriava sa aj na zlepšenie internej komunikácie medzi oddeleniami, aby úrad fungoval ako jeden súdržný tím.
Ako prvé ciele si Kovács stanovila zlepšenie komunikácie na úrade a optimalizáciu pracovných procesov. Uvedomuje si tiež výzvy, ktoré samosprávy čakajú v dôsledku neustálych legislatívnych zmien a rozhodnutí minulých vlád. "Mesto bude musieť optimalizovať svoje kapacity a náklady tak, aby obyvatelia zostali spokojní," dodáva.
Sústredenie na projekty pokračuje
Aj naďalej plánuje aktívne spolupracovať na projektoch, ktoré prinesú mestu ďalšie finančné prostriedky. "Mesto sa neustále snaží získať nové granty a externé zdroje, a verím, že v tejto oblasti budem naďalej prínosom," uzatvára.
Mgr. Tímea Kovács, 48-ročná rodená Fiľakovčanka, je matkou dvoch detí a žije v obci Prša. Svoju kariéru zasvätila rozvoju regiónu a projektovému manažmentu, a teraz stojí pred novou výzvou, ktorá jej umožní zužitkovať svoje bohaté skúsenosti pre dobro mesta Fiľakovo.
NENECHAJTE SI UJSŤ