Nie je to tak dávno čo redakcia Rimava.sk informovala o študentoch tisovského evanjelického bilingválneho gymnázia, ktorí prišli s nápadom vyrábať plátkovú čokoládu. Pred časom svoj nápad prezentovali na 21. ročníku celoslovenského veľtrhu študentských spoločností v Bratislave. Ich plátková čokoláda s názvom Slice zožala hneď dva úspechy. Rimava.sk o tom informoval Ladislav Čajko, ktorý vedie študentskú firmu tisovského bilingválneho gymnázia, New Generation.
Ako ďalej uviedol päťdesiat študentských spoločností hodnotila odborná porota ako aj návštevníci nákupného centra, v ktorom sa veľtrh uskutočnil. Podľa jeho slov porotcovia hodnotili najmä marketing spoločnosti, hlavný produkt výroby, profesionalitu manažérskeho tímu, stav ich financií a celkový dojem spoločnosti.
Po hodnotení poroty sa podľa neho dočkali vyhodnotenia súťaže. Za svoj nápad a prácu boli študenti ocenení hneď dvakrát, a to tretím miestom za prezentovanie na pódiu a za úžitkový produkt získali prvé miesto. Svoju radosť z dosiahnutých úspechov neskrývali nielen študenti, ale aj Ladislav Čajko. „Pre mňa to bolo inšpirujúce a motivujúce. Opäť sa potvrdili slová Jima Collinsa z knihy Good to Great, že našim najväčším bohatstvom sú správni ľudia, ktorí vedia veci urobiť správne, samostatne a s nadšením. Aj tento rok je pre mňa veľkým šťastím a odmenou, že v JA firme New Generation mám správnych ľudí, ktorí to zvládli. Úspešne a so srdcom reprezentovali našu školu, Evanjelické gymnázium v Tisovci,“ povedal.
Nájdeme teda Slice na predajných pultoch?
S výhrou za úžitkový produkt to však nekončí, naopak, podľa Čajka všetko len môže začať. „Bude to len na samotných študentoch či budú mať záujem pokračovať v začatom a rozvíjať tento produkt ďalej,“ priblížil Čajko, podľa ktorého o plátkovú čokoládu prejavili záujem aj iní cukrári a výrobcovia. Ako poznamenal, Slice budú študenti predávať zatiaľ len na pôde gymnázia. „V zásobách ho majú dostatok,“ povedal a dodal, že takýto výrobok na slovenskom trhu nie je.
Slice čokoláda vznikla v rámci programu Junior Achievement, do ktorého je gymnázium v Tisovci zapojené od roku 1994. Je založený na základe Baťových princípov podnikania. Študenti zapojených škôl vytvoria na jeden školský rok firmu, ktorej vypracujú plán čo budú robiť, vytvoria správne i kontrolné orgány a učia sa nie teoreticky ale v praxi podnikať. Program však neprebieha len na fiktívnej báze, ale študenti pracujú s reálnymi peniazmi a ponúkajú reálne výrobky a služby. Hmatateľným výsledkom, tak nie je len spomínaná čokoláda, ale ako Čajko podotkol, minulý rok postavili pri gymnáziu v Tisovci fitness park.
Zdroj: Rimava.sk, foto: archív EGT, JA firma New Generation