
BANSKOBYSTRICKÝ KRAJ - Ministerstvo školstva v spolupráci s Banskobystrickým samosprávnym krajom (BBSK) oznámilo spustenie novej iniciatívy zameranej na riešenie šikany v školách. Tento projekt zahŕňa pilotné testovanie aplikácie „Nenech to byť“ a zavedenie krízového semaforu, ktoré pomôžu školám lepšie zvládať prípady šikany. Iniciatíva je súčasťou širšieho plánu na ochranu duševného zdravia študentov a vytvorenie bezpečného školského prostredia.
V prvej fáze projektu bude aplikácia testovaná na dvadsiatich stredných školách v BBSK. Študenti budú môcť anonymne nahlasovať šikanu prostredníctvom aplikácie, ktorá funguje ako bezpečná komunikačná platforma. „Šikana nie je len individuálny problém, ale odraz spoločnosti. Ak chceme, aby naše deti vyrastali v bezpečnom a rešpektujúcom prostredí, musíme konať. Každý nahlásený prípad je krokom k spravodlivejšej budúcnosti,“ uviedol minister školstva Tomáš Drucker.
Článok pokračuje pod reklamou
Aplikácia „Nenech to byť“ ponúka používateľom anonymitu, nepretržitú dostupnosť a jednoduché používanie. Umožňuje pripojiť prílohy, sledovať stav nahlásenia a je plne v súlade s normami GDPR. Okrem toho, školy získajú prístup k prispôsobiteľným formulárom, notifikáciám a analýze údajov, čo im umožní lepšie monitorovať situáciu.
Ďalším nástrojom v boji proti šikane bude tzv. krízový semafor, ktorý poskytne školám jasné návody, ako postupovať pri riešení incidentov. „V praxi sa často stretávame s tým, že školy nevedia rozlíšiť, kedy je potrebné do riešenia šikany zapojiť zriaďovateľa či odborníkov. Naším cieľom je tieto hranice jasne definovať a pomôcť školám riešiť prípady efektívne,“ uviedla Zuzana Lafférsová, riaditeľka odboru školstva BBSK.
Súčasťou iniciatívy je aj manuál pre školy, ktorý bol vypracovaný v spolupráci s ministerstvom školstva a obsahuje praktické rady na riešenie šikany. Do konca roka budú všetky školy v BBSK preškolené, aby vedeli rýchlo identifikovať a riešiť prípady šikany. Župan Ondrej Lunter dodal: „To, že sa šikana v škole vyskytne, nie je hanba. Dôležité je, aby školy mali nástroje a podporu, ako tieto situácie riešiť.“
Projekt má ambíciu rozšíriť sa aj na ďalšie kraje po úspešnom ukončení pilotného testovania, čím by sa stal dôležitým krokom k zlepšeniu školského prostredia po celom Slovensku.
NENECHAJTE SI UJSŤ