No active "ca-sidebar-197687" sidebar

Tip na výlet: Rozhľadňa Vŕšok ponúka pekné výhľady na všetky smery (FOTO)

4. februára 2022 | | |  |

RIMAVSKÁ BAŇA - Rozhľadňa Vŕšok, ktorá sa vyníma nad obcou Rimavská Baňa, ponúka niekoľko pekných výhľadov na všetky svetové strany. My sme sa tam boli pred niekoľkými dňami pozrieť a prinášame vám tip, kam by ste mohli so svojou rodinou zájsť.

Cesta na rozhľadňu vôbec netrvá dlho a nie je náročná ani pre malé deti alebo starších ľudí. Ak zaparkujete svoje auto v obci pred obecným úradom, musíte prejsť niekoľko desiatok metrov smerom na Rimavské Brezovo. Pri najbližšej odbočke odbočíte doľava na časť Repno. Tam pôjdete rovno, až sa dostanete na poľnú cestu, kde vás už bude vítať smerujúca tabuľa.

Článok pokračuje pod reklamou

Následne na to sa dostanete na trávnatú cestu, kde je už vychodený chodník. Cesta po tráve vám nebude trvať vôbec dlho, maximálne nejakých 20 - 25 minút. Jediným problémovým úsekom môže byť strmý kopec priamo pred rozhľadňou, ktorý je dlhý, no dá sa zvládnuť.

Po výstupe na kopec sa dostanete priamo k rozhľadni, kde si môžete oddýchnuť na ručne vyrezávaných imitáciách hríbov okolo stola. Vedľa posedenia sa nachádza socha Permona. Všetky tieto doplnky vytvoril miestny rezbár Pavel Švantner a symbolizovať má banícku históriu obce.

Rozhľadňa je vysoká sedem metrov a smerom na sever je možné pri priaznvých podmienkach dovidieť až na vrch Tŕstie nad Tisovcom, alebo smerom na juh až do Maďarska. Od obce je vzdialená 1,5 kilometra a prevýšenie je len 200 metrov. Rozhľadňa je vo výške 467 metrov nad morom.

Ak sa teda chystáte na víkendový rodinný výlet a neviete kam, určite sa choďte pozrieť nad Rimavskú Baňu, odkiaľ môžete mať niekoľko krásnych výhľadov. Ak ste už v tejto lokalite boli, pošlite nám vaše fotografie do správ. Budeme vám vďační!

Odoberajte novinky spravodajského portálu Rimava.sk, ktoré vám v e-mailovej schránke budú pristávať pravidelne.

Páčil sa ti článok? Zdieľaj ho