Podnikanie je fuška. To vám potvrdí každý, kto podniká. Iste, nájde sa dosť ľudí, ktorí si to nikdy neskúsili a majú skreslené predstavy o tom, aké je to viesť vlastnú firmu, ale zrejme netreba hovoriť, koho názor je relevantnejší.
Efektívne viesť firmu nedokážete bez pomoci
Aby ste dokázali vlastnú firmu viesť naozaj efektívne, hneď v úvode je potrebné si uvedomiť, že svojpomocne všetko nezvládnete. Preto sa netreba vyhýbať pomoci. V žiadnej úspešnej firme nerieši všetko len jeden človek.
Nebudeme však teraz hovoriť o pomoci v podobe asistentky, či asistenta, ktorý za vás bude riešiť drobnosti ako napríklad nákup písacích potrieb a ďalších kancelárskych potrieb do firmy. Zameriame sa na pomoc, ktorá môže prísť od externých spoločností. A máme aj dva dobré príklady.
Chcete mať firemný web na úrovni? Nechajte jeho tvorbu na profesionálov
Prvým príkladom je niečo, čo rozhodne treba riešiť už na začiatku podnikania. Ide o vytvorenie web stránky. Teoreticky si ju môžete vytvoriť aj svojpomocne. Na internete nájdete množstvo platforiem, na ktorých si môžete vytvoriť takzvaný šablónový web. A to bez znalostí s tvorbou web stránok.
A aj keď takéto šablónové weby dokážu už byť na slušnej úrovni, môžete pri nich naraziť na určité obmedzenia. Preto, ak chcete mať čo najlepší firemný web, jasnou voľbou je nechať si ho vytvoriť na mieru. A kým iným ako tímom profesionálnych webdizajnérov?
Vsaďte na istotu aj pri obchodovaní s Áziou
Možno ešte lepším príkladom (aj keď o niečo špecifickejším) je nákup tovaru v Ázii. Tento trh ukrýva veľký potenciál aj pre slovenských podnikateľov. Aby ste ho však mohli využiť, je potrebné mať spoľahlivých dodávateľov z Číny (prípadne inej ázijskej krajiny).
Nevýhodou je, že osobne navštíviť potenciálneho dodávateľa je pre vzdialenosť celkom náročné. A keďže ani na ázijskom trhu nie je núdza o rôznych nečestných „podnikateľov“, je na mieste otázka, ako mať istotu, že dodávateľ, s ktorým rokujete, vás neoklame?
Preveriť ho za vás môže sprostredkovateľ v podobe spoločnosti, ktorá sa zaoberá obchodovaním s ázijskými krajinami. Akreditovaní inšpektori takejto spoločnosti skontrolujú výrobné kapacity, požadované akreditácie, ekologické štandardy a ďalšie veci, ktoré budete chcieť vedieť pred tým, než uzavriete s potenciálnym dodávateľom obchod.