Zdviháky patria k základnej výbave pri práci s autami. Môže ísť o bežný dielenský autoservis, ale aj o špičkový autorizovaný, bez zdviháku kvalitnú prácu neodvedieme. Kritériá výberu pre zdviháky sú vyhľadávané celoročne – nielen pred sezónou prezúvania pneumatík. Potrebujeme čas, aby sme získali zručnosť, veď pre každý zdvihák platí iný princíp fungovania. Ako fungujú dvojstĺpové zdviháky?
Existuje široké spektrum praktických zdvihákov pre bežné dielenské práce. Pohodlný prístup k spodným častiam vozidiel nám zabezpečí už aj jednostĺpový model, nožnicový alebo pneumatický zdvihák. Taktiež k šetrným na čas, financie a skladnosť je jednoduchý prenosný zdvihák pre opravy defektu. Dvojstĺpové vyčnievajú v tomto sortimente zvlášť vysokou produktivitou, nižšími nárokmi na priestor a prídavnými ochrannými prvkami.
Výhodou je fungovanie na elektrohydraulickom princípe. Oproti iným dvojstĺpové zdviháky garantujú rýchle, ale zato bezpečné zdvihnutie aj pri vysokej záťaži. Obávať sa nemusíme ani spúšťania nadol. Prebieha pozvoľne. So zdvihom úzko súvisí maximálna nosnosť a kapacita zdvihu. Tie sa odvíjajú od typu vozidiel, s ktorými najčastejšie pracujeme, čo je ťažko zovšeobecniť. Vytvárame si pritom istú rezervu a to tak, že vyžadujeme kapacitnejší zdvihák než je váha a výška zdvíhaných vozidiel. Strednú kategóriu tvoria dvojstĺpové zdviháky s nosnosťou 4 tony pri výške zdvihu cca. 1900 mm.
Rovnako sledujeme aj možnosti zdvíhania a spúšťania (odistenia) zdviháku. Pri dvojstĺpových rozlišujeme medzi plne automatickým a poloautomatickým riadením. Väčšie pohodlie prináša automatické, pri ktorom po nadvihnutí zdviháku a odistení bezpečnostných prvok auto pomaly klesá. Druhý typ chodu je kombináciou riadenia tlačidlom a pákou pri spúšťaní nadol. Oba si vyžadujú pravidelnú údržbu, najmä ak pracujeme vo vlhkejšom prostredí pri častých výkyvoch teplôt.