No active "ca-sidebar-197687" sidebar

Reklama na internete

26. októbra 2021 |  | 

Reklamy na internete sú súčasťou každých úspešných web stránok alebo eshopov. Aby sme mali službu reklama na internete správne nastavenú s cieľom aby bola pre prevádzkovateľov webových sídiel prínosom je potrebné dôsledne nastaviť meranie reklamy na internete.

Ako zistíme správnosť nastavenia reklamy na internete?

Samozrejme v závislosti na použitých reklamných platforiem ale spomenieme si na Slovensku a Čechách tie najpoužívanejšie.

Google reklama tvorí asi pri väčšine oblastí podnikania na internete za najvýkonnejší reklamný formát. Google reklamy ponúkajú inzerovať vo vyhľadávacej časti Google a obsahovej, formou bannerov a video sieti na Youtube.

Facebook reklama je vhodná pre väčšinu produktov a služieb ale funguje úplne inak ako Google reklama. Pri Facebook reklame presne cielime a oslovíme cieľovú skupinu zobrazením Facebook reklamy.

Obe reklamné platformy sú pomerne sofistikované a len odborná marketingová agentúra Vám pomôže využiť rozpočet veľmi efektívne.

Aký je rozdiel medzi úspešnou reklamou na internete v porovnaní s reklamou, ktorú si spravuje podnikateľ vo svojej réžií?


V prvom rade je potrebné brať do úvahy informačný web v porovnaní s eshopom.

Pri informačnom webe je možné sa zamerať na cieľovú lokalitu, kde presne inzerujúci subjekt dodáva svoje služby, podľa tohto nastavíme cielenie reklamy. Následne je možné osloviť cieľovú persónu podľa pohlavia mužov a/alebo ženy. Ďalej je možné osloviť reklamou na internete persónu podľa veku. V USA je možné cieliť aj na základe príjmu do domácnosti, toto určite príde aj na Slovensko ale musíme si počkať.

Použitím rozšírení v Google reklame získame priemerne nižšiu cenu za klik, čo ocení každý prevádzkovateľ webu či eshopu.

Pri eshopoch je veľmi dôležité poznať obchodnú maržu predávaných produktoch.

Uvedieme príklad.

MOC s DPH: 120 Eur

MOC bez DPH: 100 Eur

Obchodná marža: 50% = 50 Eur

Ak máte cenu za objednávku z platenej reklamy na internete (cost/conv.) 15 Eur, znížite si obchodnú maržu z 50 – 15 = 35 Eur ale pri väčšom počte nových objednávok práve tento stav privíta každý prevádzkovateľ eshopu

ale

ak máte cenu za objednávku (cost/conv.) 55 Eur, ste 5 Eur v strate, čo nikto nechce.

Práve v tomto je rozdiel úspešnej reklamy na internete.

Ak máte otázky a potrebujete kontrolu svojich nastavení reklamy na internete, pokojne sa ozvite.

Teší sa na Vás tím ROI index


Odoberajte novinky spravodajského portálu Rimava.sk, ktoré vám v e-mailovej schránke budú pristávať pravidelne.

Páčil sa ti článok? Zdieľaj ho
Diskusia k príspevku
Odporúčáme
No active "ca-sidebar-197688" sidebar
cross