
V posledných rokoch začalo čoraz viac e-shopov hľadať obchodné príležitosti v zahraničí. Úspešná expanzia na zahraničné trhy si vyžaduje nielen strategické plánovanie, ale aj fungujúce procesy vo vnútri firmy. Ak vám niečo nefunguje na domácom trhu, nebude to fungovať ani na zahraničnom trhu. Dobrý podnikový systém vám pomôže doladiť procesy a pripraviť sa na expanziu.
Rozhodnutiu expandovať na zahraničné trhy by malo vždy predchádzať niekoľko dôležitých krokov, ktoré vám zaistia úspech.
V súčasnosti zohráva výskum dôležitú úlohu nielen na domácom trhu, ale aj na tom zahraničnom. Mali by ste skúmať nielen konkurenciu pôsobiacu na trhu, ale aj budúcich zákazníkov. Odhalíte ich silné a slabé stránky, príležitosti a potreby, ktoré môžete využiť vo svoj prospech. Mali by ste venovať pozornosť sortimentu výrobkov, ktoré ponúkajú a ich cenám. Zamerajte sa na dopravu, možnosti platby, zákaznícky servis atď.
Miestne zákony a regulácie môžu výrazne ovplyvniť váš e-shop. Najmite si na túto prácu odborníkov, s ktorými budete mať istotu, že všetko spĺňate.
Analýzy vám poskytnú prvý návod na vypracovanie obchodného a marketingového plánu pre expanziu. Získate tak jasnejšiu predstavu o tom, ktorému sortimentu výrobkov dať prednosť a ako pristupovať ku komunikácii.
Predajom tovaru to nekončí. Musíte vyriešiť aj logistiku od skladových procesov až po dopravu k zákazníkovi. Musíte zabezpečiť rýchlych a spoľahlivých dopravcov, ktorí v danej krajine pôsobia. Váš zákaznícky servis musí byť pripravený nielen jazykovo, ale aj kapacitne. Otázky a problémy s nákupom sa môžu nahromadiť.
ERP systém vám môže pomôcť napríklad so správou skladových zásob a produktov. V rámci skladového programu máte k dispozícii prehľadný katalóg produktov, ktorý obsahuje informácie o produktoch od ceny až po popis v niekoľkých jazykových mutáciách. Informácie sa automaticky prenášajú do e-shopových platforiem bez potreby manuálneho zásahu človeka.
Systém sa postará aj o ďalší obsah vášho e-shopu. Jazykové verzie môžete pripraviť priamo v ERP systéme, ktorý za vás pridá obsah na webovú stránku. Veľmi jednoducho môžete vyplniť cudzojazyčné popisy, kategorizácie, parametre, nadpisy a ďalšie.
"Používateľ môže priamo v ERP systéme definovať rôzne jazykové mutácie pre rôzne e-shopy. Nejde teda len o pôsobenie na českom a slovenskom trhu, ale aj o trh nemecký, francúzsky, poľský atď. Informácie, ktoré sa majú na danom e-shope zobrazovať, sa dajú jednoducho pripraviť v ERP systéme v konkrétnom jazyku," hovorí Slavomíra Vigová, Key Account manažérka Money ERP.
Modul Medzinárodná DPH v Money ERP vám pomôže so správnou fakturáciou v krajinách Európskej únie. Využijete tieto výhody:
Prečítajte si ďalšie tipy, ako používať ERP systém vo vašej firme.
NENECHAJTE SI UJSŤ