Zlý stav školských budov, nevyhovujúci systém financovania či nedostatok mladých učiteľov v okrese Rimavská Sobota, aj to boli témy, o ktorých diskutoval s učiteľmi a riaditeľmi minister školstva vedy, výskumu a športu Peter Plavčan. Ten do Rimavskej Soboty prišiel v piatok, 24. júna, do Strednej odbornej školy technickej a agropotravinárskej (SOŠTaAP) na Okružnej ulici, kde absolventom školy zároveň odovzdal výučný list aj vysvedčenie o záverečnej skúške. Z rúk ministra ho dostal študent Róbert Bak a najlepšia žiačka trojročného štúdia v odbore cukrár Barbara Kakuková. Zároveň žiakom zaželal veľa úspechov v pracovnom aj súkromnom živote. Ako sa na stretnutí v škole zhodli riaditelia, je veľmi náročné získavať mladých majstrov, zamestnancov na odborný výcvik ako aj učiteľov matematiky. Ministrovu pozornosť na technický stav školstva upriamila Aneta Vargicová, ktorá poukázala na Základnú školu P. Dobšinského.
Riaditeľ SOŠTaAP Karol Kisantal návštevu ministra hodnotí pozitívne. Ako pre Rimava.sk uviedol, sú zlúčenou školou s mnohými odbormi, ktoré na trhu práce vedia ponúknuť. Podľa analýzy akčného plánu ide o chýbajúcich absolventov v poľnohospodárstve, strojárstve, elektrotechnických odboroch alebo aj v remeslách ako cukrár či pekár. Riaditeľ zároveň dodal, že na učebné pomôcky a materiálno-technické vybavenie vzdelávacieho centra sa prostredníctvom akčného plánu budú uchádzať o 400 tis. eur.
„Ponúkol som program rozvoja výchovy a vzdelávania, v ktorom by sa zadefinovali základné problémy, ktoré sa týkajú ďalšieho rozvoja výchovy a vzdelávania v oblasti stredného školstva,“ povedal pre Rimava.sk Peter Plavčan. Ako minister dodal, v rámci eurofondov pustia niektoré výzvy, ktoré napomôžu tejto oblasti. Na stretnutí ďalej uviedol, že robia všetko, aby zatraktívnili povolanie učiteľa a zvýšili platy platy pedagógov.
Neskôr ministrove kroky viedli na výjazdové rokovanie Vlády SR, na ktorom bol schválený akčný plán okresu ako aj regionálny príspevok pre projekty v okrese vo výške 6,3 mil. eur. Podľa ministra Plavčana v súvislosti s prijatím akčného plánu majú niekoľko významných projektov, napríklad strediská praktického vyučovania. „Kde by aj deti zo sociálne znevýhodneného prostredia získali základné zručnosti v niektorých remeslách, aby mohli mať nové pracovné návyky a aby sa mohli zaradiť medzi pracujúcich ľudí,“ spomenul minister.
Zdroj: Rimava.sk