No active "ca-sidebar-197687" sidebar

Medzi prioritami ministerstva dopravy je i obnova trate od Lučenca po Lenartovce

LUČENEC/FIĽAKOVO – Medzi investičnými prioritami Ministerstva dopravy a výstavby (MDV) SR v oblasti železničnej prepravy je i trať Zvolen – Lučenec – Fiľakovo – Jesenské – Lenartovce. Vyplýva to z materiálov, ktoré zverejnilo (MDV) SR na svojej oficiálnej internetovej stránke.

Revitalizácia prvého úseku Lenartovce – Jesenské by si podľa vyčíslenia MDV SR vyžiadala investičné náklady vo výške zhruba 55,3 milióna eur. Podľa rezortu ide o návratný projekt a miera jeho urgencie je vysoká. Žiadaným termínom realizácie má byť rok 2025.

Nadväzujúci úsek od Jesenského po Fiľakovo má vyčíslené náklady vo výške 60,6 milióna eur a ďalší od Fiľakova po Lučenec ráta s nákladmi 23,5 milióna eur. Najviac peňazí by malo ísť na revitalizáciu trate z Lučenca po Zvolen za 101,5 milióna eur. Podľa rezortu dopravy ide vo všetkých prípadoch opäť o návratné projekty s vysokou urgenciou, ktoré boli navyše posúdené štúdiami realizovateľnosti.

Článok pokračuje pod reklamou



Naopak, trať Jesenské – Rimavská Sobota, napriek tomu, že urgencia jej opravy je vysoká, nie je označená ako projekt s návratnosťou, rovnako ani R. Sobota – Tisovec. Investičné náklady sú v prípade týchto dvoch úsekov 16,9 a 73,8 milióna eur.

Aj elektrifikácia tratí a odstraňovanie úzkych miest

Okrem revitalizácie by mala byť trať od Zvolena po Fiľakovo tiež elektrifikovaná, ako sme písali aj v našom predchádzajúcom článku. Celkové náklady majú byť podľa ministerstva dopravy 95,3 milióna eur a ide o návratný projekt. Zvyšné úseky tratí v našich regiónoch nie sú označené ako návratné a ich realizácia je tak v dohľadnej budúcnosti nepravdepodobná.

MDV SR sa však chce sústrediť aj na odstraňovanie takzvaných úzkych miest a diaľkové riadenie dopravy. Medzi úzke miesta zaradilo ministerstvo železnicu medzi R. Sobotou a Tisovcom so zdôvodnením, že je tam nemožnosť pravidelného intervalu 60 minút. Priorita je v tomto prípade stredná a investičné náklady odhadované na 14,5 milióna eur, avšak bez návratnosti, čo výrazne znižuje pravdepodobnosť realizácie. Technickým riešením by malo byť podľa rezortu diaľkovo ovládané zabezpečovacie zariadenie vrátane výhybne Veľké Teriakovce.

Článok pokračuje pod reklamou



Doležal: Južná trať je zanedbaná

Minister dopravy Andrej Doležal označil za veľmi zanedbanú údržbu mnohých častí južnej trasy z Bratislavy do Košíc, kde je miestami koridorová rýchlosť znížená z 80 až 90 kilometrov len na 10 kilometrov za hodinu. Jedným z konkrétnych úsekov, kde v posledných rokoch pre zlý technický stav trate došlo k zníženiu rýchlosti, je napríklad úsek Fiľakovo – Holiša.

Ja to celkom neskrývame hovorím, že sa chcem venovať viac železniciam ako cestám. Všetci hovoria o cestách, ale pritom obrovský problém máme na železniciach,“ podotkol minister s tým, že koľajová doprava má význam aj z hľadiska ochrany prírody, keďže je skutočne ekologická. Zoznam priorít je podľa neho kľúčom k tomu, ako zodpovedne, dlhodobo a udržateľne budovať infraštruktúru v našej krajine.

Zdroj: Rimava.sk, Foto: ilustračné


Odoberajte novinky spravodajského portálu Rimava.sk, ktoré vám v e-mailovej schránke budú pristávať pravidelne.

Páčil sa ti článok? Zdieľaj ho
Diskusia k príspevku
Odporúčáme
No active "ca-sidebar-197688" sidebar
cross