No active "ca-sidebar-197687" sidebar

R. SOBOTA: Iniciatív za výstavbu R2 pribúda. Cestu čaká elektronické sčítanie intenzity dopravy

4. októbra 2017 | |  | 

R2Niekoľko rokov sľubované diaľničné prepojenie juhom Slovenska, ktoré má prechádzať aj okresom Rimavská Sobota je čoraz diskutovanejšou témou. Najnovšie vznikla iniciatíva s podpisovaním petície, aby štvorprúdová cesta nekončila len pri Lučenci, ale aby pokračovala aj ďalej, na Rimavskú Sobotu až do Košíc. Iniciovali ju členovia Strany maďarskej komunity na nedávnom stretnutí pri hlavnom ťahu medzi Rimavkou Sobotou a Tornaľou, v Bakte. „Myslím si, že ani nemusím zdôrazňovať, že žijeme v zaostalom regióne. Túto akciu by som preto možno ani nepovažoval vyložene za stranícku ani politickú, ale v prospech všetkých občanov, ktorí bývajú v tomto regióne,“ uviedol pri spustení petície podpredseda základnej organizácie SMK v Rimavskej Sobote a viceprimátor Rimavskej Soboty Ladislav Rigó.
Podľa vyjadrení jeho stranníckeho kolegu a poslanca Mestského zastupiteľstva Zoltána Cziprusza sa o tomto „diskriminačnom“ riešení dozvedeli až na nedávnej diskusii v polovici septembra, ktorú v rimavskosobotskom Dome kultúry zorganizovalo oz Naša Sobota. Stretli sa na ňom niekoľkí obyvatelia z regiónu a zástupcovia Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) či iniciátori za výstavbu R2 medzi Kriváňom a Rožňavou. Podľa iniciátora stretnutia a člena oz Naša Sobota Radovana Ceglédyho čo sa týka úseku cesty Lučenec – Rimavská Sobota a jej profilu, tiež stále apelujú na to, aby sa stavala v plnom profile štyroch prúdov. Ako však spomenul, stále ale dostávajú späť argumentáciu, ktorá sa opiera o počty áut prechádzajúcich týmto úsekom.

S výstavbou R2 v polovičnom profile nesúhlasia ani ostatní poslanci MsZ. Na septembrovom rokovaní prijali k tomu uznesenie.
„Preto som poprosil investičného riaditeľa NDS Ladislava Dudáša, aby nám zabezpečil elektronické sčítanie intenzity dopravy, čo mi prisľúbil, že tak spravia ešte túto jeseň,“ povedal Ceglédy, podľa ktorého robia všetko pre to, aby postup výstavby nestagnoval, a aby sa čo najrýchlejšie dostavali úseky, ktoré budú kontinuálne nadväzovať do výstavby. Zároveň spomenul, že nedávno sa zúčastnil aj ďalšieho podobného stretnutia ako bolo v R. Sobote, kde bolo odprezentované, že do roku 2021-2022 bude súvislá štvorprúdová cesta medzi Zvolenskou Slatinou a Lučencom. „Čo je pre našinca veľmi pozitívna správa,“ uzavrel po stretnutí vo Zvolene.

r2O stave a pripravenosti jednotlivých úsekov tento rok do regiónu prišiel obyvateľov informovať aj šéf rezortu ministerstva dopravy Árpád Érsek počas návštevy v Bátke. Ako už vtedy odznelo, z hľadiska vyťaženosti ciest má R2 v plnom profile končiť pri Lučenci. Za najdôležitejšie úseky, ktoré by pomohli tomuto regiónu z pohľadu plynulosti a bezpečnosti dopravy označil hlavne úseky medzi Zacharovcami a Figou. Hotová však podľa neho najprv musí byť príprava, aby vôbec mohli začať stavať. „Tie najhoršie úseky sa snažíme, aby boli čo najskôr odstránené,“ prizvukoval ďalej Juraj Valent, poradca ministra, ktorý má výstavbu R2 na starosti a za jeho pôsobenia v našom kraji boli postavené súčasné obchvaty Oždian, Figy aj Tornale. Ak by sa podľa neho všetko podarilo, tak v roku 2018 by mohli vyhlásiť súťaž na zhotoviteľa a postupne budú pripravovať majetkoprávne vysporiadanie.

Neskôr vážnejšiu diskusiu o nerentabilnosti výstavby rýchlostnej cesty R2 smerom od Kriváňa na Košice v lete rozprúdilo stanovisko Útvaru Hodnota za peniaze Ministerstva financií, podľa ktorého úsek nie je ekonomicky rentabilný. To v regióne spustilo niekoľko blokád premávky na štátnej ceste pri Rimavskej Sobote, či pri Rožňave.

Zdroj: Rimava.sk


Odoberajte novinky spravodajského portálu Rimava.sk, ktoré vám v e-mailovej schránke budú pristávať pravidelne.

Páčil sa ti článok? Zdieľaj ho
Diskusia k príspevku
Odporúčáme
No active "ca-sidebar-197688" sidebar
cross