No active "ca-sidebar-197687" sidebar

Hľadajú symbol, ktorý najlepšie vystihuje región Gemer - Malohont

10. januára 2014 |  | | |

regionalny-produktZapojte sa aj vy do tvorby loga regionálnej značky a pošlite návrh symbolu (vyjadrený slovne), ktorý by podľa vás bol najvhodnejší pre označenie výrobkov a služieb z regiónu Gemer - Malohont.

Regionálne značenie miestnych produktov zaviedla na Slovensku nezisková organizácia Regionálne environmentálne centrum (REC) Slovensko v roku 2008 pre regióny Kysuce, Malé Karpaty a Záhorie. Od roku 2011 sa do aktivít regionálneho značenia produktov zapojili viaceré miestne akčné skupiny (MAS) na Slovensku, ktoré dodnes vytvorili ďalšie tri regionálne značky produktov, a to Podpoľanie, Hont a Ponitrie. Pribudnúť by k nim mala ďalšia značka: Regionálny produkt Gemer - Malohont.

regionalny produkt "Zapojte sa aj vy do tvorby loga regionálnej značky a pošlite nám návrh symbolu, ktorý by podľa vás bol najvhodnejší pre označenie výrobkov a služieb z regiónu Gemer - Malohont. V tejto fáze tvorby loga hľadáme najvhodnejší symbol vyjadrený slovne, nie graficky. Svoj návrh (jeden alebo viac - maximálne 3) nám môže poslať každý, kto má záujem zapojiť sa," hovorí manažérka Mas Malohont Miroslava Vargová. Námety očakávajú  do 15. januára na mailovej  adrese [email protected]

Logo regionálnej značky bude reprezentovať nielen výrobky a služby, ale aj celý región Gemer - Malohont. Aby dostatočne vystihovalo región a aby sa s ním stotožnilo čo najviac ľudí, otvára Miestna akčná skupina (MAS) MALOHONT verejnú diskusiu k tvorbe loga značky Regionálny produkt Gemer - Malohont. Samotné logo bude pozostávať z uvedeného názvu a z grafického symbolu, ktorým môže byť prvok z tradičnej ľudovej kultúry, z histórie alebo zo súčasnosti regiónu, prírodná zaujímavosť alebo akýkoľvek iný prvok typický pre celý región Gemer - Malohont.

Spomedzi motívov, ktoré budú medzi zaslanými návrhmi prevládať, vyberú prostredníctvom verejného hlasovania jeden, ktorý bude následne graficky spracovaný profesionálnym grafikom. Výsledky diskusie a hlasovania, ako aj finálna podoba loga regionálnej značky bude zverejnená na web stránke MAS.

Hlavné ciele regionálneho značenia miestnych produktov:
podpora miestnych výrobcov a poskytovateľov služieb
propagácia a podpora rozvoja regiónu
podpora využívania miestnych zdrojov
podpora uchovávania hodnôt, tradícií a jedinečností regiónu
Regionálna značka zaručuje, že označený produkt/služba:
je jedinečný vo vzťahu k regiónu
využíva tradičné postupy alebo miestne zdroje
pochádza od miestneho výrobcu alebo poskytovateľa služby
obsahuje podiel ručnej práce
Regionálna značka je určená predovšetkým pre:
potravinárske produkty (mäso, mlieko, syry, med, víno, chlieb, bylinky a pod.)
remeselné alebo tradičné výrobky
ubytovacie a stravovacie služby
podujatia

Vytvorenie regionálneho značenia pre produkty a služby z regiónu Gemer - Malohont je predmetom projektu spolupráce s miestnou akčnou skupinou Partnerstvo Krtíšskeho Poiplia, ktoré je koordinátorom regionálnej značky Hont. Realizácia projektu je naplánovaná na rok 2014. 

Zdroj: Ing. Miroslava Vargová, manažérka MAS MALOHONT, PR článok


Odoberajte novinky spravodajského portálu Rimava.sk, ktoré vám v e-mailovej schránke budú pristávať pravidelne.

Páčil sa ti článok? Zdieľaj ho
Odporúčáme
No active "ca-sidebar-197688" sidebar
cross