
Prvý dojem si o cudzom človeku vytvárame už v priebehu niekoľkých sekúnd. A veľakrát majú na výsledok tejto „analýzy“ vplyv aj zdanlivé detaily. Ak teda chcete v ľuďoch zanechávať dobrý prvý dojem, musíte sa zamerať aj na ne.
Takým detailom je napr. vôňa. Výber ideálneho dámskeho parfému tak nie je len o tom, čo sa páči vám, ale aj o tom, ako budete s konkrétnou vôňou pôsobiť na druhých. Jemná, elegantná vôňa sa môže obrazne stať vašim „podpisom“, ktorý si každý zapamätá. Na to, aký prvý dojem budete v ľuďoch zanechávať, však má váš parfém vplyv aj iným, menej priamym spôsobom: cez vás. S dobrou vôňou sa budete cítiť istejšie a pôsobiť tak sebavedomejšie.
Aj pohľad dokáže o vás prezradiť veľa. Odhalí vašu únavu, neistotu, ale napr. aj vnútornú silu. Okrem samotných očí naň výrazne vplývajú aj viečka. To je jeden z dôvodov, prečo ľudia vyhľadávajú rôzne estetické zákroky, napr. obľúbenú blefaroplastiku, čiže úpravu viečok, ktorá vám dokáže prinavrátiť svieži a mladistvý pohľad (a tiež môže zlepšiť periférne videnie).
Mimochodom aj v prípade blefaroplastiky a iných estetických zákrokov platí to, čo sme spomínali pri parfémoch: prvý dojem, ktorý zanechávate, môžu zlepšiť aj tým, že vy sama sa vďaka nim budete cítiť (a teda aj pôsobiť) istejšie.
Je samozrejmé, že na dojem, ktorý zanechávate, má vplyv aj to, čo nosíte. Áno, nedá sa to až tak úplne považovať za detail, i keď niekedy vlastne áno. Ak máte zamestnanie, v ktorom musíte nosiť určité oblečenie, práve tu si môžete vyskúšať, ako aj menšie zmeny v rámci „hraníc“ vašej práce dokážu ovplyvniť dojem z vás. Dobrým príkladom je zdravotníctvo. Napr. vďaka pekným zdravotníckym šatám môžete aj počas služieb v nemocnici pôsobiť elegantne a príjemne. A to bez straty profesionality.
ĎALŠIE SPRÁVY Z REGIÓNU