No active "ca-sidebar-197687" sidebar

Zredukujte stres na pracovisku. 4 tipy, ako na to

23. januára 2023 |  | 
Zdroj foto: MilanMarkovic78/Shutterstock.com

Stres na pracovisku, nech už sú faktory vyvolávajúce ho akékoľvek, sa stáva celosvetovým problémom, s ktorým denne bojuje množstvo ľudí. Dlhodobo pretrvávajúci chronický stres môže viesť až k syndrómu vyhorenia. Dostaňte ho pod kontrolu! Prinášame vám 4 tipy, ako navrhnúť dizajn pracovného prostredia tak, aby ste sa cítili príjemne a nápady, ako sa uvoľniť.

Biofilný interiérový dizajn

Tento moderný koncept sa sústreďuje na integrovanie prírodných prvkov, živých organizmov a čo najväčšieho množstva denného svetla do interiérového dizajnu. Biofilné prostredie prispieva k celkovému komfortu, pracovnej spokojnosti a príjemnej estetike. Vítané sú drevené povrchové úpravy (napr. kancelársky rastúci stôl s pracovnou doskou z drevotriesky) a vždyzelené izbové rastliny v dekoratívnych kvetináčoch.

Revolučným riešením sú aj tzv. živé steny, ktoré majú pozitívny vplyv nielen na znižovanie hladiny stresu - zlepšujú kvalitu vzduchu, čistia ho od prachu a zvlhčujú, eliminujú hluk a iné.

Doprajte si pohyb a krátke prestávky

Neseďte celú dobu na jednom mieste. Ponaťahujte sa, prejdite sa po kancelárii alebo zmeňte na chvíľu prostredie. Počas krátkej prestávky môžete navštíviť spoločné firemné priestory, napr. kuchynku, kde si doprajete šálku kávy a porozprávate sa s kolegami. Interakcia s ľuďmi je na pracovisku dôležitá a privedie vás na iné myšlienky.

Vhodným riešením do kancelárie sú aj polohovateľné stoly, vďaka ktorým je možná práca v stoji. Výšku pracovnej plochy jednoducho nastavíte ručnou kľukou alebo elektrickým motorčekom umiestneným v konštrukcii stola. Viete, ako vybrať rastúci stôl a ktoré atribúty pri kúpe zohľadniť?

Ergonomické pracovné prostredie

Spokojnosť na pracovisku a redukciu stresu môže podporiť aj ergonomické prostredie, koncipované s ohľadom na nároky zamestnancov a ich zdravie. Kancelársky nábytok by mal byť funkčný a pohodlný, aby v dôsledku dlhodobého sedenia nedochádzalo k zníženiu motivácie, koncentrácie a k nástupu bolesti.

Zdroj foto: Andrey_Popov/Shutterstock.com

Podporujte pohyb a aktivity, pri ktorých sa uvoľňujú endorfíny. Inovatívnou pomôckou sú napríklad výškovo nastaviteľné stoly, ktoré umožňujú striedať polohy a pracovať postojačky. Doplnkom k rastúcemu stolu môže byť aj fitlopta alebo balančná stolička.

Protistresové techniky a čerstvý vzduch

Maximalizujte prirodzené osvetlenie a prísun čerstvého vzduchu - kancelársky rastúci stôl by mal byť situovaný v blízkosti okna. Ak ste pod tlakom, vyskúšajte techniky zamerané na okamžité zníženie stresu, tj. napríklad imaginácia, meditácia alebo jednoduché vedomé dýchanie. Otvorte okno, zavrite oči a zhlboka sa nadýchnite čerstvého vzduchu, pričom nádych a výdych predĺžite. Vyčistite svoju myseľ a sústreďte sa iba na svoj dych.


Páčil sa ti článok? Zdieľaj ho
Diskusia k príspevku
Odporúčáme
No active "ca-sidebar-197688" sidebar
cross