No active "ca-sidebar-197687" sidebar

Zajtra bude seminár k regionálnemu značeniu Gemer-Malohont

regionálny produktPre výrobcov, poskytovateľov služieb v ubytovaní a stravovaní, zástupcov spotrebiteľov aj ďalších záujemcov je určený seminár, ktorým štartuje podpora pre kvalitné miestne produkty a služby.  Naplánovaný je na štvrtok, 22. mája o 10.00 hod., na Salaši pod Maginhradom vo Veľkých Teriakovciach. Informačný seminár má okrem iného priblížiť význam regionálneho značenia miestnych produktov.

Ako Rimava.sk informovala koordinátorka projektu Miroslava Vargová, na seminári predstavia logo regionálnej značky GEMER-MALOHONT, ako aj ostatné aktivity projektu spolupráce. Na príklade regionálnej značky HONT účastníkov seminára oboznámia s myšlienkou a významom regionálneho značenia. "O praktické skúsenosti sa podelí rodinné vinárstvo Zsigmond z Vinice, ktorému bola pridelená regionálna značka na skupinu výrobkov hrozno a víno s chráneným označením pôvodu - akostné víno s prívlastkom. Nebude chýbať ani ochutnávka certifikovaných vín," avizuje Vargová.

Popoludní nasleduje beseda k vytvoreniu metodiky regionálneho značenia GEMER-MALOHONT. Diskutovať sa bude aj o tom, či môže byť značka udelená len výrobkom z regiónu Gemer-Malohont alebo aj službám či podujatiam.

Informačný seminár sa koná v rámci projektu spolupráce s Partnerstvom Krtíšskeho Poiplia pod názvom Regionálne značenie miestnych produktov v regióne Malohont a Hont, ktorý je spolufinancovaný z Európskeho poľnohospodárskeho fondu pre rozvoj vidieka SR.

Hlavným cieľom regionálneho značenia je pomôcť miestnym živnostníkom, remeselníkom a malým firmám s propagáciou miestnych kvalitných výrobkov a služieb, a tým podporiť rozvoj a propagáciu regiónu. Z dlhodobého hľadiska môže regionálne značenie miestnych produktov prispieť k zvýšeniu odbytu a prestíže miestnych výrobkov a služieb. Jeho význam spočíva aj v podpore využívania miestnych zdrojov, potenciálu a surovín, ako aj v uchovávaní hodnôt, tradícií a jedinečností regiónu.

Regionálne značenie miestnych produktov zaviedla na Slovensku nezisková organizácia Regionálne environmentálne centrum (REC) Slovensko v roku 2008 pre regióny Kysuce, Malé Karpaty a Záhorie. Od roku 2011 sa do aktivít regionálneho značenia produktov zapojili viaceré miestne akčné skupiny (MAS) na Slovensku, ktoré dodnes vytvorili ďalších päť regionálnych značiek produktov, a to Podpoľanie, Hont, Ponitrie, Malodunajsko - Galantsko a Karsticum (Slovenský kras).

Regionálnou značkou sú označované predovšetkým remeselné výrobky a potravinárske produkty, ale aj ubytovacie a stravovacie služby či podujatia, ktoré splnia kritériá pre udelenie regionálnej značky.

Hlavné ciele regionálneho značenia miestnych produktov:
- podpora miestnych výrobcov a poskytovateľov služieb
- propagácia a podpora rozvoja regiónu
- podpora využívania miestnych zdrojov
- podpora uchovávania hodnôt, tradícií a jedinečností regiónu
Regionálna značka zaručuje, že označený produkt/služba:
- je jedinečný vo vzťahu k regiónu
- využíva tradičné postupy alebo miestne zdroje
- pochádza od miestneho výrobcu alebo poskytovateľa služby
- obsahuje podiel ručnej práce
Regionálna značka je určená predovšetkým pre:
- potravinárske produkty (mäso, mlieko, syry, med, víno, chlieb, bylinky a pod.)
- remeselné alebo tradičné výrobky
- ubytovacie a stravovacie služby
- podujatia

pozvanka

Zdroj: Rimava.sk, PR-článok


Odoberajte novinky spravodajského portálu Rimava.sk, ktoré vám v e-mailovej schránke budú pristávať pravidelne.

Páčil sa ti článok? Zdieľaj ho
Odporúčáme
No active "ca-sidebar-197688" sidebar
cross