Kauza “fitnescentrum” pokračuje, občania sa znovu postavili proti výstavbe
3. Február 2012
Kauza okolo výstavby fitnescentra pri tržnici na Sídlisku Západ v Rimavskej Sobote nemá svoje definitívne rozuzlenie ani po včerajšom verejnom hovore s občanmi. Primátor Jozef Šimko ho zvolal, aby obyvatelia ulíc Por. Ušiaka a Novomeského vyjadrili svoj názor na kompromisné riešenie, ku ktorému dospeli poslanci, petičný výbor aj súkromný investor. Šimko však uznesenie zo zastupiteľstva nepodpísal, argumentoval petíciou, v ktorej sa približne 280 ľudí postavilo proti výstavbe. Včera prišlo na stretnutie s predstaviteľmi samosprávy len 27 občanov. Väčšina z nich v hlasovaní potvrdila, že ďalšiu budovu pri tržnici nechcú, primátor plánuje opäť rokovať s majiteľom súkromného pozemku. Ako prehlásil, povolenie na výstavbu mu nedá, “ani keď sa na hlavu postaví”.
Obyvatelia sa s vedením mesta stretli podvečer vo vestibule ZŠ Š. M. Daxnera, pripravené miesta sa však nezaplnili, na verejný hovor prišla len hŕstka obyvateľov dotknutých ulíc. Primátor napriek tomu vyhlásil, že ich rozhodnutie bude pre neho záväzné. “Ak mi poviete, že si neželáte fitnescentrum, nebude tu, to vám prehlasujem,” uviedol Šimko. Počas stretnutia rezonoval hlavne problém s parkovaním na Západe, podľa obyvateľov im parkovacie miesta zaberajú klienti prevádzok na tržnici, čo sa po výstavbe fitnescentra podľa nich ešte zhorší.
Poslanec Ivan Hazucha obyvateľom pripomenul, že ide o súkromný pozemok, jeho majiteľ je však ochotný vybudovať parkoviská, čo nikto z podnikateľov vlastniacich prevádzky na tržnici neurobil. Ako Hazucha ďalej uviedol, s investorom aj s petičným výborom dospeli podľa neho k najlepšiemu možnému riešeniu, k spokojnosti všetkých zúčastnených strán.
Podobný názor vyjadril aj jeden z občanov, dohoda sa mu pozdávala. “Neviem kde ste zobrali toľko podpisov, keď teraz je tu takáto účasť, že to tu praská vo švíkoch,” poznamenal na adresu organizátorov petície. Ozvali sa však aj kritické hlasy, občania vyjadrili nesúhlas s ďalšou výstavbou. To napokon potvrdilo aj hlasovanie, proti fitnescentru zdvihlo ruku 24 nespokojných obyvateľov.
Ako primátor prehlásil, s investorom bude znovu rokovať o výmene pozemku za iný. “Nenašiel sa jeden občan, ktorý by súhlasil s výstavbou fitnescentra, pre mňa je to postačujúce stanovisko občanov a tým pádom jednoznačne urobím všetko pre to, aby to fitko nebolo, ale v prvom rade vstúpim do rokovania s pánom Horenitzkym,” povedal Šimko. “Ubezpečujem vás, že tu fitko nebude, kým som ja primátor Rimavskej Soboty,” doplnil. Ako povedal, majiteľovi nevydá stavebné povolenie na výstavbu a ručí za to, že tak neurobí ani krajský stavebný úrad. Za nízkou účasťou na verejnom hovore je podľa neho to, že ľudia sú z celej problematiky zrejme už unavení.
Ako dnes pre Rimava.sk povedal zástupca investora Mário Horenitzky, dohoda, ku ktorej už dospeli s poslancami aj petičným výborom je podľa neho najlepším možným riešením vzhľadom na využiteľnosť plochy, tak, aby tu mohli vzniknúť aj parkoviská. Ako podotkol, zároveň by sa legalizoval súčasný stav, kedy na súkromnom pozemku sú mestské parkovacie plochy. Zástupca investora si myslí, že vyjadrenia primátora sú na hrane zákona. „Ako môže vyhlásiť, že samostatná inštitúcia, akou je krajský úrad, nám stavbu nepovolí?“ pýta sa Horenitzky a dodáva, že celá problematika je precedensom aj pre iných podnikateľov a investorov v meste.
Výstavbou fitnescentra na súkromnom pozemku sa budú zaoberať aj poslanci mestského zastupiteľstva na svojom najbližšom rokovaní, 14. februára, kde budú rozhodovať o decembrovom uznesení, ktoré primátor nepodpísal.

Zdroj: Rimava.sk
Súvisiace články
Kvôli fitnescentru na Sídlisku Západ primátor opäť zvoláva obyvateľov
O fitnescentre a parkoviskách na Západe sa stále rokuje
VIDEO: Fitnescentrum bude na pôvodnom mieste, pri tržnici na Sídlisku Západ
Na výmene súkromného pozemku pri tržnici na Sídlisku Západ sa poslanci nedohodli
O ďalšej budove na Sídlisku Západ nechcú obyvatelia ani počuť, žiadajú parkoviská
Komentáre
26 komentáre(ov) k článku “Kauza “fitnescentrum” pokračuje, občania sa znovu postavili proti výstavbe”
Máte k tomu čo povedať?
Musíte byťprihlásený aby ste mohli komentovať.






Ako splnomocnený zástupca majiteľky pozemku považujem uznesenie mesta z 13.12.2011 za najlepšie možné riešenie a dúfam, že ho MsZ 14.02.2012 potvrdí. Je to najlepšie možné kompromisné riešenie, ktoré nielen odsunie celé fitko do rohu parcely, čím vzniknú nové parkoviská po celom obvode, ale sa aj zlegalizuje nelegálne mestské parkovisko o rozlohe 34 metrov, ktoré je protiprávne postavené na našom pozemku.
Vyjadrenia pána primátora, že nepodpíše stavebné povolenie, hoci je všetko v súlade s územným plánom mesta, stavebným zákonom vnímam ako kontroverzné a na hrane zákonnosti.
V prípade, že by nebol schválený MsZ tento kompromis, bude nezávislý súd jediné riešenie majetkoprávneho stavu na tomto pozemku. Túto situáciu podľa mňa pochopili poslanci MsZ, preto hlasovali tak ako hlasovali, pochopili ju aj členky petičného výboru a aj väčšina, ktorá včera na verejný hovor neprišla.
Pán primátor to si ako dovoľujete nerešpektovať zákon ?? ako si dovoľujete VEREJNE vyhlasovať, čo všetko podniknete proti vôli vlastníka pozemku ? Ako si dovoľujete “ručiť” za rozhodnutie iného štátneho orgánu ?? Ak je podľa Vás petícia záväzná právna forma a stojí nad zákonom, tak sa hanbite za ten titul čo si píšete pred meno. Odporúčal by som majiteľovi pozemku spísať petíciu za výstavbu fitnescentra a bol by som veľmi zvedavý, ktorú z tých dvoch petícii by ste považovali za určujúcu. Vy nie ste zástupca len tých 280 občanov.
P.S: Keby obyvateľom naozaj tak záležalo na tom aby sa fitnescentrum nepostavilo, bolo by ich na včerajšom sedení oveľa viac.
brimax odpovedal: Február 3rd, 2012 o 20:02
lok, neviem,preco a kto nebol, ja napr.som bol v robote a nemohol som prist. Moj nazor je,ze pre nas,ktorí tu bývame je prednejšie parkovisko ako fitko.Kto chce ist do fitka,nech sa prejde,plavaren ma fitko a nedaleko v zahrade je druhe….Ja by som postupoval este tvrdsie, a pristup by som umoznil len tym,ktorí tam byvaju,ved vela miest na parkovanie obsadia navstevnici krciem,herne….
lok odpovedal: Február 3rd, 2012 o 20:36
brimax to je všetko v poriadku…nenamietam petíciu obyvateľov. Chápem ich snahu o vybudovanie parkovísk lebo je naozaj umenie tam zaparkovať Ale nechápem ako sa primátor môže takto vyjadrovať. Jeho správanie mi pripomína ŠTB-cke praktiky.
Lok ! Ja zas mám iný názor. Ďakujem Vám pán primátor za takéto stanovisko. Sedel som na tom verejnom hovore a vypočul som si primátora. Bolo mu predložených 276 podpisov občanov, ktorí sú zásadne proti výstavbe akejkolvek budovy na tom priestranstve, včetne fitka. Dal hlasovať, kto je pre výstavbu fitka. Ani jedna ruka sa nezodvihla. Dal hlasiovať, kto je proti výstavbe. Proti bolo 24 občanov.
Pre Vás asi to nepostačuje, no premňa áno.
Ďakujem ešte raz za vaše stanovisko pán primátor a to v mene svojom, ale aj v mene obyvateľov žijúcich na tých dvoch uliciach.
Konečne máme primátora ktorý rešpektuje vôlu väčšiny a nie jednotlivca.
to je síce pekné legolas, som rád že ta stanovisko primátora potešilo. ale ja tu hovorim o niecom uplne inom a to si ty asi nepochopil. hovorim o sukromnou vlastnictve. hovorim o zákone, ktorý je záväzný pre kazdeho. a ked raz majitel pozemku splnil vsetky zakonne nalezitosti toho aby dostal stavebne povolenie, nie je dovod, aby primator mesta mal take silne vyroky. odkial vzal pravomoc vyjadrovat sa za krajsky stavebny urad ??? odkial vzal tu drzost verejne slubovat ze na SUKORMNOM pozemku nebude fitnescentrum ?je to len a len dobra vola majitela pozemku ze robi taketo ustupky. lebo je to jeho pozemok a kebyze chce tak tam postavi aj mrakodrap (obrazne povedane ) …
legolas odpovedal: Február 4th, 2012 o 9:21
Však sa nevaďme pán lok. Vy nesúhlasíte s mojím názorom, ja zas s vaším. Ja nie som si istý , že majiteľ splnil v danom prípade všetky zákonom požadované náležitosti.
Primátor má prívo vydať, respektíve podpísať stavebné povolenie len v tom prípade ak s tým súhlasia aj susediaci majitelia pozemkov, či objektov. Do dnešného dňa som neprečítal ani jedno súhlasné stanovisko na tejto stránke. A pritom povedľa tejto stavby je asi 6 majiteľov a napríklad pán majiteľ mäsiarne je zásadne proti. Proti je, nielen 24 občanov ktorí vyjadrili jednoznačný nesúhlas s vástavbou ale aj tých 276 obyvateľov z vedlajšej bytovky.
A hádam ste ten mrakodrap nemysleli vážne, pán lok !
Zrejme vám to nepostačuje pán lok, ale mne áno a preto sa stotožňujem, s názorom primátora.
Je jednoduché riešenie ! Nech pani Horenitzká celú záležitosť rieší súdnou cestou. Niekto prehrá a ja som presvedčený, že to nebude primátor a mesto.
riky odpovedal: Február 4th, 2012 o 19:15
legolas ty si úplne mimo, v situácii, keď má na svojom pozemku mestské nelegálne parkovisko má prehrať súd??? veď to bude hanba pre celé mesto, keď súd nariadi odstránenei aj tohoto parkoviska a to nie je cesta proti občanom???
okrem toho námietky proti výstavbe musia byť opodstatnené, nielen iba ja nesúhlasím ale doložiť fakty ktoré sú v rozpore so stavebným zákonom.
pozri si stavebný zákon, kde sa píše, že nájomníci nie sú učastníkmi stavebného konania.
A tie vyjadrenie primátora patria asi len do obdobia spred 89 roku, som veľmi zvedavý keby majitelia problém medializovali na celoslovenskej úrovni, či by to isté povedal aj do kamery Markízy alebo Jojky…
Ak sa petičný výbor už dohodol na kompromisnom riešení, tak prečo sa primátor oháňa 280 podpismi? To vážne chce blokovať celú vec kvôli 24 občanom? To je hlúpe. Alebo je za tým aj niečo iné.
Okrem toho, pán primátor, sľubovali ste veľké parkovisko pre celý Západ, práve v blízkosti riešenej bytovky. Tak kde je to parkovisko? Prečo neriešite túto vec? Namiesto teatrálnych gerojských vyhlásení radšej dodržujte svoje sľuby.
legolas nemám pocit že by sme sa hádali. ale ani že by si rozumel čo píšem :-). Správanie primátora v tomto prípade je pre mňa neakceptovateľné.
Pekný deň
Vyroky pana primatora mi pripominaju nejakeho absolutistickeho vladcu.Mal by trochu hamovat.
My občania a ľudia v RS nechceme, aby tam bolo fitness centrum a hotovo. Je kopec iných pozermkov a parciel, kopec voľných, kde sa to dá spraviť a tam nechápem a som smutný z toho, že sa vôbec riešia takéto veci na mestkom zastupiteľstve a toľkokrát. Chceme aby tam boli parkoviská a hotovo, parkoviská pre všetkých, každé nové parkovacie miesto je úspech, hotovo. Nech si stavia hocikde inde, ale určite nie tam.
miguel odpovedal: Február 5th, 2012 o 18:20
Už konečne pochop, že to nie je o tom či tam bude parkovisko alebo fitko. Buď tam bude fitko aj s malým parkoviskom alebo to čo teraz, čiže nič. Chápeš?
ludia_proti_vystavbe odpovedal: Február 5th, 2012 o 18:32
Tak to tam potom nech nie je radšej nič miguel. Nepochopil si, čo som napísal v tých riadkoch, ale nevadí.
miguel odpovedal: Február 5th, 2012 o 19:28
Máš pravdu. Nikdy nepochopím ľudí ako si ty.
janko pisar odpovedal: Február 5th, 2012 o 20:17
Ako možes napisat taku kardinalnu hlupost hned na zaciatku vety… ze My obcania RS nechceme fitko…co si ty hlas ludi v rs ??? nemas nato pravo sa tak vyjadrovat to je po prve…
po druhe- tvoja uboha konstatacia “tak radsej nech tam nestoji nic” je tazko pochopitelna pre normalne zmyslajuceho cloveka s kauzalným pristupom…
po tretie- neviem kto si a odkedy tam byvas, ale kde si bol vtedy ked sa stavali vedlajsie budovy..nechybalo ti parkovisko vystavbou parkoviska tam yase ziskaju len ludia prevadzkujuci tie obchody vedla… maju zadara parkoviska pre klientov
pan primator ma take vyhlasenia, ktore zneju a zavanaju korupciou…. toto si ako moze dovolit nieco take vyhlasovat, ze on sa zarucuje… ze sa tam nic nepostavi…tak to su velmi silne slova najma dnes na Slovensku…
douglas odpovedal: Február 6th, 2012 o 9:26
Like
Neboj chlapci, primátor vie čo robí. Môžte kľudne spávať ! Som presvedčený, že dôjde k dohode s majiteľkou a tam budú parkoviská pre ľudí.
riky odpovedal: Február 5th, 2012 o 19:19
áno primátor má silné reči o výstavbe nových parkovísk na Západe a doteraz sa ani jedno nové parkovisko nepostavilo a to už je vyše roka vo funkcii, tak neviem a v prípade tohoto pozemku ešte nič nevyjednal…
osobne sa poznám s majiteľom tohoto pozemku a viem, že im stále nanucujú pozemok niekde pri rimave aj keď to oni nechcú, tak neviem prečo im chce primátor brániť v stavbe a na základe čoho má takéto vyhlásenia keď už hovorí aj za Krajský stavebný úrad, alebo tým chce povedať, že až sem siahajú gorily proti ktorým teraz protestuje celé Slovensko?
janko pisar odpovedal: Február 6th, 2012 o 12:58
nieco podobne som z tych vyhlaseni pocitil aj ja..a vedz ze gorily siahaju aj sem-sobota je plna zlodejov a klamarov, ktorym bolo jedno kolko nakradli len aby sa mali ako prasce v zite…..a bolo im jedno ci rodiny nemali co jest. A to este nehovorim o kradnuti pozemkov na ukor prostych ludi…
podla mojich pravnych znalosti.. mesto nema dobre vyhliadky na uspech- klincovane zaujimavymi “nekorupcnymi” vyhlaseniami pana primatora…
ja byt na mieste pani Horenickej tak uz davno by som to riesil sudnou cestou.. a legolas ci roman ja som fakt zvedavy kto vyhra ten sud potom
roman odpovedal: Február 6th, 2012 o 21:42
piťko - piťko, ty si ale nechápavý ! Že prečo primátor nesúhlasí so stavbou fitka. Ty to ozaj nechápeš ? , lebo nechceš chápať ! Je to tak jednoduché ! Má na stole 280 podpisov na petičnom hárku. Ako čítam na verejnom hovore bolo 24 občanov proti. Nik nepodporil fitko a ty to nechápeš ?
Prepáč, ale potom čo chápeš ?
Janko pisár ! Že vraj kroky primátora zaváňajú korupciou. Takže ak primátor rešpektuje 280 občanov žijúcich v tesnej blízkosti tohoto ppzemku, keď rešpektuje hlasovanie na verejnom hovore, kde občania sa jednoznačne vyjadrili proti fitku, tak podľa teba je to korupcia.
Nemýliš sa náhodou ?? Zamysli sa čo píšeš Janko pisár.
Ak by podporoval vás, teda pána majiteľa. vtedy by tam smrdela korupcia, nemyslíš si ?
Máš pomýlené veci janko pisár a píšeš blboviny !
janko pisar odpovedal: Február 6th, 2012 o 22:01
Roman- ked ja vyhlasim ako primator mesta, ze mate moje slovo, ze sa tam fitnescentrum nepostavi aj ked poslanci prelomia jeho veto aj ked to krajsky stavebny urad odobrý….. a on napriek tomu, sa zaručuje, že to tam nebude…. tak čim to zavana??? nie nejakymi pofidernými praktikami, ze by to nejako vedel ovplyvnit- teda korupciou… Roman neviem ci ty nie si niekto z blizkeho okoli pana primatora, ktory by stal za nim aj keby strielal ludi na namesti
:D
toto je menu ala Rimavska Sobota….
280 podpisov- a jedno vyjadrenie nech sa tam radsej potom nepostavi nic a nech to chatra
riky odpovedal: Február 7th, 2012 o 6:42
roman, vlastne pán primátor, ako môžete verejne ako štatutár mesta vyhlasovať , že nepodpíšete stavebné povolenie ak je všetko v súlade so stavebným zákonom a územným plánom mesta a zaručovať sa za štátny orgán akým je Krajský stavebný úrad, presne tento moment zaváňa pofidérnymi praktikami.
Komunálny politik by mal vážiť slová a ľuďom sľubovať a verejne vyhlasovať iba to, čo je zákonné a zákony si vážiť a ctiť.
A nezabúdaj že k súkromnému pozemku sa viažu aj vlastnícke práva a tie chráni najvyšší zákon Ústava Slovenskej republiky.
Janko Pisár, píš si a mysli si čo chceš. Ja s tvojími názormi nesúhlasím a konanie, ale i názory primátora plne podporujem !
Ver tomu, že nie som sám .
Niekto sa tu asi snaží rozoštvávať ľudí, lebo nie je schopný dodržiavať dohody a robiť kompromisy, lenže ľudia vedia kto im dáva iba plané sľuby a skutek utek…